בית העם: הפיצרייה החדשה ברחוב הרצל

ערן שרויטמן חוזר: השבוע נפתחה פיצריית בית העם בהרצל

פיצה בית העם. צילום: אנטולי מיכאלו
פיצה בית העם. צילום: אנטולי מיכאלו
21 בינואר 2015

אביב הפיצות בחתימה אישית מאת הנחתום – כך אפשר להגדיר את התקופה הקרובה בסצנה הקולינרית של העיר: ברשימה אפשר למנות את בקפיקו בכיכובו של השף ותגלית ערוץ 2 לירן גרודה; סנטה קתרינה שהקים השף תומר אגאי (בן טיפוחיו של חיים כהן) ודה פפה המחודשת בדיזנגוף, של הפיוציולו המוערך ג'וזפה ג'ורדנו. מנה שטרום מקפה קמפנלו התחיל את הקונספט לפני כשלוש שנים, והוא גם זה שמקדם את העבודה בקמחים איטלקיים אותנטיים שמיובאים לארץ. טירוף הפיצות החתומות בידי שף לגמרי הגיוני, כי הוא מאפשר לתמחר את הבילוי בעשרות בודדות של שקלים לארוחה, מחיר שהולם את תקציב הבילויים של מרבית התל אביבים. תוסיפו לזה אקלים ים תיכוני שמתאים לפיצה, ובעיקר טעמי אוממי חזקים שאומת תל אביב מכורה להם, וקיבלתם נוסחה מנצחת.

התופעה תופחת וצוברת תאוצה: השבוע נפתחה בחלל של ביתא פיצה ברחוב הרצל, פיצרייה חדשה בשם בית העם, בניצוחו של השף ערן שרויטמן.

שרויטמן, צנוע ומחוייך כדרכו, משרטט קווים לדמותה של הפיצה שהוא רוקח: "זו פיצה מוקפדת כמו שאני הכי אוהב לאכול. כבר שש שנים אני עוסק בתחום הבצק. הפיצה הראשונה שהכנתי הייתה עבור הפיקוק ועדיין אוהבים אותה מאוד. הפיצה שפיתחתי במהלך השנה האחרונה במיוחד לבית העם היא בסגנון אחר, המשלב מחמצת ושמרים. רוטב העגבניות עשוי מעגבניות שרי תמר טריות, והגבינה היא למעשה תערובת גבינות שהרכבתי מפרמזן, גאודה, מוצרלה וצ'דר".

בגזרת התוספות לא מדובר בתוספות מתחכמות או אוונגרדיות, אלא יותר ניאו־קלאסיות: בטטה עם טימין, פירות ים עם פנצ'טה, חצילים ובלסמי, כרובית וקשקבל יווני (35־55 ש"ח לפיצה). עוד בתפריט תחתית בצק קטנה בקוטר של 12 ס"מ, עליה עגבניות, וכשהיא יוצאת מהתנור יוצקים עליה טחינה, תערובת של בשר טחון ועשבי תבלין – מעין טייק אוף על לחמג'ון או ג'ירוס. את כל הטוב הזה שרויטמן אופה בתנור אבן שבדי חשמלי. אבל שרויטמן לא מתכנן לשלוח אותנו הביתה בלי קינוח: בתפריט תמצאו גלידה אמריקאית ברטבים שהכין בעצמו, כמו קרמל טופי ומייפל וגם פירות העונה – עכשיו מככבים קיווי ותותים (12 ש"ח).

בית העם, לילנבלום 21 (פינת הרצל 12), 5104391־03, כל השבוע 12:00־1:00