תחת: בר-מועדון חדש ייפתח בבית הדואר באבן גבירול

במקומו של סניף הדואר באבן גבירול עתיד להיבנות בית דירות מרשים, אבל עד שזה יקרה יפתחו שם במהלך חודש נובמבר בר-מועדון בשם "מתחת גבירול"

22 באוקטובר 2014

יש חדש תחת הדואר: מרכזיית בזק הוותיקה ברחוב אבן גבירול פינת אנטוקולסקי, זו שהיום פועל בה סניף של רשות הדואר, עתידה להפוך, כמה מפתיע, לקומפלקס דירות.

אבל עד שזה יקרה ועד שיתחילו בתוכניות ההריסה, חברת היזמות מעמידה את הבניין לשימוש מסוג אחר – פעילות חברתית אומנותית. המתחם התת קרקעי, שיתחיל לפעול בנובמבר (בימי רביעי עד שבת) ייקרא בשם "מתחת גבירול", ויציע הופעות חיות, ערבי סטנד אפ, מסיבות ושאר פעילויות בעלות אפיל תרבותי אלטרנטיבי.

המקום, שכרגע מתחיל בפעילות שושואיסטית, מסומן להפוך – לפי ההימור שלנו ובאזז ההתלחשויות שמסתובב בעיר – למקום המדובר של החורף. החבר'ה שעומדים מאחורי התחת שומרים כרגע על זכות השתיקה ועסוקים בעיקר בהכנות אחרונות ובשיפוצים קדחניים, שכן כמעט הכל במקום נעשה מחומרים ממוחזרים ונבנה בידיים. כך למשל עמדה של טלפנית הפכה לעמדת הדי.ג'יי.

בקרוב באבן גבירול, פרויקט אנטוקולסקי-שטרוק. צילום: יח"צ
בקרוב באבן גבירול, פרויקט אנטוקולסקי-שטרוק. צילום: יח"צ

כאמור, עד הריסת הבניין יפעל במקום מתחם גבירול מרכז לתרבות ואמנות, פרי שיתוף פעולה בין חברת בי.אי.טי. יזום ופיתוח נדל"ן מקבוצת מאור מעוף, יזמי הפרויקט שעתיד לקום במגרש, ובין מחלקת האמנות של עיריית תל אביב יפו.

פרויקט אנטוקולסקי-שטרוק בתכנון האדריכל אבנר ישר, יכלול 101 דירות שיתפרשו על פני שני בנינים בעלי שמונה ותשע קומות עם חצר פנימית אינטימית לשימוש הדיירים.

אנחנו חייבים לציין שאווירת המחילות האפלולית עם הגשם שאמור לרדת בינתיים בחוץ והדיסקרטיות שאופפת את המקום כבר מחרמנת אותנו.