"זה אני אבל לקטנטנות": ריאיון עם ששון קדם לרגל המותג החדש "אמה"

אחרי 25 שנה של עיצוב לנשים מלאות, ששון קדם מרשה לעצמו לחלום בקטן ולהוריד את הווליום ואת טווח המידות במותג החדש שלו - "אמה". מה חושבת על כך דורין אטיאס ולמה הוא טוען שהבייבי החדש נולד מתוך טיפשות? ריאיון

ששון קדם. צילום: יולי גורודינסקי
ששון קדם. צילום: יולי גורודינסקי
28 במרץ 2017

"אופנה בסופו של דבר זה להיות רלוונטי. אני שונא את המילה 'טרנד', הבגדים שאני עושה הם לשנים, אבל אם אתה לא רלוונטי ולא קורא את המפה אז אתה נמס", מסביר ששון קדם (53) את אחת הסיבות להולדת אמה, מותג האופנה החדש שלו. "אחרי 25 שנות אופנה שבהן עברתי וראיתי כמעט הכל ובכיתי ושמחתי כמעט בכל מצב, אני מוצא את עצמי מתרגש מבייבי חדש: ששון קדם, אבל לקטנטנות".

הבייבי החדש שעושה בימים אלה את צעדיו הראשונים בעולם האופנה המקומי, מיועד לנשים קטנות ממדים בעולם המונחים של קדם. אם המותג הראשי שלו נולד מתוך הרצון לספק מענה לנשים מלאות, אמה פונה לנשים ממידה 38 עד מידה 42.

מתוך הקולקציה החדשה של ששון קדם לחנות "אמה". צילום: יח"צ
מתוך הקולקציה החדשה של ששון קדם לחנות "אמה". צילום: יח"צ

"עשיתי כמה ניסיונות כאלה בעבר, אבל אף פעם לא הגעתי למקום שלם שכולל חנות ושם חדשים", הוא מספר ממקום מושבו החדש של המותג בנווה צדק. המותג נפתח בתחילת החודש בדממה האופיינית שליוותה את כל תהליך העבודה שקדם להשקה ("הכל אצלי תמיד מתבשל על אש קטנה"). בזמן שהקולגות שלו הקדישו את חצי השנה האחרונה להכנות לשבוע האופנה המקומי, הרזידנט הוותיק העדיף לוותר על השואו הגרנדיוזי בחסות גינדי ולנצל את הזמן אחרת.

"רציתי לעשות בגדי חופש", הוא מסביר. "אם המותג המוכר שלי הוא תיאטרלי, מורכב וגדול, כאן רציתי ליצור דברים פשוטים ונקיים שאפשר להבין בוואן שוט. אלה החיים האמיתיים, לא תצוגות אופנה".

מתוך הקולקציה החדשה של ששון קדם לחנות "אמה". צילום: יח"צ
מתוך הקולקציה החדשה של ששון קדם לחנות "אמה". צילום: יח"צ

קולקציית הביכורים של אמה מונה כ־60 דגמים, בהם פריטים בסיסיים כמו טי שירטס בהדפס פסים וחולצות מכופתרות עם טוויסטים שונים בצד פריטים מורכבים יותר כמו סטים המורכבים מחצאית מצנח במרקם מקומט וגופייה ספורטיבית עם גימורים פריכים בהתאם, אוברולים חובקי גזרה ושמלות הולי הובי שנעות על התפר שבין שמלה כפרית לכתונת לילה. הדגמים שופעי בד ואלמנטים שזועקים 'קדם' כגון כיסים נסתרים, קווים עגולים, משחקי נפח וגזרות מבניות.

