לאחר עימות בין השניים: דיוויד פרנקל גירש את נוחי דנקנר מפרונטו

בפוסט שהעלה פרנקל כתב: "גירשתי מהמסעדה שלי לקוח שהיה פעם אדם חשוב במשק שהתנהג בבריונות לצוות שלי". דנקנר: "רצינו להחליף מנה... השף התנהג אלינו בצורה מבישה"

דיוויד פרנקל. צילום: איליה מלניקוב
דיוויד פרנקל. צילום: איליה מלניקוב
9 בינואר 2016

תספורת מהבנק, ביקורת ציבורית, כותרות בעיתון ועכשיו גם שף זועם. איש העסקים נוחי דנקנר ומשפחתו סולקו אמש ממסעדת פרונטו של השף דיוויד פרנקל לאחר עימות בין השניים.

בפוסט שפרסם אמש, כתב השף דיוויד פרנקל: "זה כנראה אחד הימים הטובים בחיים שלי… גם שתיתי רומנה קונטי סן ויוו 89 וגם גירשתי מהמסעדה שלי בפעם הראשונה בחיי לקוח שהוא גם היה פעם אדום חשוב במשק שהתנהג בבריונות לצוות שלי". דני פרנקל, אחיו של דיוויד, שעובד במסעדה כמלצר פרסם גם הוא סטטוס ניצחון בעניין: "אח שלי האהוב העיף עכשיו את אחד הטייקונים (לשעבר) ומשפחתו מפרונטו, בקטע של אל תחזרו לפה יותר. זה צדק חברתי!". לאחר מספר שעות שני הפרנקלים הסירו את הפוסט.

דיויד 1 הפוסט של דיויד פרנקל דיויד 3

 

אחד הסועדים שנכח במקום סיפר לטיים אאוט כי המלצריות הרגישו מותקפות מילולית על ידי דנקנר ומשפחתו. כתב ערוץ 10 והעיתונאי ניב גלבוע פרסם בעמוד הפייסבוק שלו את תגובתו של דנקנר על האירוע, כפי שניתנה לו באופן פרטי: "במהלך ארוחת ערב משפחתית במסעדת פרונטו ביקשנו להחליף מנה שבעינינו הייתה בלתי אכילה. להפתעתנו בקשה תמימה זו סורבה על ידי השף, שניגש לשולחן והתנהג כלפינו בצורה מבישה. למרות זאת עמדנו על כך שנשלם את החשבון במלואו, לרבות המנה שהוחזרה בתוספת דמי שירות, וכך היה. מאוחר יותר, התקשרתי לשף וביקשתי ממנו למסור התנצלות למלצרית על כך שנקלעה לסיטואציה שלחלוטין לא באשמתה".

נוחי דנקנר
נוחי דנקנר

 

מאוחר יותר, כשהסיפור החל לתפוש תאוצה בתקשורת, העלה פרנקל פוסט נוסף ובו פירט מה עמד מאחורי העימות ומדוע החליט להוריד את הפוסט ההוא: "נכון, הלקוח תמיד צודק… עד השלב שבו הוא מתייחס בחוסר כבוד לעובדים שלי. הוא גורש מהמסעדה לא בגלל שהחזיר מנה או שהתלונן על המוזיקה. הוא גורש כי הוא השפיל עובדים שלי והתנהג אליהם בהתנשאות – וזה לא נסלח. מלצרית היא לא משרתת. גם אם הוא עשיר עולם, והיא בחורה שמרוויחה את לחמה במלצרות – זה לא נותן לו את הזכות להתנהג אליה באופן שלא מכבד אותה ובטח לא מכבד אותו. שעה אחרי שעזב את המסעדה, התקשר להתנצל. לכן גם הורדתי את הפוסט מיד. אך הנזק התקשורתי כבר נעשה. נכון, יכול להיות שלא הייתי צריך להעלות את הפוסט מלכתחילה…".