מי הזיז את הגבינה שלי: הפיצות הטבעוניות הטובות בתל אביב

"איך אפשר לוותר על פיצה?" זו אחת השאלות הראשונות ששואל את עצמו מי שמחליט לעבור לטבעונות. עכשיו כבר אין לכם תירוץ: אספנו עבורכם את עשר הפיצות הטבעוניות הטובות בעיר

הטבעונית של פרונטו קיוסק. צילום: פרונטו קיוסק
הטבעונית של פרונטו קיוסק. צילום: פרונטו קיוסק

 

ברוקלין

הפיציולו יריב הדרו הגה קונספט של פיצה שתהיה כל כך עשירה שאף אחד לא יבחין בהעדר הגבינה. על הבצק המעולה והסופר-קראנצ'י שהוא מכין, הדרו יוצק רוטב עגבניות ועליו זיתים, זוקיני, פלפלים, ארטישוק ופסטו. טבעונים שבכל זאת מחפשים משהו שימס על הפיצה יכולים לבקש בתוספת גבינת סויה טבעונית, אבל באמת שווה לנסות את החוויה המקורית קודם.

מחיר: 19 ש"ח לסלייס ענק, 114 ש"ח לפיצה משפחתית אקסטרה אקסטרה לארג'. 

ברוקלין

החתול הירוק

הפיצרייה הטבעונית הראשונה מציעה בפיצוי הלוהט שלה גבינת קשיו שממיס את הלב. הטריק האחרון של אנשי החתול הוא פיצה פפרוני, שבה הנקניק עשוי חלבון אפונה, והולך מעולה עם זיתי קלמטה. אי אפשר להפסיק ליילל מעונג ושמועות אומרות שגם סתם טיפוסים אלרגיים ללקטוז התמכרו לפיצה הזאת. זהירות, היא לוהטת! ואם יהיה לכם מזל תנשנשו אותה שולחן ליד תמר זנדברג.

מחיר: סלייס: 10 ש"ח; אישית עם שתי תוספות: 39 ש"ח; משפחתית עם שתי תוספות: 79 ש"ח.

החתול הירוק

הפיצה

הפיצה הנפוליטנית בתנור לבנים. מדובר בפיצרייה עם השם המחייב ביותר, והיא בהחלט עומדת בהתחייבות. מתוך חיבה לטבעונים הושק פה תפריט טבעוני שלם ומלא. תוכלו להזמין את מרבית הפיצות שבתפריט בגרסת גבינת סויה כולל פיצת שנות השבעים המפורסמת עם אורגנו, זיתי קלמטה ופלפל חריף לאמיצים, פיצת קרצ'ופי הארטישוקים המצוינת וגם אחת שנקראת טבעונית ומכילה תועפות ירקות. (54 ₪ לפיצה אישית עגולה). מי שמעדיף לעבוד בעצמו יוכל לבחור בפיצה בהרכבה אישית, על בסיס פיצה עם רוטב עגבניות וגבינה טבעונית (35 ₪ לפיצה עם שתי תוספות). חגיגה. וזה עוד לפני הקלצונה, המרק, הסלט ושאר המנות הטבעוניות.

מחיר: 51 ש"ח (או בעסקית עם ראשונה ושתייה)

הפיצה

משק ברזילי

מדובר בפיצה עם הבצק שהכי מעניק תחושת הום מייד של מאמא איטלקייה עם ותק. הפיצה מכילה גבינות קשיו ואגוזים בתוספת זיתי קלמטה, רוקט וארטישוק או סייטן מעושן, טבעות בצל ופלפל ירוק – והיא תוכיח לכם שגם למשק הכי מקומי יש בעצם שורשים איטלקיים. 

מחיר: 52 ש"ח.

משק ברזילי

דומינוס

הרשת השקיעה בגבינת צ'יזלי טבעונית בסגנון מוצרלה, והטופינס משדרגות את החוויה: פטריות טריות, זיתים ירוקים, קלמטה, תירס, עגבניות, בצל, פלפל ירוק, אננס, פלפל קלוי, פלפל חלפניו, שום ואקסטרה גבינה טבעונית. המחיר זהה לזה של פיצה רגילה. סחתיין. 

