מיס וג'י: אורי שביט פותחת פופ-אפ במתחם שרונה

על חורבות מסעדת הבשר קרנבירה תפעל בחודשים הקרובים מסעדת פופ אפ טבעונית מבית היוצר של אורי שביט. קבלו את מיס קפלן

מיס קפלן. צילום: בני ליפשיץ
מיס קפלן. צילום: בני ליפשיץ

קרנבירה היה בר בשר קשוח גם במונחים של קניבליזם טהור. בין המטבח לבר הייתה תלויה גיליוטינה כבדה מברזל שמבהירה שזה לא מקום לנפשות רכרוכיות. מהשבוע הבא המקום יהפוך למסעדת פופ אפ שמתמקדת בירקות בשם מיס קפלן. למי שהשם נשמע מוכר נזכיר שמדובר בטיפוס קלמזי וחסר מזל במיוחד, שהדבר היחיד שאפשר היה לומר להגנתה הוא "מזל שאין עוד אחת כמוה בעולם", ומיד התברר שדווקא יש לה תאומה לא פחות מסורבלת. מי שהחליטה להקים מסעדה על שם הדמות משידורי הטלוויזיה החינוכית היא הבלוגרית והזמרת אורי שביט.

על המטבח אחראית השפית הצעירה שיראל ברגר, בעלת הקייטרינג The Art of Vegetables, שחזרה רק לפני חודשים אחדים מניו יורק אחרי שעבדה ב־ABC Kitchen ולמדה ב־CIA. חומרי הגלם החביבים על ברגר הם ירקות, והיא עושה בהם פלאים, ומכיוון שכך החליטו השתיים להקים מסעדת ירקות אורבנית – מה שבהחלט מתחבר היטב עם האג'נדה הטבעונית של שביט.

אין פה חלוקה למנות ראשונות ועיקריות, והתפריט מחולק לפס קר ולפס חם עם מנות בכל מיני גדלים. במנות הפס הקר תמצאו אבוקדו חרוך עם סלסת תמרים מעושנים וקרעים גסים של לחם קלוי; וקרפצ'יו פורטובלו צלויות עם צלפים פריכים, שמן זית וארוגולה.

מהפס החם תוכלו להזמין סקלופ יערות מפטריית מלך היער חתוכה לטבעות צרובות, עם פטריות ירדן, קרם ארטישוק ירושלמי ושבבי מקדמיה, וכן קריספי ניוקי מתפוחי אדמה עם עגבניות שרי, קישואים, חציל שרוף, קרם טחינה ויוגורט בוטיק טבעוני (30־80 ש"ח למנה).

תפריט הקוקטיילים של מיס קפלן מעיד על הקשרים הטובים של שביט עם מיטב אנשי הקולינריה בעיר. שני מיקסולוגים – מוש בודניק מסושיאל קלאב ואורון לרנר מפרנץ' 57 – הרכיבו נבחרת של שישה קוקטיילים, ונוסף על כך תציע מיס קפלן תפריט יינות ישראלי כדי להיות מטבח מקומי ככל האפשר.

ב־22 בדצמבר תתחיל מיס קפלן לעבוד לפרק זמן מוגבל ותפזר לא מעט ידע קולינרי עדכני מהתפוח הגדול. רצוי להקדים ולהזמין מקום כבר מעכשיו.

מיס קפלן