מה אוכלים בשרונה מרקט? המדריך המלא

הראמן של ישראל אהרוני, מעדניית הגבינות שהפכה לאגדה ירושלמית וסניף תל אביבי ראשון לאבו חסן. כל מה שרציתם לדעת על הדוכנים השווים בשרונה מרקט

שרונה מרקט. צילום: יח"צ
שרונה מרקט. צילום: יח"צ
29 ביולי 2015

ניו יורק דלי

דליקטסן אמריקאי

אחרי שזכה בתחרות בישול טלוויזיונית בארצות הברית ופתח בית קפה ביפו שנסגר מעט אחרי צוק איתן – עמוס חיון חוזר לאהבה הישנה שלו: הדליקטסן האמריקאי. כריכים, בוטנים בקרמל ושק של בוטנים שאפשר לעמוד ולפצח יימכרו בדוכן החדש שלו בשרונה מרקט. אבל לבו של הדוכן יהיה כריכים גדולים, עסיסיים ומושקעים, בעיקר עם בשרים שהוא מכין בעצמו כמו קורנביף או פסטרמה, ועם רטבים ביתיים כגון חרדל טחון עם תותים מיובשים ופיקלס שחיון כובש בעצמו. חמוצים ורטבים תוכלו לקנות פה גם הביתה, אבל הרעיון המרכזי הוא להזמין כריך מלחם מחמצת (כ־35 ש"ח לכריך) לצד סיידר תפוחים אלכוהולי מוגז. הכריכים ארוזים במהדורות מפוברקות של עיתונים אמריקאיים – לגמרי מנהטן וייב.

ניו יורק דלי. צילום: אבישי פינקלשטיין
ניו יורק דלי. צילום: אבישי פינקלשטיין

הירו

הראמן של אהרוני

ישראל אהרוני, אחד השפים־מסעדנים הכי ותיקים בארץ, לא ניהל מסעדה פעילה מאז 2008. מסעדותיו ין־ינג, טאי־צ'י ותפוח זהב הן פרקים חשובים במורשת הקולינרית של תל אביב, והמפגש המחודש של בלוטות הטעם עם אהרוני יוצר רמת ציפיות מלחיצה. "אני לא מרגיש חלוד", הוא אומר, "כל השנים אני ממשיך לבשל ובחודשים האחרונים אני מבשל כמוכה שיגעון המון וריאציות של ראמן, אבל אני בהחלט מתרגש". אהרוני הולך פה שוב על אסיה, הפעם מזווית של מרקי גורמה מתוחכמים שיוגשו בקצב מהיר ובמחיר נגיש. בתפריט שלושה מרקי ראמן: עוף, בקר וצמחוני עם טופו משי. אהרוני לא עוצר במרק ומציע גם שלושה סלטים, שני סוגי דים סאם ומנת כנפיים צלויות. המרקים מתאימים לאכילה במקום או לטייק־אוויי. המקום צפוי להיפתח בעוד כחודש.

ישראל אהרוני. צילום: איליה מלניקוב
ישראל אהרוני. צילום: איליה מלניקוב

עראיס

מסעדת בשרים

השף ירון קסטנבוים, שייעץ קולינרית לשרונה מרקט, חתום במתחם על מסעדת בשרים בקונספט שמזכיר מאוד את M25 בשוק הכרמל שבה הוא מבשל. המקום, שממוקם ממש מול פושון, בנוי כבר פינתי שמשקיף על גינת שרונה, מחופה אריחי חרסינה לבנים כמו באטליז. קסטנבוים מגיש תפריט של מזללת בשרים משודרגת עם קלאסיקות על האש מובחרות, ואת הכל אפשר להזמין בפיתה או בצלחת (40־60 ש"ח למנה בפיתה. נתחים מתומחרים לפי משקל).

שרונה מרקט. צילום: עומרי אמסלם
שרונה מרקט. צילום: עומרי אמסלם

תוכלו לאכול כאן מנות כמו שווארמת בשרים מעושנים מנתח בקר שעושן כל הלילה ואחר כך נצרב על הפלנצ'ה ומוגש בצלחת על טחינה עם רוטב עגבניות ורוטב חריף לימוני, או מנה של קבבים בפיתה מחוממת על הגז. מאחר שמדובר רק בטייק אוף על שווארמייה מוגשים כאן גם יין בכוסות ובירות אירופיות בבקבוקים כמו במסעדה אמיתית. נותר רק לפצח את הסוד: איזה יין משתדך לעמבה?

