לילה

משקשקים באוויר: הקוקטייל ברים הטובים בתל אביב

מנגרוני ודריי מרטיני ועד קוקטיילים עם קצף קוקוס ואוויר לוונדר: סצינת הקוקטייל ברים התל אביבית מעולם לא היתה מרגשת יותר. הנה הפייבוריטים שלנו

הונולולו. צילום: אסף קרלה
הונולולו. צילום: אסף קרלה
21 באוגוסט 2019

נראה כי לאחרונה כל בר מנסה להיות קוקטייל בר – טוויסטים לקוקטיילים קיימים, כוסות פוטוגניות, שמות ומחירים מפציצים בהתאם ואוכל שלא מבייש מסעדה מכובדת הביאו למצב שצריך לעשות סדר בבלגן: איזה קוקטייל בר הוא בעצם מסעדה, איפה תמצאו שני מפלסים החיים בדו קיום מעורר קנאה, איפה תקבלו אוויר לבנדר או קצף קוקוס בדרינק ואיפה הן הכניסות הצדדיות של שני ברי קוקטיילים הנסתרים מהעין? יצאנו לסיבוב ברים בעיר:

אימפריאל

מקדש הקוקטיילים המקומי, שעם הקמתו הציג רמה שטרם נראתה כמותה בארץ. מאחורי הבר עומדים מיטב המיקסולוגים, בעלי ארסנל ידע וניסיון שמבטיח שתקבלו את הדרינק המושלם בשבילכם, גם אם אתם בעצמכם לא יודעים מה בא לכם. העיצוב והאווירה הקולוניאליסטיים ניכרים בכל פינה ומוכיחים שגם כאן המוח של החבר'ה עבד שעות נוספות בחשיבה על כל פרט ופרט. תפריט האוכל מתכתב עם רוח המקום ועם הקוקטיילים, מה שהופך את האימפריאל לבר אידאלי להגיע אליו קצת רעב.
אימפריאל

אימפריאל (צילום: בן יוסטר)
אימפריאל (צילום: בן יוסטר)

בושוויק

האול דיי בר של קבוצת האימפריאל הוא בדיוק הצידוק שצריך כדי להתחיל לשתות לפני השעה חמש. בכל שעות היום מגישים כאן קוקטיילים מעניינים ומתוחכמים מלווים במנות בר סקסיות שיצרה השפית אביבית פריאל אביחי (אוזריה). בבוקר ובצהריים האווירה סולידית ועניינית – בכל זאת לובי של מלון בוטיק – אבל בערב העניינים מתחממים וממצבים את הבושוויק כאחד הברים השווים בעיר.
בושוויק

בושוויק. צילום: אפיק גבאי
בושוויק. צילום: אפיק גבאי

בלבוי

מבית היוצר של אריאל לייזגולד (223), ה־Bellboy הוא קוקטייל בר רלוונטי תמיד שמכוון גבוה מאוד. מרגע שנכנסים מבעד לדלת של מלון ברדיצ'בסקי, ברחוב מרכזי ושקט שמתחבא פנייה אחת מרוטשילד, נשאבים לעולם אחר, עם קוקטיילים שכמעט כולם הם מה שנקרא Signatures, כלומר קוקטיילים מקוריים ממוחו הקודח של לייזגולד, ולא קלאסיקות שקיבלו טוויסט כזה או אחר. אוסף החליטות, התמציות והסירופים הביתיים הוא הגדול בארץ ככל הנראה, ובקוקטיילים עושים שימוש בין היתר בקצף קוקוס, אוויר לבנדר ושאר פעלולים וטכניקות מרשימות. ההגשה מקורית ומושקעת במיוחד – שותים כאן מתוך קונכייה על מגש של חול, אמבטיה מיניאטורית עם קצף אלכוהולי וברווזון גומי ושאר כלי הגשה שנאספו במשך שנים או יוצרו במיוחד למקום. כאן לא מסתיימות ההפתעות שהבלבוי מחביא בשרוול: בסופי שבוע מוגש בראנץ' מהמוצלחים בעיר ובחדר פנימי קטן ואפלולי מתחבא הבאטלר, בר שמתהדר בתפריט קוקטיילים עתיקים.
בלבוי

