מאוזן לאוזן: קולקציית אוזני ההמן הטעימות לשנת 2017

במילוי מרציפן, ריבת אגסים, קרם לימון, פיסטוק ודובדבנים, שוקולד צ'יפס או פשוט פרג - אלו הן אוזני ההמן שגרמו לנו לחייך מאוזן לאוזן. ויש לנו גם המתכון לאוזניים המנצחות

אזני המן לחם יין. צילום: בועז לביא
אזני המן לחם יין. צילום: בועז לביא
5 במרץ 2017

לחמים | מרציפן

מה טעמנו? הפרג היו לא פחות ממושלמות: הבצק לא משתלט ומתמזג באלגנטיות עם המילוי העדין שעושה כבוד לפרג. הטחינה של הפרג מאוד דקה, הבישול מדויק ולא חורך את הפרג, מה שנותן מילוי עדין וכמעט נימוח, וזה תיאור שבדרך כלל קשה לומר על פרג, תודו. התחרות הייתה קשה אבל האוזן המנצחת עבורנו היא ללא ספק אוזן המרציפן, הטומנת מילוי עשיר של מרציפן איכותי שקשה להפסיק לזלול.
שורה תחתונה: מי אתם אנשים שלא אוהבים מרציפן?
מחיר: 5 ש"ח ליחידה/ 13.90 ש"ח ל־100 גר'.

לחמים | לחמים נמל תל אביב | לחמים שוק הכרמל

למתכון אוזני ההמן של לחמים

אוזני המן במילוי מרציפן, מאפיית לחמים. צילום: דניאל לילה
אוזני המן במילוי מרציפן, מאפיית לחמים. צילום: דניאל לילה

[tmwdfpad]

דלאל | קרם פיסטוק ודובדבן אמרנה

מה טעמנו? לפני הכל – הבצק. אמנם פריך, אבל פריך כזה לא טעמנו. הוא כל כך נימוח ועדין, שהביס פשוט נמס בפה לעומת יתר אוזני ההמן שבהחלט דורשות קצת יותר עבודת שיניים. הפרג היו נפלאות, מילוי מאוזן עם טעמים נכונים, לא כבד ולא מכביד. השוקולד מתוק במידה, עם שוקולד צ'יפס להעשרת החגיגה. אבל האוזן המנצחת היא בהחלט קרם פיסטוק ודובדבן אמרנה, שילוב מענג של קרם משובח ודובדבן עשיר שפשוט הותיר אותנו פעורי פה.
שורה תחתונה: אז למה לא כל יום פורים?
מחיר: 4 ש"ח ליחידה/ 14 יחידות ב־44 ש"ח.

דלאל הקונדיטוריה

למתכון אוזני ההמן של דלאל הקונדיטוריה

אוזני המן נימוחות של דלאל הקונדיטוריה. צילום: מאיר כהן
אוזני המן נימוחות של דלאל הקונדיטוריה. צילום: מאיר כהן

לחם יין | ריבת אגסים

מה טעמנו? הפרג טובות, המילוי עדין. איזון נכון בין המילוי לבצק, גם כשמדובר באוזן המן פיצפונת (ביס), מה שמקשה על משימת האיזון באוזן. ריבה תות – מצוינות, בדיוק כפי שעוגיית ריבה קטנה וקוקטית צריכה להיות. קרם לימון איטלקי – נהדר, חמצמץ במידה, קרמי, עדין, והכי חשוב, לא מתייבש באפייה והופך אנמי או צמיגי. מה שעושה כאן את ההבדל הוא הגודל של האוזן, תחושה של חטא קטן שנעלם מהר. פתאום אוזן המן בגודל סטנדרטי נראית לנו מוגזמת. המנצחת היא ללא ספק ריבת אגסים – כמו קונפטי קטן שמכניסים לפה ונפתח בביס הראשון – משמח ועושה טוב על הנשמה.
שורה תחתונה: פטיפורים מצוינים. כן, הגודל כן קובע.
מחיר: 11 ש"ח ל־100 גר' (קרם לימון בהזמנה טלפונית מראש).

