לגו לנד: אלכסנדר לחניש באירועי מסעדות פתוחות

אלכסנדר לחניש (זונדר) משחק באוכל ומדהים את הקהל עם מנות בטכניקות מולקולריות מגוונות

אלכסנדר לחניש. צילום: תומר פולטין
אלכסנדר לחניש. צילום: תומר פולטין
17 במרץ 2016

מותג המים סן פלגרינו ופרויקט מסעדות פתוחות ערכו בשבוע שעבר סדנה ייחודית עם השף אלכסנדר לחניש, המוכר בכינוי האינסטגרם זונדר. המשתתפים הגיעו לחלל התצוגה של מטבחי סמל בנמל תל אביב ופגשו שם את זונדר עם מתקני ציוד המעבדה הפרטית שלו, לצד תוספות תפאורה משעשעות כגון משטח מעוצב של לונה פארק מלגו, המוקף במסילה שעליה נסעו קרונות לגו, אשר הובילו מאוחר יותר את הטוסטונים שליוו את מנת הפטה כבד אווז בצורת לגו.

זונדר הכין מול הקהל כמה מנות מהרפרטואר המולקולרי שלו: קוקטייל על בסיס ג'ין, פלאוור מנדרינות ומנגו שהוגש בביצת סוכר, גספצ'ו צנטרפוגלי שקוף עם גריסיני חצילים מעושנים; קוביות זוקיני עם תפוח עץ, אגוזי מלך וקצף של נענע; פולנטה מתירס טרי עם צ'יפוטלה מעושן, ירבוז (סוג של דגן) ופירות יער; סלמון בוואקום עם קראסט טחינה וקרם גזר וג'ינג'ר עם זרעי כוסברה ועוד. כל מנה לוותה בהצגת טכניקת הבישול המתקדמת שלה – לא משהו שאפשר לנסות בבית ואף לא להסביר במילים. צריך פשוט לראות איך השף הצעיר הזה (27) נראה כשהוא מסתובב בין הכלים המתוחכמים האלו (סו ויד, כלי זיקוק, מתקן קרח יבש ועוד).

אלכסנדר לחניש. צילום: תומר פולטין
אלכסנדר לחניש. צילום: תומר פולטין

בשלב הקינוח הפתיע זונדר את הקהל עם צלחות שהכין מבקבוקי סן פלגרינו ירוקים (על ידי התכת הזכוכית), שעליהן הניח עוגת גבינה בצורת הכוכב האדום של המותג, ואז הדביק על הבקבוקים מדבקות מבצק סוכר דק ואכיל שנראו בדיוק כמו אלו שיש על הבקבוקים האמיתיים. המנה הזאת, כמו כל המנות האחרות, הקסימה את הקהל ביצירתיות ובתעוזה. ומה לגבי הטעם, אתם שואלים? ובכן, דווקא העוגה הייתה האכזבה הגדולה למרות המראה המרשים, אך שאר המנות היו מצוינות והוכיחו שבישול מולקולרי הוא לא רק גימיק יפה.