מחיר: 49.90 ש"ח באיסוף עצמי, 71.90 ש"ח במשלוח. 

דומינוס

פיצה טבעונית דומינוס. צילום דן פרץ
פיצה טבעונית דומינוס. צילום דן פרץ

 

Risso Pizza Caffe

הפיצה קפה הצפון תל אביבית הזאת פיצחה את סוד הפיצה הטבעונית ללא מגע עם כל גבינת סויה. הטריק הוא שעל הבצק הטעים שלה נמשח ממרח סמיך של קישואים שפשוט נותן את האפקט הגבינתי, בתגבור רוטב עגבניות וירקות קלויים, ובכך נותנת לטבעוני המצוי את הטעם הרצוי. 

מחיר: 49 ש"ח לפיצה בינונית.

הדר יוסף 14, 7569537־073

טוני וספה

טוני וספה מתהדר בשני סוגי פיצה טבעונית: פרימוורה לבנה עם פטריות, עגבניות, זוקיני וארוגולה או סוגים משתנים ומפתיעים שזוכים לתגבור של גבינת סויה. ניתן כמובן גם להזמין את הפיצה הטבעונית של טוני הביתה.

מחיר: 98 ש"ח לק"ג במקום. 47 ש"ח לחצי מגש במשלוח, 94 שקל למגש במשלוח.

טוני וספה אלנבי

טוני וספה הארבעה

 

פיצה טבעונית טוני וספה. צילום אנטולי מיכאלו
פיצה טבעונית טוני וספה. צילום אנטולי מיכאלו

פיצה לילה

הפיצריה החדשה אוף שוק לוינסקי מתבססת על חומרי גלם טריים ועונתיים. הפיצות בגודל האחיד נפלאות ומגיעות גם בגרסה טבעונית עם גבינת קשיו, כי בכל זאת מדובר באחת השכונות הטבעוניות ביותר בעולם. תוסיפו לפיצה גביע מהיינות שנבחרו בקפדנות של מבינים, או בירות בבקבוקים ותשלימו חוויה ממכרת.

פיצה לילה

גם בטבעוני, פיצה לילה. צילום: אנטולי מיכאלו
גם בטבעוני, פיצה לילה. צילום: אנטולי מיכאלו

פרונטו קיוסק

לשף דיוויד פרנקל יש כנראה פינה חמה בלב לטבעונים. בדיוק בגלל זה בפרונטו קיוסקו הוא מציע לטבען את כל הפיצות הצמחונית שבתפריט בעזרת גבינת מוצרלה טבעונית של המותג משומשו. מה שאומר שתוכלו להזמין בין הפיצות הטבעוניות פיצה מרגריטה עם רוטב נפוליטנה, מוצרלה טבעונית, שמן שום ובזיליקום; פיצה זוקיני עם רוטב סלסה ורדה, מוצרלה טבעונית, זוקיני ירוק, בצל ירוק צעיר ושמן שום; פיצה ירוקה עם רוטב נפוליטנה, ברוקולי, חציל קלוי, שום קונפי, פיצוחים וסלסה ורדה ועוד. המידע החשוב ביותר הוא שאת כל הפיצות אפשר להזמין במשלוח ישירות אל הפה הטבעוני הרעב שלכם.

מחיר: 48-37 ש"ח לפיצה אישית.

פרונטו קיוסק

פיצה טבעונית פרונטו קיוסק. צילום פרונטו קיוסק
פיצה טבעונית פרונטו קיוסק. צילום פרונטו קיוסק

איל פיציולו

איל פיצה יולו היא אחת הפיצריות הכי אותנטיות וותיקות בעיר, אבל היי, אפילו האיטלקים השתכנעו שטבעונים הם קהל נחמד ורצוי. לפיכך כמעט כל התפריט מגיע במהדורה טבעונית, עם גבינת קשיו וטופו. מפתיע אבל גבינת קשיו דווקא עובדת טוב עם בצק דקיק.

מחיר: 69 ש"ח למשפחתית, 8 ש"ח לתוספת. 

איל פיציולו