"אני רואה את כל ההיפסטרים המטופחים ואני לא יכול להזדהות"

אור בהיר, מוזיקאי שהתחיל את דרכו בקיבוץ, מספר לנו על החוויה שלו כתל אביבי

אור בהיר (צילום: יולי גורודינסקי)
אור בהיר (צילום: יולי גורודינסקי)
3 באוגוסט 2016

סטטוס

נשוי

גיל

37

תעסוקה

מתעסק בכל מה שקשור לעשייה של אלבומים: נגן, מפיק וטכנאי סאונד

מאיפה אתה במקור ומתי הגעת לתל אביב?

"במקור אני מקיבוץ יסעור. הגעתי לתל אביב בשנת 1998. רק פה אני יכול לעשות מה שאני אוהב. התעשייה של המוזיקה כאן, פה הכל קורה".

ספר על הדירה הראשונה שלך בעיר.

"זו הייתה דירה ברחוב ביל"ו 3 על הפינה עם שינקין. הייתה שם מרפסת כל כך סדוקה שפחדתי לדרוך שם. זו הייתה מרפסת בגדר המלצה".

מה הביא אותך לעבוד בתחום שאתה נמצא בו?

"אני מתעסק במוזיקה מאז שאני זוכר את עצמי. בגיל 4 הייתי עושה הופעות לילדים בגן. יש לי חלום להיות וטרינר אבל זה לא יקרה כי אני מושרש במה שאני עושה. יש לי תשוקה שלא נגמרת אז אין לי התחבטות".

עברת מקדמת הבמה להפקה. כמה זה שונה?

"עשיתי את המעבר מהפרונט אחרי שראיתי יום אחד וידיאו של הופעה שלי ביוטיוב ולא זיהיתי את עצמי. הרגשתי שכל השואו וכל מה שקורה על הבמה זה לא אני. זה היה אחרי שעשיתי את זה 12 שנה, אם כנגן שכיר ואם בלהקת איטליז. אני גם זוכר שיצאתי יום אחד לקומפורט ובשעה שלוש לפנות בוקר ראיתי מתופף מוכר, עם משפחה וילדים, מסיים הופעה ומקפל את מערכת התופים. אמרתי לעצמי: 'אין מצב שבגיל הזה אני מגיע למקום הזה'. אני עדיין מופיע מדי פעם וביום שיש לי הופעה המחשבה שלי היא שאני רוצה להיות אחרי זה בבית".

התעסוקה הזו מגדירה אותך?

"מוזיקה זה תחום שמשאיר אותך צעיר. כל הזמן צריך להיות עם היד על הדופק. נורא קל לראות דרך המוזיקה את השינויים בתרבות גם. זה מעגל, המוזיקה מגיבה למה שקורה בעולם".

אתה מרגיש שאתה שונה בנוף העירוני?

"אני רואה את כל ההיפסטרים המטופחים או הבנות שמשקיעות במראה שלהן ואני לא יכול להזדהות. בפן הזה אני עדיין קיבוצניק".

איך הקהל התל אביבי שונה מקהלים אחרים?

"הקהל התל אביבי הוא קהל מאוד מגוון כי העיר הזו מאוד צבעונית. הוא גם קהל מאוד ביקורתי, שיודע מה טוב לו ומה לא טוב לו. כשיש משהו טוב זה קהל שיודע לפרגן".

מה הסוד התל אביבי שלך?

"אולפני פלוטו, איפה שגם האולפן שלי נמצא. מוזיקה ויצירה נוטפים פה מהקירות. זה המקום הטבעי והנוח שלי. כאילו בכלל לא יצאתי לעבודה. האנשים פה חולקים איתי את אותו עולם, יש לנו דיבור ומכנה משותף נורא גדול. לא משנה מה התפקיד שהם עושים פה".

מה עושה אותך מאושר?

"נועה אשתי".