היישר מפריז: המקרון של האחיות פריד בהישג יד

אחרי שלימדו את עצמן איך להתמודד עם הכנת מקרונים באקלים הלבנט, האחיות פריד משיקות את TWINSCAKES - פטיסרי המעוצב כסלון תה. ועכשיו, הוא פתוח לקהל הרחב

מקרון של האחיות פריד. צילום: דבורה פריד
מקרון של האחיות פריד. צילום: דבורה פריד
21 בפברואר 2017

התאומות הצעירות דבורה וקרן פריד, שעלו לארץ מפריז, גילו אחרי ארבע שנות מגורים בישראל ועבודה טלפונית בצרפתית בלבד, שהעברית שלהן לא התקדמה לשום מקום; שלושה חודשים באולפן זה לגמרי לא מספיק. הן החליטו לפתוח מקום שיפנה גם לקהל של דוברי עברית, מה שיאפשר להן להתערות קצת יותר. אחרי חשיבה מעמיקה על מה הן יכולות להציע כאן, הן הגיעו למסקנה שעוגיות מקרון הן התשובה. צרפתים רבים ומוכשרים יודעים להכין עוגיות מקרון בפריז ומתמחים בכך, אבל הידע הזה חסר כל ערך בתל אביב שאחוזי הלחות שלה נוסקים לפרקים, וככלל אינם אחידים. אין דבר שעוגיות המקרון הענוגות פחות סלחניות כלפיו מאשר לחות.

מקרון סביב השעון. צילום: דבורה פריד
מקרון סביב השעון. צילום: דבורה פריד

ניסוי וטעייה בלבנט

התאומות פריד דווקא לא למדו בלה נוטרה ולא התמחו אצל מיטב הפטיסיירים הפריזאים העיליים. זה מה שאפשר להן לעבוד באופן דידקטי מתוך ניסוי וטעייה ולהבין איך להתמודד עם הכנת המקרונים באקלים הלבנט. התאומות בחרו לעצב את קונדיטוריית המקרונים שלהם כסלון תה מתוך הסיפור של אליס מארץ הפלאות. רצפת משבצות בשחור־לבן, מוטיב חוזר של קומקומים, דמותה של אליס עצמה מבצבצת מתוך ספלי התה ושנדלייר עצום. כורסאות בסגנון עתיק בוזקות על הפנטזיה עוד קצת אירופיות.

שתי ויטרינות ניצבות בחזית הפטיסרי, אחת למקרונים חלביים והשנייה לגרסת הפרווה. לאחיות חשוב לציין שלא רק שהמקרונים כשרים, הם אף אינם מכילים כל קמח חיטה כך שהם מתאימים לפסח. תמצאו מקרונים בטעמי מרנג־לימון, מי זהר, נוטלה, פטל ועוד (5 ש"ח למקרון, 25 ש"ח ל־6 מקרונים, 100 ש"ח ל־ 24). תוכלו להישאר ולהתענג על המקרונים במקום לצד ספל של תה סרמוני בשקיק בד, או לקחת איתכם את העוגיות כדי להגיש בבית.

 

TWINS CAKES