סוף לסיפור: קלאש סוגרת דלתות וזכאים נמכרת

מדי שבוע אנחנו מדווחים על שלל מקומות שפותחים ונפתחים ולפעמים, מגיעות גם חדשות קצת אחרות: מסעדת השף התל אביבית של חיים טיבי סוגרת דלתות וזכאים, המסעדה הטבעונית הבלתי מעורערת מחליפה ידיים. כל הפרטים בפנים

ישארו בתפריט? גבינות טבעוניות במסעדת זכאים. צילום: אנטולי מיכאלו
ישארו בתפריט? גבינות טבעוניות במסעדת זכאים. צילום: אנטולי מיכאלו

התנגשות בקלאש

רק השבוע שמענו על מכירתה של ג'וז ולוז, וכעת השינויים בעולם הקולינריה ממשיכים: בקיץ שעבר סיפרנו לכם על המסעדה החדשה של חיים טיבי בתל אביב, קלאש, אולם עכשיו בעקבות אי הסכמות בין הנהלת המסעדה לרשת מלונות פתאל, המסעדה נסגרת. למעשה, המסעדה סגורה כבר כמעט חודש אבל רק עכשיו החדשות הופכות רשמיות והעובדות מדברות בעד עצמן: קלאש לא תפתח מחדש.

בעקבות הידיעה על הסגירה, חיים טיבי מסר לנו: "המסעדה הצליחה אבל נסגרה באופן פתאומי לפני חודש בגלל סכסוך עסקי בין השותפים ורשת פתאל. עברתי חוויה אישית קשה ובינתיים אני מעדיף לעבוד בצפון, עם אנשים עם נשמה." איציק המל מבעלי המסעדה מסר לנו: "זה בדיוק כמו שזה נשמע, בעקבות אי הסכמות עם רשת המלונות פתאל, נאלצנו לסגור את המסעדה, כרגע אין אופק וטיבי חזר לצפון." כעת, במהלך היום מוגשות בחלל המסעדה ארוחות בוקר מטעם המלון ומדוברות פתאל נמסר לנו בעניין: "אין קשר בין רשת פתאל להנהלת המסעדה, המסעדה סגורה כבר כמעט חודש."

על קלאש ניצח השף הגלילי חיים טיבי, שהעדיף להישאר בגליל זמן רב לפני שעלה על כביש 6 דרומה, אולם בקיץ 2016 הצטרף טיבי (טיבי'ז) לאופנת מסעדות השף בבתי מלון עם מסעדת פיוז'ן ופרויקט קולינרי מפתיע. הפרויקט כלל שיתוף פעולה עם איציק המל (קבוצת מסה) ודני פרץ (מסעדת כרמים בסגולה ובבאר שבע) אשר הוליד את מסעדת קלאש שמפגישה בין הבשרים הטובים של טיבי לבין תפריט Raw Food מודרני.

סגרה דלתות, פעם היה שמח בקלאש. צילום: עמית שמש
סגרה דלתות, פעם היה שמח בקלאש. צילום: עמית שמש

 

אין זכאים בזכאים

זכאים, המסעדה הטבעונית האקולוגית שלימדה אותנו להתאהב בשחיתות שלא מן החי, נמכרה. המסעדה הוקמה בשנת 2013 על ידי שלושת האחים לבית זכאים ובראשון למאי 2017 נמכרה לקרן אור ולבן זוגה (בעליהם של קייטרינג טבעוני), הצוות ממשיך כרגיל. התפריט של זכאים הצליח לעשות מה שהרבה אחרים ניסו לעשות: אוכל טבעוני, טעים וטבעי כמו למשל חציל בלדי ברוטב עגבניות עם טחינה, בורקס עם תפוח אדמה ותרד תורכי וסשימי אבוקדו.

הראל זכאים סיפר לנו: "המקום נשאר כמו שהוא, פשוט עובר לידיים אחרות. התפריט כנראה ישתנה בהתאם לאיך שהקונים יחליטו. אני עם רגשות מעורבים, מצד אחד עצוב ויחד עם זאת שמח שאני יכול להתקדם ולעשות דברים חדשים." כרגע התכניות של הראל כוללות ארוחות על גג ביתו שבשכונת התקווה: "כבר שנה אני עובד על הקונספט הזה של ארוחות בגג, בעיקר בערבים, פעם פעמיים בשבוע, אולי גם שישי צהריים, 17 איש, הרבה אלכוהול ואוכל טוב, בהמשך אולי גם אפתח מקום קטן בעיר, נראה." חני זכאים יצאה לחופשת לידה והילה זכאים מתכננת חופשה בהודו. סך הכל, סיפור עם סוף טוב.

אפשר ביס? בורקס טבעוני של מסעדת זכאים. צילום: חני זכאים
אפשר ביס? בורקס טבעוני של מסעדת זכאים. צילום: חני זכאים