טיים אאוט timeout

המאכלים שישאירו אתכם בריאים גם בחורף

לא רק מרק עוף: בחורף נוטים יותר לחלות במחלות, הקור מאט את זרימת הדם ומערכת החיסון חלשה - כך תשמרו על גופכם בימי החורף הקרים. מאת: שירה סולו, דיאטנית קלינית וספורט – אחוזת בריאות וספא יערות הכרמל

  • *

    פירות הדר

    תפוז, לימון, ליים, אשכולית, מנדרינה ופומלה – כל אלה עשירים בויטמין C  (תפוז אחד בינוני מכיל את הכמות היומית המומלצת של ויטמין C) המחזק את פעילות מערכת החיסון ובכך מגדיל את עמידות הגוף בפני מחלות החורף. 

    פרי הדר

    פירות ההדר מכילים גם חומצה פולית – ויטמין מקבוצת ויטמיני B המסייע בהגנה מפני מחלות לב וחשוב לנשים בגיל הפוריות. פירות ההדר עשירים בסיבים תזונתיים ולכן מומלץ לאכול אותם בצורתם השלמה.

    סגור
  • *

    שום

    השום ידוע כ"אנטיביוטיקה של הטבע". הוא מכיל חומר הנקרא אליצין המעודד ייצור של כדוריות דם לבנות, החשובות למניעת דלקות. השום נחשב כמזון מחמם ומייבש ליחה ומסייע בריפוי הצטננות ושיעול. החומר הפעיל בשום זמין לגוף כאשר השום חי ולא מבושל.

    שום

    ושימו לב לזה: מומלץ ללעוס אותו היטב.

    עוד
  • *

    דלעת

    לדלעת יתרונות בריאותיים רבים: היא עשירה בסיבים תזונתיים המסייעים לפעילות מערכת העיכול ותורמים לתחושת שובע ומאזנים את רמת הסוכר בדם. מנה של כוס קוביות דלעת אפויה מכילה כ 30% מכמות ויטמין C היומית המומלצת. הדלעת עשירה בקרוטנואידים (נוגדי חמצון חזקים) המפחיתים סיכון למחלות לב וסרטן. היא גם מכילה כמות גדולה של ויטמין A, המסייע לפעילות תקינה של מערכת החיסון ושומר על העור ועל הראייה.

    דלעת

    יתרון נוסף – הדלעת מכילה רק 26 קלוריות ב- 100 גר' ואפשר להכין ממנה מגוון מאכלים מחממים וטעימים.

    עוד
  • *

    שיבולת שועל

    לשיבולת שועל יתרונות בריאותיים רבים. היא נחשבת למזון מחמם על פי הרפואה העממית, ואכילת שיבולת שועל יכולה לסייע במניעת דיכאון חורף מכיוון שהיא מעודדת את הפרשת ההורמון סרוטונין שנחשב כהורמון מרגיע ומשפר מצב רוח. אכילת שיבולת שועל תורמת לתחושת שובע בשל כמות הסיבים הגדולה וכן מומלצת להורדת הכולסטרול הרע (ה- LDL) בדם ולהפחתת סיכון למחלות לב. 

    שיבולת שועל

    ניתן להוסיף שיבולת שועל להסמכת מרקים, או להכין דייסת שיבולת שועל עם גרגירי רימון או פירות יער.

    עוד
  • *

    תימין

    התימין מכיל רכיבים צמחיים דמויי אספירין. הוא מסייע בטיפול במגוון בעיות במערכת הנשימה האופייניות לחורף, ואף מיוחסת לו פעילות אנטי בקטריאלית. 

    תימין

    אפשר לשלב אותו במגוון מאכלים, במרקים, מאפים מאכלי דגים ובשר ואפשר גם לחלוט אותו במים ולשתות כחליטה.

    עוד
  • *

    עדשים כתומות

    העדשים מהוות מקור מצוין לפחמימות ולחלבונים. הן תורמות לתחושת השובע לאורך זמן ונחשבות גם הן למזון מחמם. העדשים עשירות במינרלים כמו: ברזל, אבץ, זרחן, מגנזיום, אשלגן וסידן ובויטמינים מקבוצה B, בעיקר חומצה פולית. 

    עדשים כתומות

    בעדשים תכולה גבוהה של פיטוכימיקלים מסוג ספונינים, הנחשבים לנוגדי חמצון חזקים המגנים על כל רקמות הגוף ומסייעים במניעת מחלות. העדשים הכתומות משתלבות במגוון מאכלים ואין צורך להשרות אותן לפני הבישול.

    עוד
  • *

    יוגורט ביו

    היתרון הגדול של היוגורט הוא שהוא מתעכל בקלות בשל תכולת החיידקים המפרקים את סוכר החלב – הלקטוז. החיידקים הפרוביוטים ביוגורט מסייעים  לשמירה על אוכלוסיית "החיידקים הידידותיים" במערכת העיכול, המגנים מפני חיידקים (מזיקים), וירוסים ופטריות ואחראים לייצור ויטמינים וחומצות שומן חיוניות. 

    יוגורט

    היוגורט מהווה גם מקור טוב לחלבון, סידן וויטמינים מקבוצה B.

    עוד
  • *

    אגוזי מלך

    האגוזים עשירים בחומצות שומן המסייעות לשמירה על מראה העור במיוחד בחורף שהעור נוטה להתייבש. באגוזי מלך מצויה הכמות הגדולה ביותר (לעומת שאר האגוזים) של נוגדי חמצון מסוג פוליפנולים המסייעים בשמירה על כל רקמות הגוף. אגוזי מלך מכילים חומצות שומן מסוג אומגה 3 שמפחיתות סיכון למחלות לב ומשפרות מצב רוח.

    אגוזי מלך

    למרות כמות השומן הגדולה, בשל תכולת הסיבים הגבוהה, הם תורמים לתחושת שובע ולכן אפשר לאכול גם כמות קטנה (כ- 5 יחידות ביום) ולשבוע ממנה. מומלץ לאכול אותם בצורתם הטבעית ולא קלויים על מנת לשמור על איכות חומצות השומן.

    עוד
  • *

    תה וחליטות צמחים

    התה הוא משקה מרווה, טעים ומחמם את הגוף. שתיית תה וחליטות צמחים היא דרך טובה להספקת נוזלים לגוף גם בימי החורף שלא מרגישים תחושת צמא. תה המכיל מליסה יכול לסייע לטיפול בהצטננות. 

    חליטות צמחים

    חליטות צמחים המבוססות על אכינצאה, מרווה, ליקוריץ  ושתייה קבועה של תה ירוק, יכולות  לחזק את פעילות מערכת החיסון.

    עוד
  • *

    ירקות ירוקים

    ירקות כמו כרוב, קייל, מנגולד, תרד, חסה וברוקולי הם ירקות דלי קלוריות, עשירים בסיבים תזונתיים ומכילים ברזל , סידן, ויטמין C, קרוטנואידים, חומצה פולית, מגנזיום וויטמין K. הם מסייעים בהפחתת ליחה, תורמים לפעילות מערכת החיסון ומורידים סיכן למחלות לב.

    ירקות ירוקים

    ניתן לצרוך אותם גם בשייקים טריים בשילוב עם פירות.

    עוד

בואו לעקוב ולדבר איתנו גם בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם. עדכונים יומיים על הכתבות הנבחרות בטיים אאוט ניתן לקבל בניוזלטר היומי שלנו

תגובות

Silence is Golden SRV:SRV2 on: 36d620a7ed5f4c1c4