עשר הבירות החדשות שאתם חייבים להכיר

על בסיס תמרים, בריח הדרים, בתיבול זרעי כוסברה או בטעם קפה שחור. עשר הבירות החדשות שאתם לא מכירים, לקראת תערוכת Beers שתיפתח במתחם התחנה. עז תלם לגם ואמר תודה שהוא גבר

קולאז' - בירות חדשות. צילומי יח"צ
קולאז' - בירות חדשות. צילומי יח"צ
5 באוגוסט 2015

עד לא מזמן היה נדמה שמבשלות בירה ישראליות חדשות צצות פה כמו פטריות אחרי הגשם. לאחרונה הואט הקצב, ורוב הבירות המקומיות החדשות מגיעות ממבשלות בעלות פז"ם שמרחיבות את סל המוצרים שלהן. היבואניות השונות, שנותרו מאחור בתקופת טרנד מבשלות הבוטיק הישראליות, השכילו לנצל השנה את מגמת ההאטה בשוק המקומי לטובת החדרה של מותגים בינלאומיים ותיקים וידועים לשוק.

את הישראליות והמיובאות החדשות של הקיץ תוכלו לטעום בתערוכת Beers, שתתקיים בשבוע הבא במתחם התחנה בתל אביב ושבה יותר מ־200 סוגי בירות יימזגו לכוסות. מבין החדשות, דגמנו עבורכם את חמש הישראליות וחמש המיובאות המעניינות והמסקרנות ביותר.

ישראליות

בריח הדרים

ג'מס – סאמר אייל

בירה חדשה מבית היוצר של מבשלת ג'מס בת ה־6 מפתח תקווה, שצברה עם השנים קהל מעריצים לא מבוטל והתרחבה לעסקי המסעדנות והברים, עם מסעדה כשרה ופופולרית בפתח תקווה ושני ברים ברעננה ובכפר סבא. הסאמר אייל (סגנון שפותח בבריטניה לקראת סוף המאה הקודמת) החדש שלה בהיר, בעל ריחות קלילים של הדרים ומרירות נעימה ולא משתלטת (17 ש"ח לבקבוק 330 מ"ל).

ג'מס

צדיק כתמר

מיידן – בירת תמרים

לפני כמעט עשור אובחן בריאן כחולה צליאק. הוא ידע שעל החיבה לבירה יהיה לו קשה לוותר, ולפיכך עמל במשך שנים ופיתח מתכונים לבירות נטולות גלוטן. אחרי ששילב כמויות קטנות של סילאן בבירות הקודמות שייצר (הראשונה על בסיס כוסמת וקינואה, השנייה על בסיס חומוס), תשיק בתערוכה המבשלה מכרמיאל בירת תמרים. בהתחשב בכך שישראל היא מעצמת תמרים עולמית, הגיע הזמן שמישהו ייצר משקה שכזה. כשמריחים את שֵכר התמרים החדש קשה לטעות: מזהים את הריחות המתוקים והעשירים של הסילאן שממנו נוצרה. במהלך הלגימה היא לא נותנת תחושה של בירה טיפוסית מבוססת דגנים, וזה פשוט משקה אחר, מעניין ומורכב (מחיר בתערוכה12 ש"ח לבקבוק של 330 מ"ל).

הודי חיוור

שפירא IPA

המבשלה הירושלמית שפרצה לחיינו בעזרת סדרה של סרטונים ויראליים מבית וניה היימן השיקה זה עתה בירת IPA – בתרגום ישיר שֵכר הודי חיוור. סגנון בירה זה מאופיין בטעמים חזקים ובתכולת אלכוהול גבוהה יותר מהממוצע. אל ה־IPA שלהם הוסיפו בשפירא זן כשות אמריקאי בשם אמרילו, שנותן לבירה מרירות טובה ולא אגרסיבית וטעמים קרמליים חביבים (17 ש"ח לבקבוק 330 מ"ל).

שפירא IPA

נותנת בראש

הדובים Smash IPA

מבשלת הדובים ידועה בקרב חובבי השתייה בזכות טווח הבירות הרחב שלהם, שהולך להתרחב בתערוכה עת תושק בה ה־Smash שלה. המילה היא ראשי תיבות שאומרת שהשתמשו כאן בלתת בודד ובזן כשות בודד, רק שבמבשלה הרגישו נוח להרחיב את הביטוי ולהשתמש בכמה זני כשות. אם מניחים בצד את הרגולציה הלא קיימת על שוק הבירות, הסמאש של הדובים נותנת בהחלט בראש. זו בירה עם טעמים חזקים ובועטים שקשה להתעלם ממנה (17 ש"ח ל־330 מ"ל).

