צעד תימני: דודו בר אור מפגישה בין מזרח למערב. האם זה עובד?

קולקציית סתיו חורף 2018 של דודו בר אור כללה את כתב היד המוכר של המעצבת לצד פרשנות עכשווית לרקמות אתיות ועיטורים תימניים. בלטו במיוחד שניים מהטרנדים הבולטים של החורף: צבע אדום וחגורות עור. וד"ש לנועם פרוסט

דודו בר אור, תצוגת סתיו-חורף 2017-18 בביוטי סיטי, צילום: רפי דלויה
דודו בר אור, תצוגת סתיו-חורף 2017-18 בביוטי סיטי, צילום: רפי דלויה
4 ביולי 2017

על אף תנאי מזג האוויר הקשוחים ששררו בחוץ (200 מעלות בשמש, 190 מעלות בצל ואלף אחוזי לחות איפה שלא תעמדו), למרות האטיטיוד העלק לא מסחרי של הפלטפורמה המארחת (ביוטי סיטי – אירוע צרכני למהדרין המתהדר בנוצות של העצמה נשית בחסות סופרפארם), חרף הלוקיישן נטול סקס אפיל (מרכז הירידים) והכשלים הטכניים – העניקה הבוקר (שלישי) המעצבת האדמונית דודו בר אור הצצה מקומית ראשונה לקולקציית סתיו-חורף 2017-18 שלה.

אהבנו. דודו בר אור, תצוגת סתיו-חורף 2017-18 בביוטי סיטי, צילום: רפי דלויה
אהבנו. דודו בר אור, תצוגת סתיו-חורף 2017-18 בביוטי סיטי, צילום: רפי דלויה

למרבה הפלא, דווקא קבוצת הדגמים שפתחה את התצוגה הייתה המאכזבת מכולן, וכללה שמלות מקסי בהדפסי פייזלי מיושנים בגווני שחור, לבן ואדום. את התחושה הזאת חיזקו שילובים מבאסים במתכונת אסתטית דומה של חולצות כפתורים וחצאיות ארוכות שקושטו בדוגמאות זיג זג, באפליקציות שחוקות ובוולנים שנעשה בהם שימוש בקולקציה הקודמת (דוגמאות ממנה נצפו על יובל שרף ויעל גולדמן שישבו בקהל). גם הבדים נראו, אפעס, קצת צ'יפ. בהתחשב בגזרות הנהדרות והמחמיאות, זה חבל.

את זה פחות. דודו בר אור, תצוגת סתיו-חורף 2017-18 בביוטי סיטי, צילום: רפי דלויה
את זה פחות. דודו בר אור, תצוגת סתיו-חורף 2017-18 בביוטי סיטי, צילום: רפי דלויה

העניינים החלו להשתפר עם יציאתה למסלול של הסופרמודל הענוגה נועם פרוסט, שצעדה בחצאית מידי שחורה מאריג דקיק ושקוף עם הדפס של נקודות פויל כסופות – בד שהופיע בדגמים אחרים כחלק עליון. בלטו לטובה גם שמלה וחצאית מקסי מאריג שחור קל השזור בחוטי כסף דקיקים. אלה השתלבו היטב עם כפכפי השפיץ בעלי גדילי המתכת של שני לקס ועם התכשיטים היחודיים של אפרת קסוטו (שת"פ מעורר ציפייה בין בר אור לקסוטו אמור לצאת בקרוב).

דודו בר אור, תצוגת סתיו-חורף 2017-18 בביוטי סיטי, צילום: רפי דלויה
דודו בר אור, תצוגת סתיו-חורף 2017-18 בביוטי סיטי, צילום: רפי דלויה

בר אור, שהחלה את דרכה בעיצוב גלביות, אחזה מאז ומתמיד בזיקה ים תיכונית מובהקת שקנתה לה שם וריספקט במערב אירופה ובארצות הברית. גם הקולקציה הנוכחית מלאה בהשראות מזרח תיכוניות; רקמות אתניות, עיטורים תימניים ושילובי מתכות. כאמור, ברוב המקרים הן זכו לפרשנויות עכשוויות הודות לאלמנטים כמו מותניים מודגשים באמצעות חגורות עור ושימוש נרחב בצבע האדום – שניים מהטרנדים החמים לחורף 2018.

דודו בר אור, תצוגת סתיו-חורף 2017-18 בביוטי סיטי, צילום: רפי דלויה
דודו בר אור, תצוגת סתיו-חורף 2017-18 בביוטי סיטי, צילום: רפי דלויה

החטיבה המרכזית שהציגה בר אור הורכבה משמלות, ז'קטים, חצאיות, אוברולים וטופים – כולם בשפה רוויית טול, משי, קטיפה, ניטים ורקמות מרהיבות בגווני אדום, כחול, כסף וזהב. הגזרות הנשיות שהוצגו בחטיבה זו לא היו שונות בהרבה מקודמותיה, אבל היה זה בעיקר האימפקט של הקטיפה הרקומה בגרסאות שונות שעשה את ההבדל. בלטו במיוחד אוברול משופע ניטים ושכמיה הנקשרת באזור המותניים ששדוכה למכנסי עור קצרים.

למעשה, המחזה היה כה מרשים, שהוא השכיח והתעלה על התקלה הטכנית הפתאומית במערכת הסאונד שהובילה לקטיעת המוזיקה ("הפרוטה והירח" בביצוע זהבה בן). לזהבה, למקרה שדאגתם, שלום.

דודו בר אור, תצוגת סתיו-חורף 2017-18 בביוטי סיטי, צילום: רפי דלויה
דודו בר אור, תצוגת סתיו-חורף 2017-18 בביוטי סיטי, צילום: רפי דלויה