ויטרינה חוזרת לאבן גבירול ועוד חדשות אוכל חמות

מסיבת שישי בצהריים, חבל טוסקנה נוחת בישראל, הבראנץ' החדש של דיויד פרנקל, מונאר פותחת בערב ובעיקר, מסתמן שוויטרינה חוזרת לאבן גבירול. התאריך הרשמי של פתיחת הקיץ עוד רחוק, אבל לנו כבר חם

ויטרינה. צילום: מעמוד האינסטגרם של הוויטרינה
ויטרינה. צילום: מעמוד האינסטגרם של הוויטרינה
25 במאי 2017

מונאר בערב

עד עכשיו פעלה מונאר רק בשעות הצהריים אלא שהקיץ המתקרב גורם לשינויים בהרגלי הצריכה והדאבה ההודית, מגיבה בהתאם. אחרי שהוכיחו עצמם כמקום שבהחלט שווה את ההגעה אליו, הם מתקדמים ופותחים את הדאבה הצבעונית גם ערב אחד בשבוע, המועד הנבחר: שלישי בערב. השינוי מביא איתו גם רענון קל בתפריט כמו קארי תירס עשוי תירס מתוק ובמיה (49 ש"ח) ומרק זעפרן והל קר עם חלווה הודית, ריבת תותים וקוקוס קלוי (30 ש"ח), לזה מתווספים מלצרים ומלצריות בגלביות הודיות ונזמים, מוסיקה הודית סוחפת בווליום חסר פשרות, ובירה הודית קינג פישר (18 ש"ח). ועוד פרט חשוב, והכי לא הודי שיש: תוכלו להגיע רק אם הזמנתם מראש.

מונאר, החל מחודש יוני, הזמנות מראש ב- SMS בלבד: 052-4899700

מונאר, עכשיו גם בערב. צילום אנטולי מיכאלו
מונאר, עכשיו גם בערב. צילום אנטולי מיכאלו

קיץ בדאבל סטנדרט

בר הקוקטיילים דאבל סטנדרט משיק תפריט חדש של קוקטיילים בטעמים קיציים בניצוחו של יותם שילה, ובנוסף תפריט אוכל חדש של השף אסי לוי (ויינברג). כחלק מהחידושים ניתן למצוא את ברז הקוקטיילים הנמזג מהחבית, בין הקוקטיילים תמצאו את Blood bath – וודקה בהשריית שום שמיר ועגבניות המוגש בשקית אינפוזיה מיוחדת (54 ש"ח) או את קוקטייל ה- RED FIZZY AND EASY המכיל ג'ין, פירה פטל ביתי, ג'ינג'ר וליקר מנדרינות אשר יוגש על זר פרחים לראש (46 ש"ח). בגזרת האוכל תוכלו לבחור בין פטה כבד בויסקי עדין (46 ש"ח), סביצה בלאדי מרי מוסר ים כבוש בלימון, צ'ילי אדום בבלאדי מרי קלאסי (52 ש"ח) או נקניקיית עגל בלחמנייה לצד קולסלאו כרוב סגול (36 ש"ח).

דאבל סטנדרט

אינפוזיה בדאבל סטנדרט. צילום: זיו כהן
אינפוזיה בדאבל סטנדרט. צילום: זיו כהן

 

שישי שמח

דרך היין בתל אביב פותחת במסורת קיצית ומזמינה את הקהל מידי שישי למסיבה של מוסיקת צ'ילאאוט, ריקודים ספונטניים וטעימה חופשית של 40 סוגי יינות מתוך מכונת המזיגה שבחנות. היינות שמוצעים לטעימה הם ממגוון גדול של יקבים מרחבי העולם ובכל שבוע יתווסף גם כוכב אורח – מבשלת בירה או משקה אלכוהולי אחר. למה לא.

שישי, כיכר גבעון, בין השעות 11:30-14:30

שישי שמייח, דרך היין. צילום: אורי ורונית
שישי שמייח, דרך היין. צילום: אורי ורונית

טוסקנה בצלחת

טוסקנה ידועה במסורת קולינרית עשירה ובמאכלים כפריים פשוטים ונפלאים ובמסגרת פסטיבל "A Taste of Toscana"  תוכלו גם אתם לקחת ביס מחבל הארץ הנהדר הזה. 23 מסעדות שונות יגישו מנות בהשראת טוסקנה, בין המסעדות תמצאו את מחניודה שתציע פנפורטה דה סיינה גרסת השוק – עוגת נזירים עם פירות מסוכרים, קקאו, שקדים וגלידת יוגורט (64 ₪); מסעדת פאסטל שתציע ברוקמיני חרוך בתנור אבן, סלסת עגבניות שרופות מהאש, גרמולטה, שום, לימון ואנשובי (65 ₪); מסעדת פופינה שתציע ריזוטו טוסקני עם סינטה צלויה, יין אדום וגזר לבן (154 ₪); קפה איטליה שיציעו פסטה לינגוויני ברוטב קר של עגבניות שרי תמר, בזיליקום, פטרוזיליה ואורוגולה, שום, צ'ילי יבש ופרמז'ן (68 ₪) ועוד.

