בשם הגלאם: 10 חנויות התכשיטים הטובות בתל אביב

עדינים או מחוספסים, רומנטיים או בועטים, אונליין או פנים אל מול פנים. הכירו את חנויות התכשיטים הטובות בתל אביב

תכשיטים של שני יעקובי. צילום: עיבל רונן
תכשיטים של שני יעקובי. צילום: עיבל רונן

 

Born from Rock

תכשיטים בתל אביב יש בכל מקום ואם עדיין לא מצאתם את הפריט המיוחל אל תתייאשו. גם אם אתם טיפוסים שליליים במיוחד, סביר להניח שהפה שלכם יתפתל לחיוך בלתי רצוני כשתראו את הקולקציה החדשה של Born from Rock, המותג התל אביבי בן שלוש השנים. מי שבקיא בתולדות הסטייל המקומי ודאי זוכר שכבר עם קולקציית הביכורים שלו הצליח המוצג להוכיח את עצמו כאחד השחקנים החזקים ביותר בזירה, אם לא החזק בהם, בכל מה שקשור לאיזון נכון בין קוליות, מקוריות, איכות ונגישות.

בקולקציות הקודמות התנסו בעלות המותג, גילי ברנע ונירה שלימוביץ', בעבודה עם טיטניום, אבני חן, כסף וזהב. כעת הן ממשיכות להשתמש בעיקר בכסף ובזהב, כמו גם בזהב לבן ואדמדם, פנינים ואבני ספיר. לאחר ששאבו בעבר השראה מקמעות ומאלמנטים שמימיים, הצורניות הבולטת בקולקציה הנוכחית היא של לולאות וטיפות. בדגמים המוצלחים ביותר: טבעות לופ, צמידי לולאות ועגילי חישוק, חלקם עם תליונים עליהם. הלהיט של הקולקציות הקודמות, טבעת העין, מופיעה גם היא בזהב ובכסף.
טווח מחירים: 250־1,200 ש"ח
הקולקציה של Born From Rock. צילום: מיכאל טופיול
הקולקציה של Born From Rock. צילום: מיכאל טופיול

הוט קראון

מותג התכשיטים הצעיר עשה את דרכו לעשירייה הפותחת באמצעות עיצובים טרנדיים, שיווק אפקטיבי ברשתות חברתיות ואהבת סלבריטאיות, כולל אנה דלו רוסו עורכת ווג יפן. מאחורי המותג עומדים גינת מויאל וישגב רותם, זוג נשוי שהפך מקופירייטרית במשרד פרסום ורואה חשבון למנהלת עסק וצורף־מעצב. רומנטי? תרתי משמע. העיצובים של הוט קראון מאופיינים בקווים עדינים עם נגיעות של קיטש וטוויסטים טרנדיים כמו טבעות חותם עם אותיות בראשי תיבות, אותן ניתן להזמין בעיצוב אישי. התכשיטים מעוצבים ומיוצרים בארץ בעבודת יד, עשויים זהב, כסף ופליז מצופה זהב ומשובצים יהלומים ומבחר אבנים יקרות.

1500-20,000 ש״ח, דיזנגוף 209 תל אביב

הוט קראון. צילום: יח"צ
הוט קראון. צילום: יח"צ

בוטיק שונה

שונה גומן היא המעצבת ובעלת המותג הנושא את שמה, ואת החלל ברחוב מסריק 17 עיצב בעלה האדריכל יאשה גומן. "למדתי בבצלאל במחלקה לצורפות ואופנה ולאחר מכן לימודי שיבוץ אצל מאסטר בבורסה ברמת גן. היה לי חשוב ללמוד את הפרקטיקה הקלאסית וממנה לצאת אל הייצור העכשווי. המותג קיים כבר עשר שנים ומציע מצד אחד קולקציה שמורכבת מפיסים יוקרתיים, שיבוץ יהלומים, זהב ואמייל, לצד קולקציית הבייסיק שבה תכשיטים מאוד נגישים. יש לקוחות שאיתן אנחנו עובדות על עיצוב אישי לפי בקשות ספציפיות מיוחדות, לעתים תכשיט ישן לעיצוב מחדש או יהלום לשיבוץ. הן לוקחות חלק ביצירת התכשיט משלב הסקיצה ועד הסוף".

