קסטרו פונה אל המכנה המשותף הזול ביותר

בתצוגת האופנה שנערכה הבוקר הציגה קסטרו מסר ברור: העולם שייך לצעירים ולדמי הכיס שלהם

תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן
תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן
14 בפברואר 2016

הבוקר (א') נערכה בגני התערוכה תצוגת אביב-קיץ 2016 של קסטרו, רשת האופנה הגדולה בישראל. ראשונה לעלות על המסלול היתה אתי רוטר, המנכ"ל והבעלים המשותפת, ונשאה כהרגלה את דברי הפתיחה. חוץ מ"בוקר טוב" נאמרו שם צירופי מילים כמו "עולם פנימי", "נושאים את דגל ישראל בגאון" (מה? למה?) ו"מציגים את הבשורה היפה והמרגשת ביותר בכל עונה". על פי התצוגה עצמה, אגב, הבשורה היפה והמרגשת ביותר העונה היא החלטת הרשת לפנות אל המכנה המשותף הזול והטינאייג'רי ביותר.

אופנת רחוב: המתלבשים הטובים ביותר בתצוגה של קסטרו

על מנת להסביר את ההחלטה הזאת יש להביט לאחור ולזכור כי התצוגה הקודמת של קסטרו, שנערכה לפני כחצי שנה, נפתחה בבכי מר של אותה רוטר על רקע שערוריית "מלכוד 42" שבה התבטאה באופן שנוי במחלוקת כלפי נשים שהתקוממו בפניה על טווח המידות הצר של המותג. מדבריה השתמע אז שעם כל הצער שבדבר, הדגמים של קסטרו פשוט לא נראים טוב על כרס קרואסונים. התצוגה ההיא, אגב, נערכה במסגרת אירוע קונספטואלי מוזר ויומרני למדי שכיוון לחמשת החושים כולם וכלל סעודה מפוארת.

תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן

תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן

תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן
תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן
תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן
תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן

אם בימים כתיקונם התצוגות של הרשת נחשבות למפגן הכוח הגרנדיוזי של התעשייה, הבוקר מינוני הפומפוזיות ירדו למינימום וננקטה מדיניות מפורשת של צמצום. לעומת התצוגות בעבר, הפעם נשכר האנגר קטן יותר ורשימת המוזמנים רזתה בחצי. לא רק הפרופיל ירד, אלא בעיקר המחירים (49 שקלים לחולצת טי בשיא העונה, למשל). למעשה, יתכן שעל דף המסרים של העונה הזאת נכתב במרקר ורוד זוהר: "שלא יעלה יותר משעה של בייביסיטרררררר".

תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן
תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן

עם הורדת התעריפים הדרמטית התפוגגה גם היומרה לייצר אופנה מקורית, מעניינת או על זמנית. העונה כלל לא מדובר באופנה, אלא בפתרונות הלבשה. את האספירציות העיצוביות הקודמות של קסטרו, שחתרו להגיע לקהל פאשניסטות משוכלל אופנתית בין היתר על ידי קולקציות אקסקלוסיביות לרכישה באתר ישירות מהמסלול, החליפה ההבנה כי העולם שייך לצעירים ולדמי הכיס שלהם. לראייה, מרבית הדוגמנים והדוגמניות שעלו על המסלול הבוקר היו רכים בשנים, ביניהם הנערות התאומות נוי והדר שמתפקדות כפרזנטוריות, וגם הבגדים עצמם מכוונים למסדרונות בית הספר.

לדברי רוטר, ההשראה לקולקציה היא "חופשה, ריזורט והאוריינט שמסביב" – בקיצור, נופשון הכל כלול באנטליה – ובהתאם, אין טרנד שלא נכלל בה, כולל כאלה שנטחנו קשות בעונות הקודמות (נעלי סטן סמית', לדוגמה). בין מערכות הלבוש שהוצגו בלטו שמלות אווריריות גנריות, חצאיות קומות קצרצרות וחולצות פולו, שלל וריאציות על נושא הדגמ"ח והג'ינס, חצאיות טול שנלבשות עם חולצות מכופתרות גדולות בהדפסי פסים או משבצות וגם כמה לוקים שהיו צריכים להיכחד בניינטיז כמו שמלות עם כתפיות ספגטי על גבי חולצות טי פשוטות. בלטו גם הדפסי קפומלאז' צבאיים על גבי בדים שקפקפים ובכלל, הרבה ירוק צבאי למתגייסים העתידיים. גיהוץ נעים.

תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן
תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן
תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן
תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן
תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן
תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן
תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן
תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן
תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן
תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן
תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן
תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן
תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן
תצוגת אביב 2016 של קסטרו. צילום: אבי ולדמן