הדובים Smash

קפה שחור

מוסקו Stout

בירה חדשה מבית מבשלת מוסקוביץ' באזור בית שמש. במקימיה תמצאו את ירון מוסקוביץ' (נכדו של מייסד המותג גולדסטאר זאב מוסקוביץ'), ולאחרונה הם הוסיפו לארסנל הבירות שלהם את הסטאוט. אם לסכם את סגנון הבירה הזה בארבע מילים הרי מדובר בבירה בטעם קפה שחור. הסטאוט של מוסקו הוא לא מהאגרסיביים. יש לו ריחות מוצלחים של שוקולד מריר מאוד וקפה, עם מרירות מגניבה והרבה אופי (14 ש"ח לבקבוק 330 מ"ל).

מוסקו

מיובאות

בארוחת הבוקר

KEO (קיאו)

בירת לאגר שכל מי שנפש בקפריסין יזהה מיד. קשה להכביר מילים על בירה שכזו, בעיקר כי היא קלילה מאוד, לא עמוסה בריחות (במאמץ הצלחתי לאתר רמזים לדבש) ולא מרירה במיוחד. בקיצור, משקה שכיף לשתות אפילו ליד ארוחת הבוקר (14 ש"ח לבקבוק 330 מ"ל).

Keo

מסורת בלגית

וודט

בירת חיטה חדשה בארץ שמגיעה מבית דובל ושימאי המוכרות. בהתאם למסורת הבלגית, בירה זו מקבלת תיבול מורגש של זרעי כוסברה וגרידת תפוז. בטעימה ובהרחה יוכלו חדי החושים לזהות ריחות של בננה ופירות הדר, לצד מרירות נעימה וסיומת טובה. כחובב בירות חיטה מצאתי אותה מפתיעה ומרעננת בהשוואה למקבילותיה הנפוצות במחוזותינו (13 ש"ח ל־330 מ"ל).

וודט

ארץ טרופית יפה

לף רובי

אחת הבירות היותר בולטות בטעימה, פשוט כי היא לא בירה טיפוסית אלא מתובלת בהרבה פירות (תות, פטל, אוכמניות ומשהו שנקרא סיסם, למקרה שתהיתם). אלו מכם שמתחברים (ומתחברות) לבירה שלא מדברת רק במרירות וקרמליות ורוצים למצוא תחושות רעננות יותר ואפילו טרופיות (ונמאס להם מקסטיל רוז') – ימצאו אותן פה ובגדול. משקה כיפי עם מורכבות ואופי (14 ש"ח ל־330 מ"ל)

לף רובי

פנטזיה סקוטית

Drewdog Dead Pony

יבוא חדש לארץ מאחת המבשלות המדוברות ביותר בשנים האחרונות. מפנטזיה של שני צעירים סקוטיים בני 24, הפכה Brewdog למבשלה הפרטית הגדולה בסקוטלנד, המעסיקה יותר מ־300 עובדים ומייצאת ליותר מ־50 מדינות. את הרוח הצעירה של המבשלה אפשר למצוא גם בשמות הבירות. אחת הבירות המגניבות שלה היא הפוני המת: פייל אייל עמוס טעמים טרופיים של פסיפלורה (כן!) והדרים, עם מרירות כיפית ותחושה מגניבה בגרון (17 ש"ח ל־330 מ"ל).

דד פוני

העישון מותר

שלנקרלה – חיטה

הנה משהו שלא נתקלים בו בכל יום: בירה מעושנת. את הבירה הזאת מייצרים מלתת שעורה שעובר עישון מעל בולי עץ בוערים, שאותם משלבים עם חיטה. טעם העשן מגיע לבקבוק בצורה ברורה ומובהקת: החל מהריח הקלוי והחזק עד התחושה המלאה שעוברת בפה, כולל סיומת ממושכת שממשיכה את אווירת ל"ג בעומר. בירה למתוחכמים שרוצים לגלות עולמות חדשים (19 ש"ח לבקבוק 500 מ"ל).

פסטיבל Beers, מתחם התחנה, 11.8־13.8, 18:00־23:00, 70 ש"ח (45 ש"ח למחזיקי כרטיס דיגיתל) ל־5 קופוני טעימה של 100 מ"ל