סיפור אהבה הולנדי

מותג הנעליים יונייטד ניוד מציג סמפל סייל משגע בן שלושה ימים בלבד. למה אנחנו מחכות, בעצם?

21 בינואר 2014

מותג הנעליים ההולנדי יונייטד ניוד עשה עלייה רשמית בשנה שעברה עם פתיחת חנות דגל ברחוב דיזנגוף. אף על פי שהיה ניתן להשיג כמה דגמים בארץ עוד לפני פתיחת החנות בחסות אלנביקה, כיום אפשר למצוא בארץ הקודש מנעד רחב של סגנונות ודגמים מתוך הקולקציה האחרונה של המותג הבינלאומי. כל הדגמים מסודרים בתוך כוורת מוארת המחליפה גווניה ומתפתלת לרוחב החנות השיקית. כמו כן היא מעוצבת בהתאם הקונספט העולמי עם רצפת עץ ומראה ענקית שיוצאת את האשליה שכוורת הנעליים ממשיכה עד אינסוף. העיצוב המיוחד של החנות לא מפתיע בהתחשב בעובדה שמעצב המותג והבעלים הוא אדריכל בשם ראם קולהאס שבזמן לימודיו התנסה בעיצוב נעליים ופיתח אימומים יוצאי דופן שעיקר כוונתם היא לשנות את התפיסה הקונבנציונאלית לעיצוב נעליים בכלל ונעלי עקב בפרט. קולהאס ניסה לזכות מחדש בלבה של אהובה כשבחר להקטין את הממדים המסיביים של בניינים לממד חדש קטן ושביר – הרגל הנשית (דרך חיזור מהממת שהייתה כובשת גם את לבנו הפולני). לאחר שעיצב דגם איקוני בשם מוביוס, פגש קולהאס בנצר לשושלת יצרני הנעליים הבריטים קלארקס והשניים החלו לייצר ולשווק את הנעל שיצרה הדים בעולם האופנה.

ישדרגו כל הופעה משמימה. נעליים למותג יונייטד ניוד
ישדרגו כל הופעה משמימה. נעליים למותג יונייטד ניוד

לאחר שהמותג התבסס, פנו השניים לבחון את הגבולות שבין עיצוב אופנה לאמנות ויצרו דגמים יוצאי דופן וקיצוניים, הציגו בגלריות ועשו שיתופי פעולה מסחריים עם אדריכלים, מעצבים ואמנים ידועים. בקולקציה הנוכחית ניתן למצוא דגמים שבהם העקב יוצא מקשת הרגל ומחוזק על ידי רצועות עור, פלטפורמות יצוקות המזכירות בניינים פוסט מודרניים ואפילו נעלי בובה מפלסטיק שנראות כמו יצירת אוריגמי.

קו המחשבה יוצא הדופן של המותג הופך אותו למעוז חפצם של אוהבי הנעליים המיוחדות, אלה שהבינו שכל לוק רציני ניתן לשבירה באמצעות נעל בעלת צבעוניות שובבה. קולקציית הגברים של המותג נעה על הקו שבין עתידני למחויט, ובארץ ניתן למצוא מספר דגמים מרשימים כמו נעל על סוליית "פלימסול" מוגבהת בצבע בוהק.

שמרו לנו את כל הדגמים במידה 38. יונייטד ניוד
שמרו לנו את כל הדגמים במידה 38. יונייטד ניוד

בשבוע הבא, למשך שלושה ימים בלבד, תתקיים מכירת סמפלים מיוחדת של המותג ובה בעלי מידות 38, 41, ו־43 יוכלו ליהנות מסמפלים ב־250 ש"ח בלבד. בעלי המידות האחרות ייאלצו להסתפק בדגמים הרגילים או פשוט להוריד את הזרת ברגל.

רביעי־שישי, 29.1־31.1, דיזנגוף 180, תל אביב; unitednude.com