לחם יין

למתכון של אוזני ההמן של לחם יין

אוזני המן במילוי ריבת אגסים של לחם יין. חיסול מיידי. צילום: בועז לביא
אוזני המן במילוי ריבת אגסים של לחם יין. חיסול מיידי. צילום: בועז לביא

בייקר'ס | קדאיף חלבה

מה טעמנו? תמרים – מילוי רך ונימוח, לא יציב כמו שהיינו מצפים מאוזן המן במילוי תמרים, שבדרך כלל מצליחה לאכזב. שוקולד לבן וקרמבל קרמל מלוח – מצוינת. השוקולד לא קשה ושומר על נימוחות והשילוב עם השטרויזל יוצר יופי של ביס: נימוח וקראנצ'י באותה הנשימה. האוזן המנצחת היא קדאיף חלבה – שילוב לא מובן מאליו, אבל עובד נהדר בפה: הנימוחות של החלבה והקראנצ'יות של הקדאיף יוצרים אוזן המן מופלאה.
שורה תחתונה: פריכות, מפנקות וגדולות. ותודה לבורא החלבה.
מחיר: 4 ש"ח ליחידה.

בייקר'ס

Bakers Tel Aviv Purim צילום טלי דולין)_p

לה מולאן | אגוזי לוז וקרמל

מה טעמנו? כבר ממבט ומניחוח ראשון, מדובר באוזני המן סופר ביתיות עם תחושה כנה של אפייה משפחתית איכותית. הפרג היו עדינות מאוד, מילוי אלגנטי הנעטף בבצק פריך ששומר על האיזון בפה. גרסת השוקולד כוללת קקאו, קינמון ואגוזי לוז (מבחינתנו מדובר בגרסה העדינה של מילוי שוקולד לחובבי הקקאו העדין, וטוב שיש כזו). אגוזי הלוז והקרמל שברו אותנו, שילוב מנצח של טעם ומרקם, שהרכיב עוגייה מופתית, כאילו אפינו עם סבתא כל אחר הצהריים.
שורה תחתונה: ריח של בית, איך לא המציאו בושם כזה?
מחיר: 3 ש"ח ליחידה, 28 ש"ח לקופסה של 300 גר'.

לה מולאן

כמו בבית. אוזני המן בלה מולאן.
כמו בבית. אוזני המן בלה מולאן.

שמו הקונדיטוריה | פרג

מה טעמנו? הפרג לא דחוסה ומאוזנת. בבצק משולב גם פרג, מה שנותן עוד גיוון ועניין. החלבה פוגעת בול עם מילוי במרקם נכון ונגיעות של שומשום ששוב, מוסיף עוד מימד. בגזרת השמרים (עשוי מבצק פרסבורגר) טעמנו מליות של גבינה, גנאש שוקולד, פרג או אגוזים. הפרג מרגיש ממש כמו הפרסבורגר ואילו מלית הגבינה ממש כמו הגביניות של שמו, בקיצור קצת "העתק־הדבק" עבור מי שמכיר את הקולקציה של שמו, אבל היי, כשטעים אז טעים. האוזן המנצחת היא הפרג – קלאסית ועושה את העבודה.
שורה תחתונה: מיקי, תעשה לי שמרים!
מחיר: 4 ש"ח ליחידה של שמרים/ 38 ש"ח לקופסה במשקל 350 גר'.

שמו הקונדיטוריה | שמו סניף יהודה מכבי

פורים בקונדיטוריית שמו. צילום: דן פרץ
פורים בקונדיטוריית שמו. צילום: דן פרץ

בייקרי | אגוזים וקינמון

מה טעמנו? אוזני המן במילוי פרג ובמילוי אגוזים וקינמון – שתיהן מאוד "בייקריות": מלית עשירה, בצק עשוי כהלכה ופרופורציה נכונה בין המלית לבצק, כזו שמחמיאה לבצק המצוין. קולקציית אוזני ההמן של הבייקרי עושה כבוד לקלאסיקות המוכרות בלי להשתגע: פרג, שוקולד ואגוזים וקינמון. סה טו. המנצחת שלנו היא האגוזים וקינמון – בצק נפלא ושילוב מדויק בין המרכיבים.
שורה תחתונה: הכתובת הייתה על הקיר, קשה מאוד לפספס עם הבייקרי.
מחיר: 34 ש"ח לקופסה במשקל 250 גר'.

בייקרי אבן גבירול | בייקרי יד חרוצים | בייקרי כיכר המדינה | בייקרי דיזנגוף

פורים בבייקרי. צילום: עידית בן עוליאל
פורים בבייקרי. צילום: עידית בן עוליאל