ניו יורק פינת לוינסקי: SweetBox היא ההתמכרות הבאה שלכם

כששרה שמחוביץ כתבה פוסט געגועים לעוגיית שוקולד צ'יפס ניו יורקית אהובה, היא לא דמיינה ששנה אחר כך היא תפתח בייקרי אמריקאי משל עצמה - באמצע שוק לוינסקי

Sweet Box, צילום: אנטולי מיכאלו
Sweet Box, צילום: אנטולי מיכאלו
10 באוגוסט 2016

"ביום הולדת 26 חבר שלי זרק אותי. קמתי בוקר למחרת עם רצון למות ומצאתי את עצמי נכנסת למטבח ואופה כל היום". מספרת שרה שמחוביץ מבעלי קונדיטוריית SweetBox שנפתחה בשוק לוינסקי. "בערב הייתה לי לא רק אספקה לשבוע של חלות, עוגיות ועוגות אלא גם הארה: הרבה זמן לא חשתי כזו חדוות עשייה, מה שהוביל להבנה שאני צריכה לעשות עוד ממה שגורם לי להרגיש מאושרת".

סינמון רול, ריח שגורם לך אושר. Sweet Box, צילום: אנטולי מיכאלו
סינמון רול, ריח שגורם לך אושר. Sweet Box, צילום: אנטולי מיכאלו

שמחוביץ (36), קונדיטורית אוטודידקטית שכף רגלה מעולם לא דרכה במוסד קולינרי פורמלי, התאהבה באפייה בגיל 10 אך מעולם לא חשבה לעסוק בזה כמקצוע. "נסעתי בגיל צעיר לניו יורק לחפש את עצמי. למדתי, עבדתי וכל הזמן חגתי סביב מאפיות שהזכירו לי את ריחות המטבח של אימי האמריקאית". החזרה לארץ והפרידה מהחבר הכניסו אותה למסלול מהיר מאוד: קונדיטורית ראשית בבית קפה שנפתח בירושלים, קייטרינג בו עבדה קרוב לשנה ואפייה פרטית לכל מיני חנויות ובתי קפה.
בשיא – עזבה הכל, עברה לתל אביב ועסקה בתפקידי שירות וניהול שלא קשורים לקונדיטוריה. "הכל קרה מהר מידי. ידעתי שאפתח עסק אבל הרגשתי שכרגע זה גדול עלי. התחלתי לאסוף כלים במקומות אחרים בהם עבדתי: התנהלות אירגונית באחד, שירות לקוחות באחר וככה הכנתי את עצמי ליום בו אפתח את העסק שלי".

Sweet Box בייקרי אמריקאי, צילום: יואב גורין
Sweet Box בייקרי אמריקאי, צילום: יואב גורין

כמו בכל סיפור טוב, הרעיון של Sweet Box עלה באמצע ריצת ספורט. "חשבתי לעצמי: איזה מגניב אם הייתי יכולה לקבל קופסא מהממת עם כל מיני מאפים באיכות נהדרת. בוקר למחרת עיצבתי קופסאות והתחלתי להוציא משלוחים מהבית. ברגע שהקמח הגיע למגירת התחתונים הבנתי שהדירה הקטנה שלי לא תספיק".
פוסט געגועים שכתבה לעוגיית שוקולד צ'יפס ניו יורקית מבייקרי בשם Mr. Feilds הכניס לחייה את מיכאל טננבאום (טפל׳ה, דלידה), עד אז רק מכר ירושלמי, שראה את הפוטנציאל ואחרי פגישה התחבר לחזון. ״זכרתי את הטעם של העוגייה שהיא התרפקה עליה והתמוגגתי״ מספר טננבאום. ״כשראיתי שהיא מכינה מאפים ברמה הזו, כאלה שלא ניתן להשיג בארץ ופשוט אי אפשר לעמוד בפניהם, הבנתי שיש לנו חלום משותף״. השניים זיקקו את הרעיון לכדי עסק: מטבח שיהיה הלב של משלוחי הקופסאות (כרגע מערך המשלוחים עוד לא פעיל) לצד הזמנות לאירועים, וחנות קטנה שתציע תפריט בייקרי אמריקאי בימי חמישי ושישי בלבד.

רעיון שעלה באמצע ריצה. Sweet Box, צילום: אנטולי מיכאלו
רעיון שעלה באמצע ריצה. Sweet Box, צילום: אנטולי מיכאלו

"כדי שהמוצרים שלנו יהיו אמריקאים כהלכה התחלתי לייצר חומרי גלם שלא ניתן להשיג בארץ. מצד שני, יש מאפים שהם מוגזמים מידי לחיך הישראלי כמו הציפוי של הקאפקייקס, אותו עידנתי והורדתי כמויות סוכר. הבחירה להתמקם בשוק לוינסקי ולא באחד הרחובות הראשיים בעיר מאפשרת לנו להיות צנועים ולהתקדם בקצב שלנו. מעבר לזה, החבר'ה מהפיצוחים מכינים לנו קפה כל בוקר וכל הסוחרים מפרגנים ועוזרים. זה לא מובן מאליו, במיוחד לא בתל אביב".

Sweet Box בייקרי אמריקאי, צילום: יואב גורין
Sweet Box בייקרי אמריקאי, צילום: יואב גורין

מה אוכלים ב-SweetBox?

בייבי קאפקייקס ("ביס הוא הגודל האידיאלי להכיל את הכל") בטעמים כמו רד וולוט, שוקולד וגזר עם קרם שמנת (5 ₪), סינמון רול (12/22 ₪), סטיקי באן (12/22 ₪), מאפינס אוכמניות, שוקולד צ'יפס ונוטלה, פטל או גזר (4/12 ₪), עוגיות גדולות כמו ג'מבו שוקולד צ'יפס (14 ₪), שוקולד מריר ואגוזים (20 ₪), וופי שוקולד קרם מרשמלו (14 ₪), קרמל שוקולד חלב (16 ₪), ניו יורק צ'יז קייק עם רוטב קרמל או פירות יער לבחירה (65 ₪), עוגת אוריאו צ'ייז קייק (70 ₪) ופאדג' בראוניז (16/55 ₪).

SweetBox, החלוצים 6 תל אביב, חמישי 10:00 ־16:00, שישי 9:00 ־16:00, 6196030־03, להזמנות: shop@sweetbox.co.il

[tmwdfpad]