האחים אבידן (רום סרוויס, קונסיירז') לא נחים לרגע. ריאיון

תוך עשר שנים הקימו האחים אבידן (רום סרוויס, קונסיירז') 11 ברים, מסעדות ובתי קפה, רובם במרכז ובצפון תל אביב. עם פתיחתם הצפויה של סנטרו קפה מול דיזנגוף סנטר ורסטו בר בצפון הישן ניסינו להבין מהם איך הם עושים את זה ובעיקר למה

האחים אבידן. צילום: איליה מלניקוב
האחים אבידן. צילום: איליה מלניקוב
27 באוקטובר 2016

רגע לפני שהתיישבתי לריאיון עם האחים אבידן ניסיתי לחשב כמה מטרים יש להם לאורך רחוב דיזנגוף. הרום סרוויס, ביסטרו שכונתי בפינת שדרות נורדאו שבבעלותם, הספיק להתרחב בשנה האחרונה על חשבון החנות משמאל; מקום נוסף בבעלותם, הקונסיירז', בר קוקטיילים צמוד לכיכר דיזנגוף, משתרע על פני 200 מטר; והמקום החדש, סנטרו קפה מול דיזנגוף סנטר, מתפרש גם הוא על שטח עצום. הם מסתכלים זה על זה, צוחקים ומתחילים לחשב: "זה כולל את החוץ?", שואל מור (33), "לחשב לפי מה שכתוב בארנונה?", מתבדח עידן (35), "אני חושב שזה 950 מטרים בסך הכל", מסכם רז (28), וכולם מהנהנים בהסכמה. כמעט קילומטר ברחוב דיזנגוף שייך לעסקים של האחים אבידן, קבוצת מסעדנים צעירה וחזקה בעלת קילומטרז' מכובד – והיד עוד נטויה.

עד לאחרונה הם העדיפו להתחבא מתחת לרדאר התקשורתי ונתנו לעסקים שלהם לדבר בעד עצמם. גם היום, כשבאמתחתם שלושה עסקים חזקים ועוד שניים לקראת פתיחה, הם מסרבים שיגדירו אותם "אימפריית ברים ומסעדות" ומעדיפים משהו צנוע יותר כמו "עסק משפחתי עם מקומות שעובדים טוב". "הצניעות והאהבה לעבודה קשה באות כנראה מהבית", הם אומרים ומוודאים שלא אכתוב עליהם יותר מדי סופרלטיבים.

הראשון מבין שלושת האחים אבידן (האח הרביעי חייל) שנגע בחיי הלילה היה הבכור, עידן. בתחילת שנות האלפיים הוא היה אחד היח"צנים המובילים בתל אביב ומילא מדי ערב מועדונים גדולים באותו זמן: TLV ,Vox ,Dome ועוד. כשמור השתחרר מהצבא הוא התחיל לברמן עד שאחיו הגדול פתח בעצמו מועדון. "כשפתחנו את הג'וני קיי זה היה ברור שמור ינהל את הבר", מספר עידן. "כשרז, אז צוציק בכיתה י"ב, מילא את המועדון במסיבות סיום של החברים שלו, צחקנו שעוד יצא מזה עסק משפחתי".

קונסיירז' (צילום: אור מני)
קונסיירז' (צילום: אור מני)

וזה מה שאכן קרה. ב־2007, בגיל 20 וכלום, החליטו האחים לפתוח את המולדת, מועדון קטן ברחוב ארלוזורוב שהשקה והרקיד במשך תשע שנים את אלו שזה עתה עברו לעיר הגדולה. "הרבה לפני שפתחנו את המולדת חרשנו את תל אביב ואמרנו: זה לוקיישן מעניין, כאן יכול להיות מקום שיצליח. תמיד היינו חזקים בעסקי היזמות והמולדת הגיעה ממקום של בשלות", אומר מור. "העובדה שנכנסנו לתחום בגיל מוקדם מאוד מבדלת אותנו משאר בעלי העסקים בעיר, כי השנים שבהן אתה משתפשף הן נכס בקפיצות המדרגה הבאות".

בשנה השלישית למולדת הם החליטו לעבור את טבילת האש הראשונה בתחום המסעדנות ופתחו את נלסון בגבעתיים. "באותן שנים שמנו לב שנפתחים בתל אביב מקומות כמו השדרה 34 שמציעים אוכל טוב במחיר מעולה ועובדים עד השעות הקטנות", מספר עידן. עם הרבה ניסיון בחיי הלילה ומעט הבנה בתחום המסעדנות הם קפצו למים: שיפצו בית קפה קטן בעיר הולדתם ויצאו לדרך. "בדיעבד אני יכול לומר ששם התחיל הקסם שלנו", הוא מוסיף. "האכפתיות הטבעית מכל שולחן ועד כמה כל אורח שלנו שבע רצון פשוט הגניבה אנשים. לא האמינו לנו שאין לנו בעיה להחליף את המנה שש פעמים עד שהם יהיו מרוצים. זה משהו שקיים בנו טבעי ורק עכשיו אני מבין שזה מה שהופך את העסקים שלנו למוצלחים: אנחנו יודעים מה הלקוח רוצה – החל מאיזו מנה, דרך הטעמים שלה ועד הצורה שבה היא מוגשת על הצלחת".

