קיפי קוטור: הנעליים הנוסטלגיות עושות קאמבק?

אחרי כפכפי הפלסטיק ומגפי הרפתנים, הגיע תורן של נעלי קיפי. בוגרת שנקר, ליאת גרינברג, מחייה מחדש הנעליים המיתולוגיות ומזמינה את מפעל נעלי דפנה ללכת בעקבותיה

קיפי קוטור בעיצוב ליאת גרינברג. צילום: ליאת גרינברג
קיפי קוטור בעיצוב ליאת גרינברג. צילום: ליאת גרינברג
5 ביולי 2016

"מדובר בנעלים איקוניות שמייצגות את הישראליות בדרך הכי פשוטה ומוכרת", מתארת ליאת גרינברג את מה שמשך אותה להציג פרשנות מחודשת לנעלי קיפי. נעלי הבית המיתולוגיות שמהלכות על הקו הדק שבין הדקיק שבין המדליק לכיעור המחץ, זכו לעיצוב מחדש במסגרת "שאנסון לחרצית", פרויקט הגמר של בוגרת שנקר הטרייה בת ה-25.

עוד לא חלפה יממה מאז שפרסמה גרינברג בפייסבוק את ה"קיפי קוטור", כפי שהיא מכנה אותן, וכבר העמוד שלה מתפקע מעשרות פניות ובקשות לרכישת הנעליים. את שבעת דגמי הנעליים עיצבה גרינברג בהתאמה לשבע מערכות הלבוש שהציגה בתצוגת הבוגרים שנערכה בשבוע שעבר בנמל תל אביב. "נולדתי בישראל וגדלתי בבלגיה, כך שהטעם האסתטי שלי הוא בגדר תערובת של מקומי ואירופאי", היא מסבירה. "את השילוב הייחודי הזה, בין השלוכי למתוחכם והאנין, ניסיתי להעביר בבגדים ובנעליים".

צילום: ליאת גרינברג
צילום: ליאת גרינברג

לטובת ייצור הדגמים, פנתה למפעל נעלי דפנה ולהפתעתה נענתה בחיוב. לדבריה, ניתנה לה יד חופשית להתנסות בכל העולה על רוחה. כך נולדו לדוגמה, נעליים צהובות רקומות בפרחי שנהב עדינים ושזורות בחרוזים צבעוניים, נעליים אפורות במרקם פיקה ונעליים בהדפס דמוי מרצפות טרצו. גרינברג היא לא הראשונה לנסות להחזיר מן האוב דגמים נוסטלגיים של דפנה. לפני תשע שנים החיו מחדש שלומית סלוין ומירה כרמלי-אוחובסקי מהמותג Hoki, את כפכפי הפלסטיק המפורסמות שעיטרו את כפות רגליהם של עובדי ניקיון רבים בימי הסבנטיז העליזים. שנתיים מאוחר יותר הן השיבו גם את מגפי הרפתנים.

צילום: ליאת גרינברג
צילום: ליאת גרינברג

על אף התגובות האוהדות, טרם ידוע אם לגרסת העילית של קיפי צפוי עתיד מסחרי. לדבריה של גרינברג, היא חתומה על חוזה זכויות מול המפעל, ועדיין ממתינה להחלטת המנכ"ל בנוגע להמשך שיתוף הפעולה. "אני עדיין לא יודעת מה יהיה", היא אומרת. "כרגע אני בעיקר מתרכזת בלהתאושש מהטירוף של תצוגת הגמר ובלחזור לנשום".

צילום: ליאת גרינברג
צילום: ליאת גרינברג