בקרוב בבוגרשוב: מסעדה סינית בחלל של מסעדת אנג סו

PEKING DUCK HOUSE היא מסעדה סינית חדשה שתיפתח בקרוב ברחוב בוגרשוב, בחלל שאיכלס בעבר לזמן קצר מאוד את המסעדה הסינגפורית אנג סו

24 בנובמבר 2014

אנג סו היתה הבטחה סינגפורית של האחים ירזין בבוגרשוב 34. נדמה היה שיצליחו בעזרת אוכל הרחוב הסינגפורי לכבוש את ליבו של הקהל התל אביבי בצורה נגישה ובלתי אמצעית, בדיוק כפי שעשו בכישרון לאוכל המקסיקני בטאקריה. אלא שהניסיון הסינגפורי לא צלח, ובמשך תקופה ארוכה היה החלל הגדול בבוגרשוב ריק. אבל אז, לפני כחודשיים. הגיע למקום המסעדן בן ברקאי, והתחיל לשפץ.

ברקאי הקים לפני למעלה מ-20 שנה את רשת למון גראס, וגרם לדור שלם של ישראלים להאמין שפאד תאי היא מנה ישראלית אותנטית, ואטריות מוקפצות הן מזון מקומי בסיסי. אחרי תקופה ממושכת של עבודה באירופה, וסיור לימודי ארוך בסין, החליט ברקאי שמה שצריך בארץ זאת מסעדה סינית כמו בכל רובע סיני בעיר מערבית (ראו ערך לונדון, אמסטרדם וכמובן ניו יורק). לשם כך ייבא ברקאי תנור צליה בצורת פעמון מתכתי ענק שבו הוא מתכוון לצלות ברווזים בנוסח פקין, מהסוג הפריך בחוץ, שאחרי הצלייה נתלים כמו נקניקים בחזית המסעדה, וברגע ההזמנה נפרסים לפרוסות.

לאן נעלם אנג סו? פקין דאק האוס. צילום: יולי גורודינסקי
לאן נעלם אנג סו? פקין דאק האוס. צילום: יולי גורודינסקי

מכאן הברווז אמור למצוא את דרכו למבחר מנות. בנוסף הוצבו כלי אידוי ענקיים בחלק הפתוח של המטבח המסעדה, כך שכנראה הכוונה להגיש פה גם מנות מאודות. עם זאת, מכיוון שקוראים למקום PEKING DUCK HOUSE ניתן בהחלט לשער שמוקד העניין יהיו הברווזים הצלויים.

המקום כולו מעוצב באיפוק אפור, כולל רצפת הבטון המוחלק. יש בו שולחן מרכזי ענק עשוי עץ שמוצב במרכז המסעדה, כך שמרבית הסועדים יאלצו לאכול מפרק אל מרפק עם זרים, אבל לגימת ליקר צ'ויה בהחלט תעזור להפיג את הביישנות.

PEKING DUCK HOUSE, בוגרשוב 34, הפתיחה בקרוב