בלבוי. צילום: בן יוסטר
בלבוי. צילום: בן יוסטר

ג'ספר

ברוכים הבאים לג'ספר ג'ונס. בכניסה תפגשו את ג'ונס: בר שכונתי קלאסי עם אווירה מפונפנת, ובבק־דור, אם אתם ברי מזל ויכניסו אתכם, תמצאו את ג'ספר: בר קוקטיילים ברוח התקופה, כלומר ברמנים בחליפות וסינרי עור שמפליאים בשקשוקים באוויר. הבעלים הם אנשי הלילה צחי בן עמרם, אסף "שופי" ביר ועידן לוין, והאגדה מספרת שנבחרת העובדים של מועדון הברקפסט נוהגת לבקר ולפרק פה את הבר בסוף כל משמרת. נבוא לבדוק.
ג'ספר

ג'ספר וג'ונס (צילום: אהוד שגב)
ג'ספר וג'ונס (צילום: אהוד שגב)

דאבל סטנדרט

דאבל סטנדרט הוא לא סיפור על מוסר כפול, אלא סיפור של כפילות נטו: מקום בילוי שמתנהל גם כחנות לאנשי מקצוע מעולם האלכוהול ולחובבים וגם כבר קוקטיילים. על השקשוק אחראי הברמן יותם שילה שעושה את העבודה בול כמו שצריך.
דאבל סטנדרט

דאבל סטנדרט. צילום: גלעד ליבנה
דאבל סטנדרט. צילום: גלעד ליבנה

הונולולו

שקשקו יחד שתי אושיות קוקטיילים, מוש בודניק (סושיאל קלאב) ויותם שילה (דאבל סטנדרט), וקיבלתם את הונולולו, הטיקי בר הראשון בישראל. הסגנון הקריבי שמקורו במיאמי מתורגם לקוקטיילים קלילים ומתוקים על בסיס מיצי פירות ורום, אלמנטים שהופכים את הקיץ בעיר לקצת יותר נסבל. פינות ישיבה ורסטיליות מאפשרות היזרקות על טריבונת עץ, דייט ליד הבר או מפגש חבר'ה ברחבה שפונה לקולנוע חן, אייקון שמתבל את הבילוי בנוסטלגיה תל אביבית.
הונולולו

הונולולו (צילום: אסף קרלה)
הונולולו (צילום: אסף קרלה)

לייבררי בר

הבר האנגלי במלון הבוטיק נורמן הוא בועת שיק שמתאימה לשמלה שחורה קטנה ועקבים. באווירה יוקרתית וסקסית, בחלל שמעוצב בהשראת ספרייה בבית אחוזה בריטי, מוגשים קוקטיילים אלגנטיים קלאסיים ומקוריים.  מנות בר קטנות מהמטבח של אלנה, מסעדת השף של ברק אהרוני, סוגרות את פינת הרעב למקרה שיתעורר. אחרי אין ספור ברים זרוקים במידה כזו או אחרת, כדאי להתנסות בחוויה שמשדרת מציאות אחרת.
לייבררי בר

לייבררי בר. צילום: אנטולי מיכאלו
לייבררי בר. צילום: אנטולי מיכאלו

סושיאל קלאב

הסושיאל הוקם (בין היתר) על ידי עמית לביד ומוש בודניק, שהיו השותפים והמקימים ב־223. בסושיאל הקוקטיילים כבר הלכו לכיוון המסעדתי יותר – דרינקים שאפשר ורצוי לשתות עם האוכל. הסושיאל היא אחת המסעדות הכי שמחות בעיר, עם אווירה מחשמלת ובר מרכזי פעיל במיוחד. הקוקטיילים כיפיים, קלילים ומשמחים, לא כאלו שמנסים להמציא בכל פעם את הגלגל מחדש. גם הקלאסיקות מבוצעות ביד אמן, ובהיקף העבודה (טפו טפו) של הסושיאל זה בכלל לא מובן מאליו.
סושיאל קלאב

בנגקוק סאוור, סושיאל קלאב (צילום: אפיק גבאי)
בנגקוק סאוור, סושיאל קלאב (צילום: אפיק גבאי)

פונטנה

לכל אחד מהברים של אנשי האימפריאל יש קונספט מהודק וברור. הפונטנה הוא גרסת הקבוצה לאפריטיבו בר, דרינק שעות ערב מוקדמות שנהוג באיטליה וספרד. מרפסת נעימה שמשקיפה על שדרות רוטשילד, קוקטיילים קלילים מעוטי אלכוהול שאחריהם אפשר להמשיך לתפקד, מי להשכבות ומי לבלוק, ואווירת קז'ואל סימפטית מתחברים לחוויית בילוי מוקדמת שתפורה על תל אביב.
פונטנה

