בר בירה ואוכל חדש נפתח ברחוב ישכון

הבר החדש של בעלי הביר בזאר בשוק הכרמל התמקם בסמטת הבשר הלוהטת ומציע עשרות בירות בוטיק מקומיות לצד אוכל שוק שיהלום אותן. ויש גם פיצה לחוח

ביר בזאר (צילום: יולי גורודינסקי)
ביר בזאר (צילום: יולי גורודינסקי)
28 ביוני 2015

ליאור וייס לוגם משקאות צהבהבים מברזים הבוקעים מצינור ביוב מתכתי. הוא לוגם ורוקק ומחפש טמפרטורה מדויקת. זה קורה בביר בזאר ישכון, המקום החדש שפתח להרצה עם רותם ודגן בר־אילן בשוק הכרמל. השוק, נכון לעכשיו, הוא המקום שבו פודיז שמכבדים את עצמם חייבים לאכול, לשתות ולהיראות. וייס הקים את הדוכן של הביר בזאר ברמב"ם לפני שנתיים וחצי עם הבר־אילנים. בבסטה ההיא אפשר לטעום בירות, אבל לב העניין הוא המכירה הביתה. בבר שברחוב ישכון ההיכרות עם הבירות היא כמעט מתודית ואפשר ללמוד שם איזו בירה מתאימה לאיזה מאכל.

וייס נתקל בייצור בירה במבשלה בארצות הברית בטיול של אחרי צבא. הוא חזר הביתה עם שתי מזוודות ובהן חומרי גלם לייצור בירה ומאז השריטה שולטת בו. זה 12 שנים שהוא מייצר בירה ולשמחתו, המותגים שלו כבר צברו קהל של אוהדים: “חתול שמן", “בינדי" (מחוזקת באלכוהול ובכשות), בירת חיטה עם שסק. בקומה העליונה של המקום, בחדר קירור מיוחד, נמצאים מכלי הבירה המחוברים בצינורות אל מבחנות כדי למנוע הקצפה עודפת. הצינורות יורדים דרך צינור מיוחד אל קומת הכניסה שבה נמצאים ברזי הבירה (17 ־ 24 ש"ח לשליש בירה). קיר שלם מציג מבחר של כ־100 בירות בוטיק מקומיות (25 ־ 32 ש"ח לבקבוק).

ביר בזאר (צילום: יולי גורודינסקי)
ביר בזאר (צילום: יולי גורודינסקי)

על אריחי החרסינה כתוב התפריט בטוש. השף יניב קובי, הכין מנות שיתאימו לבירות ויתבססו על מוצרים מהשוק. תמצאו פה כבד קצוץ, איקרה, סביצ'ה, נקניקים וגם מנות עם הומור כגון פיצה לחוח העשויה מהלחוח שהוכן במאפייה הסמוכה (20 ־ 40 ש"ח למנה). וייס יכול לדבר שעות על בירה. תנו לו סימן והוא ישתפך על הסימביוזה בין האדם לשמרים, שהיא לטענתו מסובכת יותר מהכנת יין ולא פחות מתגמלת ממנה.

ביר בזאר ישכון

ביר בזאר רמב"ם