קצת צניעות בבקשה: לינור אברג'יל יודעת שגם חסודות רוצות שיק

ללינור אברג'יל נמאס לחפש מה ללבוש, אז היא הקימה מותג אופנה חסוד שבכוונתו להיות עתיר בד אך גם שיק

לינור אברג'יל לLYA. צילום: יניב אדרי
לינור אברג'יל לLYA. צילום: יניב אדרי
6 באפריל 2017

הקיטור הנצחי "אין לי מה ללבוש!" מקבל משנה תוקף כשהוא יוצא מפיה של אישה דתייה. תעיד על כך, למשל, מיס עולם לשעבר לינור אברג'יל. לאחר שנים של התמודדות עם המחסור, לטענתה, בבגדים חסודים אך מלאי שיק, היא החליטה לקחת את העניינים לידיים וחברה לאשת העסקים (ובתו של טייקון הסופרמרקטים רמי לוי) יפית אטיאס. יחד הקימו השתיים את המותג הצנוע Lya (ראשי תיבות של שמותיהן ושל ההוא שמשגיח עליהן ממרומים).

לינור אברג'יל ויפית אטיאס לLYA. צילום: יניב אדרי
לינור אברג'יל ויפית אטיאס לLYA. צילום: יניב אדרי

"הכרנו לפני שנתיים במהלך נסיעה לאומן ומיד נוצר בינינו חיבור", מספרות אברג'יל (37) ואטיאס (34). "הבנו ששתינו נשים חזקות, שאפתניות וקרייריסטיות שחשוב להן להיראות ולהרגיש טוב". כשאברג'יל מתבקשת לתאר את המצוקה האופנתית שחוותה, היא משיבה: "לנשים דתיות יש אפשרויות בחירה מאוד מצומצמות – למכור כליה ולקנות שמלה של מעצב על או לנסות להרכיב מלתחה דוסית ברשתות כמו זארה או H&M. כך או כך, בסוף תמיד תיראי דודה".

לינור אברג'יל לLYA. צילום: יניב אדרי
לינור אברג'יל לLYA. צילום: יניב אדרי

אף שלא צוידו בניסיון מעשי בתחום התחילו השתיים לתור אחר בדים ולברוא בדמיונן שמלות. לאחר כשנה של ניסיונות ונסיעות חוזרות ונשנות לאירופה לצורך חיפוש חומרי הגלם, הן חברו למתפרה מקומית והתחילו לממש את החזון.

קולקציית הביכורים של Lya מונה 50 דגמים, בהם שמלות בייסיק יומיומיות, גלביות ושמלות ערב משופעות תוספות כגון אבני סברובסקי ורקמות אתניות ידניות. הפריטים נמכרים אונליין בלבד, החלטה מפתיעה בהתחשב בכך שנשות הקהל הדתי לא בדיוק שוחות ברשת. אך לדברי אברג'יל ואטיאס, בכוונתן לפנות גם לקהל חילוני, מה שמסביר את הבחירה האמנותית לנטוש את כיסוי הראש לטובת פאה שופעת בצילומי הקולקציה, או כפי שהן גורסות: "אנחנו רלוונטיות לכל אישה שמחפשת שמלה נוחה ומחמיאה".
Lyaג, 300־1,100 ש"ח, lyafashion.co.il