מעדניית בריאות נפתחה בדרום תל אביב

מעדנייה עם אג'נדה בריאותית־חברתית המציעה מאפים, לחם ואוכל מוכן נפתחה בדרום העיר

כריך. צילום: Shutterstock
כריך. צילום: Shutterstock
5 באוקטובר 2014

בדומה לקפיטרי, לשקד אקספרס ולגריניץ', רשת חדשה נוספת מתפתחת בהתאם למודל של Pret a Manger הבריטית, שבו מחכה ללקוחות על המדפים אוכל טרי ומצונן. Take Eat מתבססת על הניסיון המקצועי של בני יחזקאל, שזה 15 שנה מנהל מפעל המייצר כריכים לשוק המוסדי. יחזקאל מייבא תערובת פולים מיוחדת שהוא מעיד עליה שהיא אורגנית ושהיא מסחר הוגן, ומתעקש להקציף לקפה שהוא מוכר חלב אורגני של הרדוף.

הכיוון של המקום הוא בריא ומהיר: הלחמים שנאפים במקום עשויים ממחמצת שיפון או חיטה; הרטבים הביתיים מתאימים לטבעונים; ויש שם מיונז חצילים מפירה חציל קלוי ושמן זית מוקצפים; ממרח חצילים ואגוזי מלך; ממרח סלק ביתי; טפנד זיתים טבעוני ועוד. הכריכים מכילים סלמון, טונה, גבינת פיקורינו או פטה כבשים (דבר שמבטיח פנייה לבקשות קהל מגוון של טבעונים, צמחונים, שומרי משקל ובמיוחד מי ששומר על כשרות).

ארבע רמות מחיר קבועות הותאמו לכל מה שנמכר: 8/12/16/20 ש"ח – ב־12 ש"ח תרכשו כריך סלט ביצים או סלט טונה או כריך פועלים עם שמנת חמוצה ובצל כבוש, וכן כריך חביתת ירק עם טחינה. ב־16 ש"ח תקבלו כריכים מורכבים יותר, למשל כריך אנשובי צלפים וביצה קשה עם חסה ופיקורונו. ב־8 ש"ח תמצאו שם מאפים על בסיס חמאה שנאפים במקום עם שוקולד, גבינה או שקדים, ומי שמעדיף לדגום אוכל בריא מוקפד יוכל לרכוש מנגו או אננס טריים חתוכים לקוביות (12 ש"ח).

ליד החנות הוצבו אופני ריקשה שבהמשך ישרתו שליחויות למשרדי הסביבה, אבל בינתיים הם אוספים את כל מוצרי המזון שלא נמכרו עד סוף היום ומחלקים אותם לנזקקי השכונה.

למעדניית Take Eat