פונטנה. צילום: בן יוסטר
פונטנה. צילום: בן יוסטר

פנטסטיק

ברוכים הבאים לארץ הפלאות של אריאל לייזגולד (223, בלבוי, הוטל דה ויל). הפעם לוקח המיקסולוג המוכשר את הדמיון לקצה ועוד קצת הלאה, במקום שמנותק מהעיר ונמצא באיזושהי גרסה מבוגרת לאגדת ילדים. בתפריט האלכוהול תמצאו קוקטיילים מקוריים מתמציות וסירופים מתוצרת בית בטווח שבין שפוי למוזר. בקטגוריה האחרונה מככבים דרינקים (מוצלחים, יש לומר) מפטריות ואפילו נמלים, חלבון שבעתיד יהווה חלק חשוב בתזונה האנושית. הקוקטיילים מוגשים בכוסות שהמונח לא שגרתי קטן עליהן ותואמות את אווירת הפנטזיה הכללית. את הפנטסטיק חייבים לנסות לפחות פעם אחת ורצוי בדייט ראשון, כי תמיד יהיה על מה לדבר.
פנטסטיק

פנטסטיק. צילום: אנטולי מיכאלו
פנטסטיק. צילום: אנטולי מיכאלו

קאב קם

הבר מבית בית תאילנדי נסמך על הקולינריה המעולה בסוגה של מסעדת האם, ומתבל אותה במשתה אלכוהולי כנהוג בקאב קם – מושג שבתאית פירושו מפגש חברים או משפחה על אלכוהול, אוכל טוב ומוזיקה. את הבר מאייש אדי ניומן, מוותיקי ובכירי הברמנים בעיר, שמכין קוקטיילים שמאזנים את האוכל החריף-אש: שפריצים מתובלים בסירופים מצמחי תבלין מחווה שעובדת עם המסעדה, ג'ין מבושם בטוניק של נעמה שטרנליכט, נגרוני לבן תוסס וגרסת הבית לבלאדי מרי מעגבניות טריות, נאם פלה, סויה שחורה ושורש חזרת. מומלץ לטעום אחד, שניים או יותר במסגרת ספיישל סופ"ש בצהריים, ולא לשכוח לבוא במונית.
קאב קם

קאב קם. צילום: יהונתן בן-חיים
קאב קם. צילום: יהונתן בן-חיים

קאנטרי קלאב

קבוצת אנשי עסקים מתחום הבילוי, ובתוכם מוש בודניק ויותם שילה בעלי ההונולולו, עומדת מאחורי מגה בר שמשתרע על שטח מרשים בגג הדיזינגוף סנטר. לא פחות משלושה ברים בקונספטים שונים מסתופפים תחת אותה כיפת שמיים: טיקי בר, לאונג' בר ובר ניו יורקי. הקוקטיילים מיוצרים בחדר ייעודי במטבח בתהליכים מתוחכמים שמשמרים את הטעם המקורי, אך בגרסה שקופה וקלילה שמתאימה ללבנט. כל שאר האספקטים זוכים לאותה מידת רצינות, מתפריט בהשראת ממלכת סיאם דרך עיצוב מושקע ועד למוזיקה ולתוכן.
קאנטרי קלאב

קאנטרי קלאב. צילום: אמיר מנחם
קאנטרי קלאב. צילום: אמיר מנחם

223

חלוץ הקוקטייל ברים בארץ, שהוקם ב־2008, כשעוד היה לגיטימי לבקש "אורגזמה" מהברמנית. אין כמעט מיקסולוג אחד שמסתובב בעיר שלא עבר ב־223, כנראה בית הספר הלא רשמי לברמנים הטוב בעיר נכון להיום. אריאל לייזגולד, האיש שמאחורי המקום, הוא אחד הברמנים הוותיקים, המוכרים והמעוטרים ביותר בארץ, עם סגנון קוקטיילים ראוותני בהגשה ייחודית. בר שאחראי במידה רבה על מהפכת הקוקטיילים בארץ וממשיך כל העת להישאר מעודכן ומוביל.
223

קוקטייל Them Apples של ה-223. צילום: בן יוסטר
קוקטייל Them Apples של ה-223. צילום: בן יוסטר