מתוך הקולקציה החדשה של ששון קדם לחנות "אמה". צילום: יח"צ
מתוך הקולקציה החדשה של ששון קדם לחנות "אמה". צילום: יח"צ

"לא חסכתי בבד", הוא אומר בביטחון. "אני אוהב את העודף הזה גם כשמדובר בבגדים קטנים, אפילו אם לא כל אחת יודעת להחזיק אותם. אני לא יכול לרמות את עצמי ולהימנע מדברים שהם ששון קדם. שיניתי פאזה אבל המהות היא אותה מהות. אלה בגדים כיפיים שלא מתחנפים לגוף. אוהבת? זה שלך. לא אוהבת? אז לא. אני קודם כל חסיד של גזרות. לא מעניין אותי לקחת הדפסים של פרחים ועלים ורק אחר כך לחשוב מה לעשות בהם. גזרה היא הפיגום של הבגד, והיא חייבת להיות מדויקת מבחינה אנטומית, גם אם מדובר בגזרה רחבה. לא עשיתי כאן דברים דרמטיים. להפך, הלכתי על הדברים הקלאסיים והמוכרים אבל עליתי אוקטבה".

נתנה את הפוש. דורין אטיאס (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
נתנה את הפוש. דורין אטיאס (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

קדם התחיל לפלרטט עם עולם המידות הקטנות עוד לפני כשנתיים, כשהשיק יחד עם הסטייליסטית דורין אטיאס את המותג פטיט דוריס.

השפיע עליך כל הפטיט הזה.

"ועוד איך ששפיע. דורין היא השראה, היא כמו משפחה והיא חלק בלתי נפרד ממני, אבל יותר מכל היא נתנה לי חיים. פתאום התחיל לבקר אותנו קהל צעיר שלא הגיע קודם לכן לחנויות. אין ספק שדורין הייתה זרז גדול מאוד ליצירה של אמה".

דורין הייתה מעורבת בבניית המותג?

"לא, אבל כל הבגדים עברו את האישור שלה. יצא שגנזתי חצי מהדגמים ושלחתי אותם למגירה. דורין חייבת תמיד שהכל יהיה סקסי, וכשזה לא קרה היא אמרה לי 'ממי, דחיל רבאק, מי תלבש את זה'. היא נתנה לי פרופורציות".

אז ההקטנה שאתה מדבר עליה היא לא רק במידות, אלא גם בווליום.

"לחלוטין. אפשר לומר שבמקום מסוים הקטנתי את עצמי בשביל להתפתח ולהתקדם".

מתוך הקולקציה החדשה של ששון קדם לחנות "אמה". צילום: יח"צ
מתוך הקולקציה החדשה של ששון קדם לחנות "אמה". צילום: יח"צ

ולמה אמה?

"השם אמה הגיע מכמה מקומות. אחד מהם הוא חזון גרפי שהיה לי ללוגו של המותג, השני הוא ההשראה מהאם המחבקת שחיבקה עד היום למעלה מ־34 מיליון איש (גורו הודית ידועה המכונה אמה, ר"ו). מי שמכיר אותי יודע שאני אדם מחבק שאוהב להיות מחובק, וכך גם הבגדים שלי עוטפים ומחבקים כמו בית. הדבר השלישי – טיפשות".

מתוך הקולקציה החדשה של ששון קדם לחנות "אמה". צילום: יח"צ
מתוך הקולקציה החדשה של ששון קדם לחנות "אמה". צילום: יח"צ

אתה בעצם אומר שיש בתוכך חתיכת אמה?

"אין לי בעיה להגיד את זה – בכל בוקר שאני קם אני קצת טיפש וקצת חכם. הדואליות הזאת היא המנוע שלי לכל מה שאני עושה בחיים וככה אני מתנהל. בתוכן אני אוהב לצרוך דברים חודרים, אבל כשמדובר באסתטיקה אני אוהב שיש ניקיון. נשים בנות 25 ,35 או 45 לא רוצות לקום בבוקר ולהתעסק במה שהן לובשות. הרי לא משנה כמה אני משקיע בבגד, בסופו של דבר התוצאה צריכה להיות נטולת מאמץ. אלה בגדים שיבוא לך לעשות בהם הכל – מללבוש אותם בבוקר כשאת יורדת לטיול עם הכלב בכפכפים ועד למות בתוכם".

Amma,  י350-2,500 שקלים שבזי 28 תל אביב