>>האחים אבידן לא לבד: ישבנו לשיחה עם עוד אחים שמנהלים מסעדות בתל אביב

 

הקפיצה הגדולה

הכניסה לליגה של הגדולים התרחשה בשנת 2011, ברגע אחד שמאפיין כל צעד שלהם מאז, עם זיהוי הזדמנויות, אומץ עסקי ואמונה בכך שהם יודעים מה יעבוד. ביום שבו חתמו על הנכס של נלסון רמת אביב, המתווך ניסה את מזלו והקפיץ אותם לראות על הדרך נכס נוסף בכיכר רבין השוממה יחסית. "עמדנו מול הנכס, לימים המלכי, הסתכלנו זה על זה וחתמנו", משחזר מור. האחים פוצצו את הסטריפ הבתולי של רחוב מלכי ישראל כשהציעו בו לראשונה בר קוקטיילים עם תפריט שף. העירייה קיצצה להם 30 אחוז מהמחזור רק מהדוחות שהם חטפו על רעש והפרות סדר. בלי משקיעים מבחוץ ועם הרבה אמביציה הם פתחו תוך שנה, עם שותפים נוספים, את הטיילור מייד, בר קוקטיילים גדול שהעיר את אלנבי, ובמקביל את טורי, בר יין עם מטבח אסייתי צמוד לנלסון רמת אביב.

איך אתם מסבירים את ההצלחה הזו? זה נשמע כמו סיפור סינדרלה.

"מההתחלה הייתה לנו חוצפה טבעית, לא התביישנו לשאול שאלות, לחקור וללמוד. ממש בתחילת הדרך היינו מתקשרים לשפים, מתייעצים איתם מה לעשות ומיישמים את התשובות על העסקים שלנו", מספר עידן. "אבל ביום שהבנו שהלקוחות הקבועים מזהים את העסקים שלנו לפי התחושה המשפחתית שעוטפת אותם, הבנו מהו החוזק שלנו באמת". מור מתפרץ: "בישיבות הראשונות בנלסון התעסקנו בפרנדליות יותר מכל דבר אחר, אפילו דיברנו על הווי של צוות בידור באילת, ולפי זה התחלנו ללהק עובדים".

ללהק? התכוונת לגייס.

"לא, לא – ללהק. אם האדם שיושב מולי בריאיון עבודה הוא לא כמונו באישיות שלנו, קשה מאוד להפוך אותו לכזה. ואת זה בדיוק הלקוחות שלנו אוהבים".

מתי התבגרתם והפכתם לאנשי עסקים?

"ברום סרוויס", הם עונים יחד. "זה המקום הראשון שפתחנו כעסק משפחתי בלי שותפים", אומר עידן. "שם קפצנו מדרגה נוספת: לקחנו מקום גדול פי שניים ממה שהכרנו עד אז, עם השקעה ענקית ויצקנו לתוכו את הידע שצברנו בנלסון עם הסגנון של הטיילור מייד. אז הבנו שאנחנו מסעדנים לכל דבר ועניין".

בתקופה זו האח השלישי, רז, נכנס לעסק. בוקר אחד בעודו מפדל לרום סרוויס עיניו נעצרו על נכס נטוש ליד כיכר דיזנגוף. החוש האבידני ליזמות הוביל אותו פנימה. "מיד התקשרתי לעידן ולמור והם הגיעו בריצה. 270 מטר נטושים במרכז של המרכז – חתמנו במקום וארבעה חודשים לאחר מכן פתחנו את הקונסיירז', בר קוקטיילים עם מטבח שף (אור גינסברג, זוכה "משחקי השף" עונה 2 – נ"ר) שמלא מדי יום".

#womenstreetstyle #kokteyl #superstar #girlsnight #lovemylife #nightlife #koktailcube #popup #mylife #mylifestyle

A photo posted by MonkeyMe??? (@donnatroublemaker) on

כיום הם מחזיקים בשלושה עסקים בלבד: נלסון רמת אביב, הרום סרוויס והקונסיירז'. בתחילת נובמבר הם יפתחו כאמור את סנטרו קפה. בתפריט: בית קפה עם אווירת בר שיפעל 24/7. וזה לא נגמר שם: בעוד כחודשיים הם יפתחו גם רסטו בר ברחוב ז'בוטינסקי סמוך לכיכר המדינה וינסו להעיר את החלק הישנוני של הצפון הישן עם קוקטיילים מדליקים ומנות קטנות.

אתם מסתובבים עם שום בכיס נגד עין הרע?

"אנחנו מאמינים ביכולת שלנו לזהות פוטנציאל במקומות. הניסיון שלנו מוכיח את עצמו עסק אחר עסק", קובע עידן. "כל מקום שפתחנו פגע בול ועובד עד היום, כנראה אנחנו עושים משהו נכון", מסכם מור.

ומה קורה בארוחות שישי?

כולם יחד: "משאירים את ההחלטות לאימא".