"הפכנו לסוג של פסיכולגים, קצת כמו ברמנים, רק שבמקום דרינק יש פיצה"

אביב היקרי, 35, רווק, בעלים של פיצה שירוקו שברחוב המלך ג'ורג'. מספר שהמתכון לפיצה (שהפכה למוסד) עבר בירושה, ומבהיר אחת ולתמיד - כמה אחים הם?

אביב היקרי - פיצה שירוקו (צילום: איליה מלניקוב)
אביב היקרי - פיצה שירוקו (צילום: איליה מלניקוב)
19 באפריל 2017

 

שם: אביב היקרי (שירוקו)

גיל: 35

סטטוס: רווק

תעסוקה: בעלים של פיצה שירוקו שברחוב המלך ג'ורג'

מאיפה אתה במקור ומתי הגעת לתל אביב?
"במקור אני מחולון. הגעתי לתל אביב בשנת 2005, אחרי השחרור מהצבא".

ספר על הדירה הראשונה שלך בעיר.
"גרתי בפינסקר פינת בוגרשוב. בעיניי אין ממש הבדל בין חולון לתל אביב – האנשים הם אותם אנשים. השוני הבולט ביותר הוא כמובן העובדה שהחיים פה הם מסביב לשעון. בחולון בסביבות 1:00 בלילה כל מקומות הבילוי נסגרים ואין יותר מדי מה לעשות. פה זה אחרת".

מתי נפתחה שירוקו ומה בכלל אומר השם שלכם?
"הפיצה שלנו נפתחה בקיץ 2004. שירוקו זו סופה מדברית חמה שמגיעה ממדבר סהרה – בשפה הערבית קוראים לזה שרקיע. זה מה שבאנו לעשות בעיר עם הפיצה שלנו – רוח חזקה שתעיף אנשים עם הטעם".

מה לדעתך הפך אתכם למוסד שאתם היום?
"המתכון של הפיצה עבר בירושה במשפחה. סבא שלי, שגם לו הייתה פיצרייה, הוא זה שהמציא את המתכון, ואנחנו דור ההמשך. עד כמה שזה נשמע קלישאתי, ההתייחסות לכל פיצה ופיצה היא אישית, ואנחנו מעניקים לכל אחת המון אהבה. חשוב לנו שהפיצה תהיה גם אסתטית, גם קריספית ובעיקר טעימה".

פתור לנו סוגיה חשובה שמעסיקה רבים – כמה אחים אתם?
"אנחנו שלושה אחים, די דומים, יכול להיות שבגלל זה הבלבול. אחי הגדול אורן, אח נוסף בשם אדיר, ואני בן הזקונים. לנהל עסק עם אחים זה כיף. חוץ מחילוקי דעות שאני מניח שקורים בכל עסק, אנחנו אוהבים זה את זה ודואגים זה לזה, ככה גדלנו".

לפי גוגל, הפיק שלכם מאוחר במיוחד – ב־2:00 בלילה בחמישי אתם מגיעים לשיא. איך אתה מסביר את זה?
"זה די ברור למה זה קורה. הרבה אנשים יוצאים לבלות בעיר בימי חמישי, לקראת סוף השבוע. המבלים השיכורים מגיעים אלינו כדי לקנח את הערב בפיצה, ואנחנו כמובן מקבלים אותם בזרועות פתוחות. יש הרבה אנשים שמגיעים אלינו באופן קבוע ואפילו על בסיס יומיומי. הפכנו לסוג של פסיכולוגים עבור לא מעט טיפוסים, קצת כמו הברמנים ששומעים סיפורים, רק שבמקום דרינק, יש פיצה".

מה התוספות האהובות עליך על פיצה?
"אני אוהב את הפיצה שלי בלי תוספות, סלייס פשוט. בעיניי ככה בודקים אם הפיצה טובה ואיכותית כפי שהיא".

מה הסוד התל אביבי שלך?
"אני אוהב את האותנטיות של שוק הכרמל ומרבה להסתובב שם. בעיניי תל אביב הכי קסומה בשבתות וחגים, כשכולם יוצאים מהעיר או מסתגרים בבתים, והרחובות שקטים ונעימים".