הכי נמוך בתל אביב: מסעדת פודיקס תשביע אתכם תמורת 20 שקלים

פודיקס, בית אוכל חדש, שאב את ההשראה לשם מרשת קופיקס, ומתברר שגם את ההשראה לתמחור הנמוך

פודיקס. צילום: יח"צ
פודיקס. צילום: יח"צ

המחאה החברתית אמנם מתה, אבל הפירות שלה עדיין צצים פה ושם בעיר: אחרי דרינק פוינט וקופיקס, קבלו את פודיקס – מסעדה חברתית חדשה שבטיימינג די מבאס נפתחה בשבוע שעבר להרצה בדרום העיר. במקום, שנראה כמו קנטינה גדולה, אפשר לקבל ארוחה דשנה שכוללת סלט או מרק, מנה עיקרית בשרית ותוספת ב־20 ש"ח בלבד. כל הכלים שבהם מוגש האוכל הם חד פעמיים ומתכלים, ונוסף על כך יש במקום עמדת קפה לשימוש עצמי של הלקוחות, שמתבקשים לשים חמישה שקלים בקופה עבור כל כוס קפה.

"הרעיון התחיל עוד בימי המחאה החברתית", מספרת טלילה מור, אחת משלושה שותפים, כולל בעלה, שעומדים מאחורי המקום. "רצינו להראות שאפשר גם אחרת, לא בחזירות, להתחשב באנשים ולא רק לאגור כסף. שלושתנו כבר בני למעלה מ־60 וחיינו בזמנים אחרים שהיו הוגנים יותר, ובא לנו להחזיר את זה קצת. לתת משהו איכותי במחיר ממש שווה לכל נפש".

לפי השם אפשר להבין שקיבלתם השראה מקופיקס.

"האמת שכבר רצינו לצאת עם מקום כזה המון זמן, אבל אז קופיקס פתחו ומאוד אהבנו את הרעיון שלהם, אז השם התלבש לנו בול וקראנו לעצמנו פודיקס. ההבדל הוא שבקופיקס לא מכינים כלום במקום, ואצלנו ממש מייצרים אוכל, לא רק קונים ומוכרים הלאה. יש לנו את הדרך שלנו לעשות את האוכל ממוצרים טריים וטובים, בלי שום תוספי מזון או צבע או סויה שהמקומות הזולים בדרך כלל דוחפים. הקונספט שלנו הוא פאסט סלואו פוד, מוכרים את האוכל כמו פאסט פוד אבל מבשלים אותו לאט".

אז גם אתם רוצים להיות רשת?

"כן, אנחנו רוצים שזו תהיה ממש בשורה, לעשות מהפכה בתחום. פתחנו סניף ראשון בכרמיאל לפני שישה חודשים וזה היה כמו פיילוט. למדנו שם את העבודה, שיפרנו את התפריט ועכשיו אנחנו מוכנים לתל אביב".

לפודיקס