A Taste of Toscana, בתאריכים 18.05.17 – 18.06.17

טוסקנה בצלחת, פיש מרקט. צילום: tlvr
טוסקנה בצלחת, פיש מרקט. צילום: tlvr

ויטרינה חוזרת הביתה

כמעט ארבעה חודשים אחרי שהודענו לכם כאן על סגירת המקום, מסתמן שהוויטרינה חוזרת לבסיס האם, רחוב אבן גבירול. הוויטרינה נפתחה בשנת 2011 על ידי נתי מנשה ומאז, הפכה למזללה בלתי נפרדת מהנוף התל אביבי ומוקד עליה לרגל לכל מחפשי ההמבורגר המושחת או הנקניקיות האיכותיות, אלא שבחודש פברואר השנה נתקל מנשה בשיפוץ שאילץ אותו לסגור את המקום. אמנם ויטרינה לילי נשארה בגזרה, אבל אבן גבירול בלי ויטרינה היה שומם כמו המבורגר בלי צ'יפס וקטשופ. עכשיו, אנחנו שמחים לבשר על מגעים של מנשה לקראת חזרה לאבן גבירול, וככה נכתב באינסטוש של הוויטרינה: "רצינו להודות ללקוחותינו על התמיכה הבלתי פוסקת בזמן שיפוץ הבניין באבן גבירול, לא נשכח את התמיכה שלכם, בקרוב נפתח סניף חדש באבן גבירול…נורא התגעגענו". אנחנו מחכים, עם בטן מקרקרת.

 

בראנץ' בפרונטו

לקראת סופי השבוע שטופי השמש, הרכיב השף דיויד פרנקל (פרונטו) תפריט בראנץ' קליל. הבראנץ' יכלול תשע מנות פתיחה של אנטיפסטי, פוקאצ'ה עגבניות וארנצ'יני שיוגשו למרכז השולחן וביניהן תמצאו: קולרבי שקדים קלויים ועשבי תיבול, פלפל צ'ילי צלוי, גבינת המאירי, כרובית צלויה בחומץ שרדונה, דג ים כבוש, זרעי חרדל ושומר, ברוקולי חלוט וריקוטה סלטה ואילו בעיקריות תפגשו מנות כמו שקשוקה פלפלים קלויים סלסיצ'ה ופוקצ'ה בגריל (65 ש"ח), פולנטה תירס גילי ראגו פטריות וביצה עלומה (68 ש"ח), באן מי ירושלמי בייגלה, בטן חזיר, איולי סרירצ'ה ומלפפונים (72 ש"ח), סטייק אנד אגס (148 ש"ח) ועוד.

פרונטו, שישי החל מה-2.6.2017, 12:30-16:00

פרונטו עם בראנץ' של קיץ. צילום: תמוז רחמן
פרונטו עם בראנץ' של קיץ. צילום: תמוז רחמן

בראנץ' מארח

גם ה- Back Door של מסעדת ניטן תאי מתחדשת לקראת הקיץ ותציע קונספט חדש שבו יתארחו במקום מגוון אושיות קולינריות אשר יציעו את מנותיהן הנבחרות. במהלך ימי שישי של חודש יוני יתארח שם השף איל לביא שיבשל את המנות הבלתי נשכחות שלו לארוחת בראנצ'ים מושחתת. בין המנות:  פאייה ים תיכונית של דגים, שרימפס, קלמרי, מולים, נקנקיות צ'וריסו וסרטנים בציר דגים עשיר, ביסק סרטנים קטיפתי עם עגבניות מיובשות, גבינת סנט-מור, "בורקס-ים" במילוי דג ים, חציל, עלי מנגולד, כרישה, לימונים כבושים ועוד (46- 66 ש"ח).

Back Door, שישי החל מה-2.6.2017

אייל לביא מתארח לבראנץ במהלך יוני. צילום: נמרוד גנישר
אייל לביא מתארח לבראנץ במהלך יוני. צילום: נמרוד גנישר

 

חמש בשמונה

השף אורן גולדווסר שחתום על מסעדת שמונה מרענן את האווירה עם תפריט שעושה כבוד לחמישה יינות מדרום צרפת וחמש מנות שמתאימות ליין בול. בין היתר תמצאו בתפריט רוזה Amaur de gris לצד סלט וייטנאמי, לנגוסטינים ותרמילים ירוקים, domaine de maouries autau לצד קוביית לוקוס מהטאבון ומרמלדת אשכוליות, domaine leon barral faugeres לצד כבד עגל חלב בדמי גלאס וג׳וניפר ועוד. 250 ש"ח. סרוויס ראשון ב – 19:00, סרוויס שני ב – 21:15.

שמונה, ראשון 28.5.2017, הזמנות בטלפון 050-4899200 (SMS)

חמש מנות של קיץ בשמונה. צילום: אביטל שוץ
חמש מנות של קיץ בשמונה. צילום: אביטל שוץ