בוטיק שונה לתכשיטים. צילום: הילה עידו
בוטיק שונה לתכשיטים. צילום: הילה עידו

שירה כהן

"גברים אוהבים שיש מה לתפוס", "את שעירה", "תחשבי אם היו לך ציצים", "שימי פוש אפ" – אלו הם רק חלק מהמשפטים ששירה כהן שמעה יותר מידי בחיי היום יום שלה כאישה בישראל, והחליטה להפוך לשרשראות עם אמירה. כהן, סטודנטית שנה ג' בשנקר, יצרה את פרויקט הגמר שלה בהשראת משפטים מורידים ומדכאים שנאמרים לנשים על ידי נשים. כן כן, על ידי נשים. "הפרויקט מגחיך את חוסר הסולידריות נשית ומציג אותה דרך שרשראות טיפוגרפיות עם אמירות שנאמרו בין נשים", מסבירה כהן. "בחרתי להתעסק בהטרדה שקופה, לא מדוברת, שבין אישה לאישה".

התכשיטים של שירה כהן. צילום: אורי שיפרין
התכשיטים של שירה כהן. צילום: אורי שיפרין

GalisFly 

מותג התכשיטים הסקסי של המעצבת גל ורדי צמח כאן מתחת לרדאר והפך לאחד המותגים הכי נכונים בתל אביב ובלוס אנג'לס, תאמינו או לא. עם חיבור לסצנת האמנות ההיפסטרית המקומית וחנות אונליין בלבד, אפשר להגדיר את ההצלחה של גליספליי כמטאורית, ולא בזכות יד המזל. ורדי צמחה מתוך הבלוגספירה והרשתות החברתיות לאחר שעבדה ימים כלילות על מנת שהתכשיטים האדג'יים שלה יקשטו את הידיים הכי נכונות ברשת, ויעיד על כך חשבון האינסטגרם החתיכי שלה. אל סל הקניות שלנו הועברו: טבעת עם תליוני צלב המיועדות לקצות האצבעות, שרשרת צ'וקר ניינטיזית עם טוויסט מודרני וספטום משובץ קריסטלים.

טווח מחירים: 60-450 ש"ח, באתר

Galisfly עגילים. צילום: יח"צ
Galisfly עגילים. צילום: יח"צ

סטודיו OH

הסטודיו הוקם על ידי האחיות רינת ראובני ומיכל כגן החולקות תשוקה לאמנות ועיצוב ובמיוחד לחומרים לא שגרתיים שיכולים להיווצר יחד מחדש כאמנות. הן החלו לעשות ניסויים עם חומרים כמו חימר פולימרי, חרוזי פלסטיק, חרוזים יפניים מזכוכית, כסף מחומצן, קרטון ועוד. במילים אחרות, הן משתמשות בחומרים קיימים, מעבדות אותם ליצירות ייחודיות וחדשניות ומחפשות תמיד חומרים חדשים ודרכים חדשות לעבד אותם. הקונספט מבוסס על אלמנטים כגון פשטות וטבע, לצד תחכום והגזמה תיאטרונית שהופכים את המותג לגולמי, חזק וחיוני. כל הפריטים יחידים במינם, כך שאין מצב שתיתקלי במישהי נוספת עם התכשיט שלך.

