פי אלף יותר טיים אאוט: ביקורת שיכורה על הג'אספר בר

קוקטיילים בתוך קנקני תה, לחמניית באן מעולה וברמנים שיוצאים מהבר לחבק אותך. נועה בונה לקחה את נועה רוזין (כתבת האוכל של טיים אאוט) לטור אורח בבר של הברמן הטוב בישראל

אלעד ברוך (צילום: שוקו)
אלעד ברוך (צילום: שוקו)

אמצעי טשטוש

פער הדורות הכניע את הנועות בהכנה המוקדמת לערב על הבר. המבוגרת (להלן: רוזין), נציגת דור ה-Y , הרדימה את הילד לצלילי "הכבש השישה עשר" עם כוס יין לבן ביד (מי אמר "עקרות בית נואשות" ולא קיבל?). הצעירה (להלן: בוני) נציגת דור העוד-שניה-Z, עשתה את מה שכל תל אביבית בשנות העשרים המוקדמות לחייה עושה בערב חמישי: שתתה קאווה בת שלושה חודשים לבדה בסלון, בתקווה שיעלה לה. נפגשנו על הספסל מול הג'אספר, כל נועה והסטלה שלה. התנאי: לא מדברים על ילדים ועל זיונים של צעירים בני 20.

רוזין VS. בוני
רוזין VS. בוני

על הבר

הגענו לג'אספר כדי לבחון את בר הבית של הזוכה הגדול בתחרות הברמנים הישראלית, אלעד ברוך, שעתיד לייצג את ישראל במיאמי בתחרות World Class הבינלאומית. המטרה: להתרשם מפירואטים של שייקרים באוויר ולטעום את הקוקטיילים שהביאוהו עד הלום. רוזין שתתה Bitter Is Better – שילוב של קמפרי, ג'ין, צינזאנו רוסו, סירופ דובדבן שחור, לימון וחלבון (שאמור "להדביק את הקוקטייל", כמו שנאמר לנו). בתור מי ששותה צ'ייסרים של קמפרי מגיל 14, המרירות של המשקה לא עירערה את אמות הסיפין של רוזין המיומנת. בסך הכל מדובר בדרינק נחמד למי שרק מתחיל לשתות ביטרים.

Bitter is Better (צילום: אינסטגרם)
Bitter is Better (צילום: אינסטגרם)

בוני שתתה Geisha Ice Tea (ג'ין, מחית מנגו, סירופ פלור דה גיישה, מיץ לימון וביטרס ארומטיים). במילים אחרות, תה קר עם המון אלכוהול שעולה מהר לראש ויכול לתפקד בתור המושיע של ברביקיו משפחתי גרוע. ההגשה הייתה סופר קולית, בתוך קנקן תה מחרסינה וכוס תואמת עם קוביית קרח ענקית שלא נמסה מהר והורסת את הדרינק.

גיישה אייס טי (צילום: נועה בונה)
גיישה אייס טי (צילום: נועה בונה)
3 כתבות של רוזין שאתם חייבים לקרוא:

מוזיקה

כמו שתי כלבות על הדשבורד, הראש זז מצד לצד לצלילי מוזיקת אלקטרו-דיסקו. המוזיקה אמנם לא הייתה דומיננטית, אבל בהחלט תרמה לאווירה של המקום וכל יושבי ועומדי הבר זרמו עם הפלייליסט שיצר וייב מעולה של חמישי בערב.

הימרחות

מי שימצא את עצמו שפוך איברים בג'אספר יתבאס לגלות כי המקום היחידי בו אפשר להימרח הוא הפסאז' בחוץ, לצד השומר שמדליק לכל הבנות סיגריות. ספות, כורסאות או סתם מקום נוח – אין; פינות אפלות לעשות בהן את זממכם – דווקא יש.

שירות

אם היינו יכולות לבחור סלוגן אחד שמתאר את השירות, הוא בטח היה "קח צ'ייסר, תן חיבוק". סצינת הקוקטייל ברים מאופיינת בריחוק מסוים בין הלקוח לברמן המורם מעם, זה עם הסינר המהוקצע והידע בידיים. אבל בג'אספר אין אחד שלא מקבל חיבוק – ואנחנו מתכוונות לזה בצורה הכי מילולית שיש. הברמנים חברים של כולם מרגע כניסתם לבר, הבעלים של המקום דואג שלכולם יהיה שמח ואפילו המלצריות לא מתרגשות מצפיפות של מאות אנשים שמקשה עליהן להגיע למחשב. יחד זאת, התבאסנו לגלות שפינוי החלקה שלנו על הבר לקחה המון זמן, ואחרי 20 דקות של צלחות ריקות ודרינקים שרק מחכים שימלאו אותם, אנחנו אלה שביקשנו פינוי וסיבוב נוסף.

תפריט הקוקטיילים (צילום: אינסטגרם)
תפריט הקוקטיילים (צילום: אינסטגרם)

אווירה

סופי השבוע בג'אספר מיועדים לבני 27 פלוס, והקהל מגוון: מהסחים שעברו עכשיו לתל אביב ומתלהבים מרחוב דיזנגוף ועד לצוות של הברקפסט שלקראת שש בבוקר מגיע לסגור את הלילה. מדובר באווירת שיא שנמשכת כל הזמן: אנשים נכנסים ויוצאים, מתיישבים וקמים, הברמנים שמחים, צ'ייסרים עוברים ידיים, אף אחד לא שופט אותך במצבך הבזוי וזה נהדר והמוזיקה מתאימה את עצמה ליושבי הבר.

ג'ספר (מתוך עמוד הפייסבוק של הבר)
ג'ספר (מתוך עמוד הפייסבוק של הבר)

עישון

זוכרים את הפסאז'? אז שם, עם השומר. כל יציאה החוצה לוותה בגיוס חברים חדשים, סיפורים מעניינים וכניסה לשיחות שלא ממש רצינו להיכנס אליהן. קירוב לבבות של ממש.

מדד הקיא

להפתעת בוני, שוב נמצא בר נוסף בו השירותים ממש נקיים. התא קטן אך מאפשר הקאה לצד חבר שעומד בצד ותומך, או כל דבר אחר שבא לכם לעשות בזוגות.

מדד המאנצ'

אחרי כמה דרינקים קשה לא לבחור מהתפריט מנה כמו "הפיצה המדהימה שלנו". היא לא כזו מדהימה, אבל עוברת לגמרי. הפיצה הגיעה עם ארטישוק ובצל לבחירתנו והייתה נשנוש מדויק לצד דרינקים שלא הפסיקו לצאת. המנצח היה ה"באן ויטנאמי רך", לחמנייה מאודה עם זנב שור בבישול איטי, איולי צ'ילי, צנונית וכוסברה. רוזין מציינת שמדובר באחת ממנות הבאן הטובות בעיר – נתון מפתיע יחסית לבר שכונתי.

לסיכום

אקרובטיקת הברמנים, החיבוקים החבריים והקהל האקלקטי הופכים את הג'אספר לבר שיכול לשרת כל מטרה של בליין תל אביבי: דייט, ערב חברים או פיק-אפ. זה מקום של גוד טיים והצוות דואג להזכיר לך את זה כל הזמן. אין ספק שנחזור לפה, מיד אחרי שבוני תגדל קצת.

לג'אספר