בלדה לפליז: התכשיטים של תמי אשד ישדרגו לכן את המחשוף ביצירתיות

T Squared של המעצבת הצעירה תמי אשד הוא צומת בין אורבניות לבין גרפיקה אלגנטית

תכשיטים של המעצבת תמי אשד
תכשיטים של המעצבת תמי אשד

לתמי אשד יש חיבה לטיפוגרפיה. מעצבת התכשיטים הצעירה, שהקימה את המותג העצמאי שלה מיד לאחר סיום לימודיה בשנקר בשנת 2012, בחרה לכנות אותו בשם T Squared (האות הראשונה של שמה בריבוע) מאחר שצורת הטי הפשוטה מייצגת בעיניה צומת בין אורבניות לגרפיקה נקייה ואלגנטית, ומפגש שהיא שואבת ממנו השראה ליצירת כל הקולקציות שלה. אלה מתאפיינות בעיקר בקווים ברורים, בחתכים אנכיים או זוויתיים שמעבירים מסר חד.

לקראת הקיץ היא מציגה קולקציה חדשה העוסקת בעניין שלה באות נוספת ומורכבת יותר, M. מהצירוף של ארבעת הקווים הנפגשים לאות אחת היא בודדה חלקים ואזורים מסוימים באות, יצקה אותם כצינורות כסף, פליז מצופה זהב 14 קראט ופליז מושחר, עיוותה, סובבה, קשרה אותם יחד או הפרידה אותם לגורמים. התוצאה, המוצגת בחנות הסטודיו הטרייה ששיפצה במו ידיה עם בן זוגה (המעצב התעשייתי אייזיק אסקיו), היא פריטים קלים לענידה כמו עגילי טיפה בעלי זווית תחתונה מחודדת, או שרשרות גרפיות שיעניקו לאזור המחשוף או לחולצת טי חלקה עניין נוסף.

דגמים אחרים, בעיקר באגף הטבעות והצמידים, הם מוקצנים יותר. התכשיט מתרומם לעתים מעבר לקו האצבע או לפרק היד ופורץ לחלל שמקיף את הגוף, כמו פסל קטן שמיתמר מעליו. המעצבת מכנה אותם "תכשיטי הארכה", ובצילומי הקטלוג העונתיים היא ממליצה ללבוש כמה טבעות או צמידים יחדיו, כפי שנוהגות נשים רבות לעשות עם תכשיטים מסורתיים יותר, שאינם קוראים תיגר על חוקי המשיכה.

 

דוד רזיאל 12, יפו