מיה גלר

טבעות שריון מפוסלות, צמידי גולגלות ועגילי ניטים משובצים אבנים שחורות? אמרתם רוק סטאר – אמרתם מיה גלר. אחרי שנים שהתכשיטים שלה הסתובבו בבוטיקים ברחבי העיר, גלר פתחה לפני כארבע שנים את היכל התהילה לפאשניסטות מעודכנות עם סקס אפיל קשוח, ביניהן נמנות יפות ונכונות כמו נינט טייב, גל גדות, שלומית מלכה ושביט ויזל. הקולקציות של גלר, צורפת בהכשרתה, אינן יוצאות באופן מסורתי לפי עונות השנה אלא מתהוות באורגניות עם פריטים חדשים מידי חודש ובהתאם להשראתה. כסף, זהב ויהלומים בשילוב עם אבני אמרלד, זירקונים רובי ואוניקס הם החומרים העיקריים איתם היא עובדת, וגם גברים בעלי חוש סטייל מחוספס ימצאו אצלה את הבלינג הנכון – רק תשאלו את שלומי שבן.

250-25,000 ש"ח, שינקין 37 תל אביב, ובאתר

מיה גלר. צילום: יח"צ
מיה גלר. צילום: יח"צ

בוטיק גולדי

חנות התכשיטים והאקססוריז בצפון דיזנגוף מציעה קולקציה אצורה בקפידה של מגוון מעצבי תכשיטים מקומיים, ביניהם רובי סטאר, נוריתמי, קטיה אלפא וצור אלון, לצד תיקים, ארנקים וצעיפים. מפליז מצופה, דרך כסף ועד זהב ויהלומים – מדובר בוואן סטופ שופ ששווה לשגר אליה בני זוג מיוסרים שמחפשים מה לקנות לך ליום ההולדת או להצעת נישואין.

150-5,000 ש"ח, דיזנגוף 232 תל אביב

 

רובי סטאר

עם רוח של אמנית וללא שום הכשרה פורמלית בתחום, שירלי איציק, בעלת המותג רובי סטאר ואחת הנשים הקוליות שידעה תל אביב, מוציאה תחת ידה עונה אחר עונה תכשיטים מסובבי ראשים בעלי אפקט בלתי ניתן לערעור. עם סטייל ואטיטיוד של קייט מוס, איציק שמה את ה-ר' ברוקנ'רול ואת ה-א' באדג', שתי מילים שמזוהות היטב עם הקו האפל אך זוהר שמאפיין את עיצוביה. התכשיטים עשויים בעבודת יד מכסף ופליז מצופה זהב (וזהב אמיתי בהזמנה אישית) ונעשה שימוש רב באבני חן טבעיות כמו אגת, טורקיז, אוניקס ויהלומים גולמיים. ביקור בחנות המוארת בשוק הפשפשים ביפו יבטיח לכן מינוס בבנק או לב שבור.

250-6,000 ש"ח, עמיעד 13 יפו, ובאתר

רובי סטאר. צילום: טל טרי
רובי סטאר. צילום: טל טרי

They Dream

באוירה סקנדינבית נקייה וסגנון מינימליסטי עם טוויסט, המותג הצעיר והמגניב מאוד של הצורפת והמעצבת הגרפית אסנת עמבר התפשט בעיר כמו אש בשדה קוצים. שרשראות, טבעות, עגילים וצמידי יוניסקס עשויים בעיקר כסף, בעיצובים מינימליסטיים-אורבניים שברגע שעונדים אותם, מבינים שיש תכשיטים שלא באמת צריך להוריד.

180-900 ש"ח, באתר

נוריתמי

השילוב המיוחד בין הצורפת תמר (תמי) אידלמן לבתה האדריכלית אלינור אבני הוליד מותג תכשיטים אלגנטי, מקורי ומלא נוכחות. החומרים המיוחדים מהם עשויים התכשיטים – מתכות שונות, עץ וטקסטיל, מייצרים לוק עכשווי ומלא עוצמה שנע בין היומיומי לאוונגרדי, וקולקציות שמתכתבות עם תחומי הפיסול והאדריכלות. בשנים האחרונות משתתפות המעצבות באופן סדיר בתערוכות במסגרת שבועות האופנה בלונדון ופריז, ובדיוק כמו בעיצוביהן, הן מכוונות הכי רחוק שאפשר.

