הכירו את קאב קם: האח הצעיר והבועט של בית תאילנדי

"זה אוכל חריף והחריפות תכתיב את קצב האכילה, זה יהיה אטי, מדוד ומקביל לשתייה. קאב קם הוא לא ארוחת אורז שאוכלים כדי לשבוע, מה שבטוח הוא שהתיבול יהיה בוטה ובועט". יריב מלילי על הבר החדש והלוהט שלו, קאב קם

קאב קם. צילום: נמרוד סונדרס
קאב קם. צילום: נמרוד סונדרס
19 בינואר 2017

"קאב קם הוא סטייט אוף מיינד, רגע שבו מישהו מחליט לפתוח מסיבה. זה יכול להיות רגע מתוכנן או ספונטני. זה יכול לקרות במסעדה, בבר, בבית, בטיול בטבע או סתם ברחוב. הקאב קם תלוי תקציב ולכן הוא יכול להכיל בירה, יין אורז תאילנדי עם 40 אחוז אלכוהול, ומי שיש לו תקציב לא יתפשר על פחות מוויסקי בלאק לייבל. כחלק מהבילוי יאכל אוכל שהעוצמות שלו יכולות להתמודד עם החושים שהקהה האלכוהול. אף אחד לא יוציא פתאום תבשילים. זה אוכל חריף יותר שיכול להגיע מהים או מהיבשה, בטעמים כבדים של מלוח וחמוץ. החריפות תכתיב את קצב האכילה, כי אי אפשר לרוץ עם אוכל כל כך חריף, זה יהיה אטי, מדוד ומקביל לשתייה. קאב קם הוא לא ארוחת אורז שאוכלים כדי לשבוע, אם יהיה בה אורז הוא יהיה מועט וסטיקי. מה שבטוח הוא שהתיבול יהיה בוטה ובועט". כך מסביר יריב מלילי, האיש שמתפעל קולוניה תאילנדית (תחת ההגדרה המצמצמת מסעדה) בתל אביב כבר יותר משני עשורים, מהו הבר החדש שלו.

החריפות תכתיב את קצב האכילה. צילום: נמרוד סונדרס
החריפות תכתיב את קצב האכילה. צילום: נמרוד סונדרס

 

לפני כעשור הקים מלילי חווה עבור המסעדה שלו כדי לגדל בעצמו עשבי תבלין וירקות שהתקשה להשיג אז בארץ והשקיע במחקר ופיתוח של קליטתם בישראל, הפעם כדי להקים את הבר התאילנדי הוא נסע עם המעצב אורי בן דרור ואחד השותפים, איתמר ישראלי, לרכוש פריטי עיצוב מיוחדים בתאילנד. ברכישות: מסכות יאק של שומר הסף בין העולם הזה לעולם הבא עשויות שורשים, עשבים, חמר ועור של באפלו; סלסלות קש ענקיות שקיבלו ליהוק של נברשות; ועבודות אמנות משובצות זכוכיות מתנוצצות. בן דרור עיצב מקום שמכיל חוויית ארעיות שכאילו נועדה בכל רגע להתקפל ולהיעלם. משעני הספות תלויים מהקירות בחגורות עור, והמנורות מחוברות בחבלים לגלגלות. לאורך הקיר כתוב בוורוד טקסט באותיות תאילנדיות. מלילי צוחק כשהוא נדרש לעניין. מתברר שאחד הסועדים הקבועים בבית תאילנדי הוא פרופסור לתרבות תאילנדית והוא תרגם לו לתאילנדית את השיר "תפסתי ראש על הבר" של שלום חנוך, לקוח נערץ שמלילי מיודד איתו.

בשלב זה מלילי מותש ומסוחרר מההקמה, אבל מאוהב בבייב החדשה שלו ומנסה להסביר לאן הוא מכוון: "הווייב התל אביבי החם, הבועט והאקטיבי מקבל ביטוי תאילנדי שאותו אני חי".

קאב קם, האח הצעיר והבועט של בית תאילנדי. צילום: נמרוד סונדרס
קאב קם, האח הצעיר והבועט של בית תאילנדי. צילום: נמרוד סונדרס

 

הבורקס מתקדם והופך לכריך משוכלל

כמו עשב בר: הרסטו בר הטבעוני הראשון נפתח

הוא כאן: שוק רוטשילד אלנבי נפתח

 

מה בתפריט?

בתפריט של קאב קם מנות קומוניקטיביות יחסית כגון לביבות לברק בקארי אדום, שקי זהב עם שרימפס, עוף, חזיר, ופרחי כנפי עוף בליווי מטבלים (52 ש"ח), אבל גם מנה מאתגרת של לשון, לב וכליות פרה בסלט חריף (52 ש"ח). מובן שיש סום טאם – סלט הפפאיה המשמש מוקד עלייה לרגל לבית תאילנדי (38־58 ש"ח, תלוי באיזו גרסה של הסלט בחרתם), וגם מנות מהווק כגון נתחי ברוסט חזיר עם בזיל תאי (68 ש"ח) ואטריות באמי עם שרימפס קריסטל וקוקי סן ז'אק מהגריל (92 ש"ח). טבעונים ימצאו בתפריט שבע מנות מרהיבות וראויות בלי קשר לטבעוניותן. התפריט כולל חמישה קוקטיילים תאילנדיים שמשדרים ניתוק אקזוטי מהמציאות (42־54 ש"ח), קוקטיילים קלאסיים, משקאות סאקה, וודקה, וויסקי, יינות ובירות תאילנדיות (עם נציגה מקומית ובלגית).

קאב קם, לינקולן 11 תל אביב, שני־שבת 18:00־1:00 (המטבח נסגר באחת, אפשר להמשיך לשתות מאוחר יותר), 6889960־03