הזכות של כולנו להיות משפחה: ינון מילס

ינון מילס. צילום: רון קדמי
ינון מילס. צילום: רון קדמי
18 בפברואר 2015

ינון מילס (38, תל אביב, בזוגיות)

אתה רוצה להיות אבא?

"אני רוצה להיות אבא. אני חולם על זה מאז שאני נער".

מה זה הורות עבורך?

"הורות זה הדבר הראשון שאתה חושב שתאבד כשאתה מבין שאתה הומו. זה הסבל הגדול שאתה מתמודד איתו – 'לא תהיה לי משפחה'. לפחות כך זה היה בשנות ה־80, כשאני גיליתי על עצמי. ואני שמח לדעת שלאט לאט זה כבר לא ממש ככה. אבל אין ספק שזה מהותי. אני חושב שהורות, במיוחד בישראל, היא להיות חלק מהחברה הישראלית. זאת אומרת, כל עוד אתה לא אבא פה, לטוב ולרע, כל עוד אתה לא הורה ולא חווה את החוויה הזאת, במידה מסוימת אתה לא חלק מהחברה. לא סתם גייז בארץ עושים פי כמה וכמה ילדים מאשר זוגות גייז באירופה ובארצות הברית. יש משהו בחברה הישראלית וכנראה בקרבה למשפחה, שהופך את ההורות למאוד חשובה".

מה זה משפחה עבורך?

"במשפחה שלי כל אחד בחר את הדרך שלו, שתי האחיות הגדולות חזרו בתשובה, ועדיין אנחנו משפחה מאוד קרובה. אני חושב שמשפחה היא בסופו של דבר מעל הכל. זה איזה בסיס, גרעין שמלווה אותך כל החיים, ואם היא טובה ומוצלחת היא יכולה להיות אלמנט מאוד מרכזי, טוב ותומך".

למי אתה רוצה לאחל יום משפחה שמח?

"למשפחה האלטרנטיבית שלי – החברים שלי. יש הרבה חבורות כאלו – הומואים הסתדרו בחבורות, שזה משפחות אלטרנטיביות – וגם לי יש משפחה אלטרנטיבית כזו. אז אייל ושחר, יום משפחה שמח. ויום משפחה הכי שמח, מכל הלב והכי אוהב, לבן זוג שלי גידי – שהוא המשפחה האמיתית שלי, ואיתו אני מתעורר בבוקר והוא זה שנמצא איתי 24 שעות ביממה, וזו המשפחה שלי עכשיו. יום אחד גם יהיה לנו ילדים".