טייק א רום: הכירו את בר היין החדש שנפתח במתחם שרונה

יין עם כל דבר: בר יין חדש המתפקד גם כחדר טעימות ליין נפתח במבנה טמפלרי בשרונה

Tasting Room. צילום: יח"צ
Tasting Room. צילום: יח"צ
26 ביוני 2014

"נו, את כבר מרגישה?" רוני ססלוב, אבשלום כהן ואנה, הכלבה של ססלוב, נועצים בי מבט דוחק. מביך להודות אבל הרגשתי רק מתיקות. המרשמלו שהוכן במיוחד עבור הטייסטינג רום אמור ליצור טעם דומיננטי של יין לבן בפה, והרי לב העניין במקום הוא טעמי היין.

הטייסטינג רום החדש שנפתח במתחם שרונה הוא בר וחנות יין עם מערכת מזיגה אוטומטית המונעת מהיין להתחמצן אחרי שנפתח. בכל רגע נתון 44 יינות שונים ממתינים לטעימה. אפשר לבחור בטעימה, בחצי כוס או בכוס (5 ש"ח לטעימה ועד 88 ש"ח לכוס היין הכי יקר כרגע). גם כאן רוכשים בכניסה כרטיס מגנטי מתודלק בכל סכום שבוחרים, קוטפים גביע יין מהמתלים המיוחדים ומוזגים באופן עצמאי.

כהן, הבעלים של יקב הבוטיק אבשלום, הקים את המקום אחרי שביקר באולם דומה בטוסקנה וחש כילד בחנות ממתקים. המיקום במרתף של מבנה טמפלרי עתיק גורם לניתוק מהאקלים והזמן בחוץ ומאפשר ליהנות באותה מידה מיינות אדומים כבדים ומיינות לבנים קלילים. העיצוב נדיב בשעם כאילו באי המקום נקלעו לתוך פקק יין ענק, ושולחנות העץ היפהפיים כמו נגזרו מתחתית חבית.

Tasting Room. צילום: יח"צ
Tasting Room. צילום: יח"צ

ססלוב, שהייתה הייננית של יקב ססלוב המשפחתי, מתייחסת אל היינות כאל פלֶטה של סגנונות, טעמים, תחושות ואזורים גיאוגרפיים. בין לגימה ללגימה תוכלו לנשנש מתפריט האוכל שיצרה השפית אביבית פריאל־אביחי, הכולל מגשי גבינות של משק עפאים (69 ש"ח), ברוסקטה עם מקרל ולימונים כבושים או עם פטה כבד וריבת תות (18 ש"ח), מאפה פיתה דרוזית פריכה (29 ש"ח), לחם עם חמאה (18 ש"ח לחצי כיכר), נקניקים ובשרים של לבקוביץ' (42 ש"ח) צלוחית מתוקים ועוד.

נוסף על היין אפשר להזמין גם בירה טייבה מהחבית, וויסקי וקוקטיילים. בשורה התחתונה, מדובר בבר ובחוויה של בר, מחוזקת בברמן המיתולוגי אדי ניומן. בחדר הפרטי יש טלוויזיה שאפשר לצפות בה בימים אלה במשחקי המונדיאל. בחנות תוכלו לרכוש בקבוק במחירי חנות רגילים או להוסיף דמי חליצה של 30 ש"ח ולשתות אותו במקום.

ל-Tasting Room