490-1,800 ש"ח, בסטודיו בתיאום מראש: 054-4559091, ובאתר

מתוך הקולקציה Half Metal של נוריתמי (צילום: קית גלסמן). 1200 ש"ח
מתוך הקולקציה Half Metal של נוריתמי (צילום: קית גלסמן). 1200 ש"ח

אגס ותמר

לחנות של אגס ותמר בנווה צדק יש מעמד של כבוד בתל אביב, כמוסד יוקרה מקומי של ממש. שפתן של המעצבות עינת אגסי ותמר בראל-קליין מאופיינת בשילובים השונים והנכונים בין העתיק למודרני, בין הפשוט למתוחכם ובעבודת צורפות בדגש על שילובי מתכות אצילות עם אבני חן טבעיות ויהלומים עטופים בזהב. זהו המקום הנכון למצוא בו גם תכשיט חד פעמי כמו שרשרת לולאות זהב 18 קראט משולבת עם תליון מטבע עתיק וגם טבעת אירוסין קלאסית משובצת יהלום.

150-15,000 ש"ח, שבזי 43 תל אביב

She-ra Jewelry

שירה גבאי יודעת להגיע אל לבה של בחורה. תנו לנו תליון עם ראשי תיבות, טבעת חותם, וקצת לבבות או כוכבים, שבצו קצת זירקונים לקבלת אווירה נוסטלגית – והופ, אנחנו מאוהבות. עם סגנון נקי, עדין ורומנטי, ובזכות שימוש בחומרי גלם זולים יחסית שמטופלים ברמת גימור גבוהה – מדובר בתחנת חובה בדרך למסיבת רווקות של החברה הכי טובה.
420-2,190 ש"ח, שבזי 57 תל אביב, ובאתר

הגר סתת

הגר סתת מצאה את הנוסחה להצלחה מסחרית שלא באה על חשבון האמנות. המעצבת הוותיקה, בוגרת המחלקה לצורפות בבצלאל ובעלת רשת חנויות מותג הנושאת את שמה, משתמשת במגוון מתכות זולות (יחסית) כמו פליז וציפויי גולדפילד. את אלה היא משלבת עם חומרים כמו עורות וטקסטיל בצבעים שונים, ומצליחה לייצר בעבודת יד תכשיטים מעניינים ומיוחדים וגם לשמור על מחירים נוחים.

170-490 ש"ח, בזל 37 תל אביב; מתחם מתחנה תל אביב; החשמל 8 תל אביב; קניון גן העיר תל אביב

 

שני יעקובי

מעצבת התכשיטים שני יעקובי מציעה תכשיטים בטווח מחירים שמתאים לכולן. עיצוביה עשויים פליז בציפויים של כסף או זהב 24 קראט, בשילובים של חומרים נוספים מו פורמייקה, פרספקס, עור, עץ, צינורות ואבנים טבעיות. הסגנון שלה גרפי וחד אך ניתן למצוא גם פריטים רגועים ועדינים יותר. יעקובי היא במקור מקיבוץ ניר דוד בעמק בית שאן וכיום מתגוררת ופועלת בתל אביב עם דוכן בדיזנגוף סנטר ועם אתר מכירות אונליין. "כילידת קיבוץ ניר דוד בצפון וכתל אביבית בהווה, עולם ההשראות שלי כולל מוטיבים מן הטבע, לצד נגיעות אורבאניות מתחום האדריכלות. הסגנון שלי כמעצבת תכשיטים גובש בעזרת שיטוטים והתבוננות בצורות של בניינים בנוף העירוני והוא כולל צורות גיאומטריות וסימטריה. אני מגדירה את תכשיטי כאורבאניים ונינוחים", מספרת יעקובי.

טווח מחירים: 49 – 299 ש"ח

תכשיטים של שני יעקובי. צילום: עיבל רונן
תכשיטים של שני יעקובי. צילום: עיבל רונן