[tmwdfpad]

פרימו

מעדנייה איטלקית

גיל אטלן עבד עד היום בכל מפעלי אהרוני: מסטיילינג למדור ב"ידיעות אחרונות" עד לתחקיר לתוכניות הטלוויזיה. בעבר הוא גם היה הבעלים של הגבינרייה הזכורה לטוב בבזל. בשרונה מרקט אטלן יפתח סניף חדש של פרימו, אח למעדנייה שבשוק האיכרים בנמל תל אביב. ההבדל המהותי הוא בגודל: בשרונה מדובר במכולת גורמה המתפרשת על 47 מטרים. הצרכנים מתבקשים לקחת סל ולהעמיס עצמאית פסטות, חרדלים, רטבים, חומצים, ממרחים, עוגיות ושימורי טונה. המחירים מתחילים ב־13 ש"ח לשקית פסטה ומטפסים עד מאות שקלים לבלסמי שמיושן 50 שנה. בוויטרינה תמצאו מבחר עצום של גבינות, בעיקר מקומיות ומיוחדות. המקום צפוי להיפתח בימים הקרובים.

שרונה מרקט. צילום: איליה מלניקוב
שרונה מרקט. צילום: איליה מלניקוב

באשר פרומז'רי

מעדניית גבינות

באשר פרומז'רי היא מעדנייה הפועלת בירושלים זה 20 שנה, ולמעשה מדובר באובססיה אספנית של איש אחד, אלי באשר, שמציג מבחר של 1,200 מותגי גבינות ביבוא מרחבי אירופה. גרוייר, רוקפור, אמנטל פרימיום וכל מה שגוגל מכיר. כמוצר משלים באשר מציע יינות בוטיק ישראליים, שמני זית, מטבלים מיוחדים, לחמי בוטיק מצרפת שנאפים בארץ, חמאת כמהין, מטבלים וזיתים. טווח המחירים רחב: מ־4.20 ש"ח ל־100 גר' גבינה עד 100 ש"ח. פחות יקרות הן הבולגרית המקומית והגאודה ההולנדית (שבאשר מכנה אותה בחיבה חאודה). מה שנחמד באמת הוא שאפשר לאכול במקום כריכי גבינה או ללקט כמה חריצי גבינות ולהתיישב לאכול עם גביע של יין (החל מ־20 ש"ח לכוס).

צילום: אבישי פינקלשטיין
צילום: אבישי פינקלשטיין

פישופ

חנות ובר דגים

עידן רובין, שהיה השף של קלארו, אמנם אנונימי יחסית לחבורת שגב־אהרוני־קסטנבוים, אבל מביא גב של חומרי גלם של זיקו הדייג שהוא לגמרי אושיה ואת מטריית הניסיון במסעדנות של הראל בלו (מסיטארה, ברנז'ה ושלל מסעדות חוף). לפרויקט הזה יקראו פישופ, והוא שואב השראה ממקום דומה בבוקריה בברצלונה.

שרונה מרקט. צילום: יח"צ
שרונה מרקט. צילום: יח"צ

מדובר בבר דגים שמתנהל גם כחנות לחומרי גלם מהים במחירי שוק. החל משעות הבוקר תוכלו לאכול דגים מלוחים או בייגל עם סלמון כבוש ביתי, חביתה עם פירות ים ופריטטה עם מולים. בצהריים יכלול התפריט את המנות המוצלחות ביותר של סיטארה וברנז'ה כגון חריימה לוקוס או שרימפס על המחבת בשום, חמאה ויין לבן, כאשר כל המנות מותקנות לעיני הלקוחות על הבר. מי שירצה יוכל לרכוש הביתה חומרי גלם – מקוויאר ובוטרגו עד דגים או מולים שמגיעים עם רטבים טריים לבישול זריז של ארוחת פאר בבית. בהמשך צפויים גם משלוחים. בלו מקווה שיוכל להציג על הקרח אלבקורים שזה עתה נידוגו כבר בשבוע הראשון לפתיחה. הבר צפוי להיפתח בעוד כשבועיים.

