הגאדג'ט שיאפשר לכם לשלוח הודעות ללא קליטה או אינטרנט

GoTenna הוא מכשיר קטן שבעזרתו תוכלו לשלוח הודעות טקסט גם אם אתם במרחק מאות קילומטרים מאנטנת התקשורת הקרובה ביותר. מושלם לתרמילאים או חובבי פסטיבלים בחו"ל

מכשיר GoTenna. צילום: יח"צ
מכשיר GoTenna. צילום: יח"צ
9 בספטמבר 2014

הסמארטפון הוא אולי האביזר הכי יעיל שלנו במהלך רוב שעות היום, אך ברגע שהוא מאבד את חיבור האינטרנט שלו, הוא הופך למכשיר חסר ערך שסתם תופס מקום בכיס. פיתוח חדש שנקרא GoTenna יאפשר לכם להמשיך לשלוח הודעות גם כשאתם רחוקים מאות קילומטרים ממגדל התקשורת הקרוב ביותר.

מדובר בגאדג'ט קטן בגודל של סטיק זוהר המתממשק עם הסמארטפון דרך בלוטות', כך שתוכלו להשאיר אותו בתיק או בכיס ללא כל צורך להתעסק איתו כלל. בנוסף ניתן לשלוח בעזרתו את המיקום שלכם למשתמשים אחרים כדי שידעו איפה אתם. שלושת החסרונות העיקריים של GoTenna הם שלא ניתן לבצע שיחות קוליות בעזרתו, ניתן לשלוח הודעות רק לסמארטפונים שמחוברים אף הם למכשיר GoTenna אחר, ושהטווח המקסימלי של הודעות הוא 80 קילומטר.

למרות חסרונותיו, מדובר באביזר יעיל למטיילים בחו"ל, בעיקר לתרמילאים או מבקרים בפסטיבלי מוזיקה גדולים. בעזרת GoTenna תוכלו לשמור על קשר בחינם עם חברים בסביבת מקום גם אם אתם באמצע טרק באזור נידח. אם אתם במצב מצוקה, יש אפשרות ללחוץ לשלוח הודעת חירום לכל אדם שנמצא בסביבה בצירוף המיקום המדויק שלכם, כך שהם יוכלו להזעיק את כוחות ההצלה.

על אף שהמוצר עוד לא זמין לרכישה, מחירו של GoTenna צפוי להיות 300 דולר לזוג מכשירים (לא ניתן לרכוש רק אחד), וניתן כרגע להזמין אותו דרך אתר החברה. החברה צפויה להתחיל לשלוח את המוצרים ללקוחות בחודשים הקרובים. על פי האתר עוד אין אפשרות משלוח מחוץ לארה"ב וקנדה, אבל צויין שהם עובדים על כך ושבעתיד הקרוב (ככל הנראה עוד השנה) גם לקוחות מחוץ לצפון אמריקה יוכלו להזמין. אם אתם פריקים של טראקים או סתם לא בא לכם לשלם על חבילת חו"ל לסמארטפון בכל פעם שאתם טסים, שווה לכם לבדוק את GoTenna.