אבו חסן

חומוסייה

מי שחולף על פני סניפי עלי קרוואן (אבו חסן) ברחוב הדולפין וברחוב שבטי ישראל רואה תור נצחי. נכון שיש כאלה שסוגדים לחומוס עלי קרוואן ויש כאלה שטוענים שהוא אובר רייטד, אבל כולם עומדים בתור. לשרונה אנשי אבו חסן מביאים בכל יום את אותן שלוש מנות: חומוס עם טחינה, חומוס עם פול ומסבחה. כן, אפשר יהיה להזמין גם את המנה המשולשת. כל מנה תעלה 20 ש"ח, והשינוי היחיד בהשוואה ליפו יהיה אפשרות להוסיף לחומוס ביצה. המקום צפוי להיפתח בשבוע הבא.

אבו חסן עלי קרוואן. צילום: יח"צ
אבו חסן עלי קרוואן. צילום: יח"צ

ביירן

מסעדה בווארית

המסעדה מרחוב פרישמן פיצחה את הקוד לאוכל רחוב בווארי מסורתי הנשען בעיקר על בשרים שעברו טיפול מיומן והפכו לנקניקיות, וכמובן גם את הסוד להכנת שניצלים עיליים. בביירן יחולק התפריט לכמה קטגוריות: נקניקיות הנעשות בעבודת יד ונכנסות אל תוך לחמניית חלב, שניצלים בלחמנייה עגולה מסורתית ומנות טוגנים כמו צ'יפס גרמני ופרח בצל (בצל פתוח ומטוגן המוגש קריספי במיוחד). המקום צפוי להיפתח ביום ראשון הקרוב.

איקה

בוטיק שוקולד

אם עברתם בגלרי לאפייט בכריסמס, ודאי ראיתם שם שוקולדים של איקה. השוקולטיירית התל אביבית זכתה בכמה תחרויות שוקולד בעולם, ובאוקטובר היא תשתתף בתחרות הסלון לשוקולד בבריטניה. בשרונה מרקט מוצרי הדגל של איקה הם פרלינים (6 ש"ח ליחידה), אבל היא פיתחה גם מוצרים במיוחד ללוקיישן החדש: שוקו קר לדרך, בראוניז, קרמלים ונוגט במשקל, מוסים על בסיס שוקולד של ולרונה, שוט אספרסו על שוקולד חם ולחמניית שוקולד. שומר משקל ירחק.

איקה שוקולד. צילום: שירן כרמל
איקה שוקולד. צילום: שירן כרמל

חצ'פורי האוס

אוכל גרוזיני

מאז שננה שרייר הפכה לטבעונית, כיסנים גרוזיניים עם בשר או גבינות התאדו מהעיר. דוכן האוכל הראשון שהחל לפעול בשרונה מרקט של רשת החצ'פורי מגבעתיים, בת ים וראשון לציון, אמור למלא את החסר. המנות הן חינקלי בשר, עם תפוח אדמה ופטריות או עם גבינה מתוקה וצימוקים; וחצ'פורי אסטוני עם תפוח אדמה ופטריות או במילוי חצילים. אגב, החצ'פורי עשוי בצק על בסיס גבינה במילוי תערובת גבינות, ופה הוא גם בגרסת בצק בצורת סירה שבתוכה תערובת של חמישה סוגי גבינות וביצת עין אפויה בתנור. 18 מנות שונות יוגשו כאן כשהתפריט יושלם. בעלי חצ'פורי האוס מסבירים שהבצקים נאפים במקום ולא מגיעים קפואים, ושהמשפחה עלתה לארץ מארמניה, שמטבחה דומה למטבח גרוזיני אבל לא זהה. 34־39 ש"ח יקנו ארוחה מלאה שתכלול מאפה, שני סלטים ושתייה. מי שירצה להחליף את המשקה הקל הרגיל במים מינרליים גרוזיניים יצטרך להוסיף חמישה ש"ח. מדובר באחד המשקאות הכי מוזרים והכי מאתגרים על הפלנטה.

בית החצ'פורי. צילום: אבישי פינקלשטיין
בית החצ'פורי. צילום: אבישי פינקלשטיין

שרונה מרקט. קלמן מגן 3, ת"א. ראשון־חמישי 9:00־23:00, שישי 08:00־18:00, שבת 09:00־23:0