טיים אאוט timeout

כביש אבוד: אימון הרכיבה שיקח אתכם מסביב לעולם

| מאת: רתם איזק

אימון הרכיבה האישי של גונדה, האיש והאגדה, יאפשר לכם לדווש ברחבי העולם מבלי לעבור בדיוטי פרי

  • https://static2.timeout.co.il/media/2016/01/sizes/DSC1104_h_wo_680_382.jpg
אימון Indoor. צילום: יולי גורודינסקי

אני מדוושת ברחבי לונדון. היא דווקא נעימה עכשיו, אפילו פשטתי את החולצה התרמית. הנה אני עוברת ליד שוק קמדן, איך בא לי גבינית, אני רק ארד רגע מהאופניים ואבקש מגונדה שני ליש"ט. אה, אי אפשר לרדת מהאופניים. אני לא בקמדן, וגונדה, שאימוניו הפכו לשם דבר בעיר, לא מעוניין לגלות נימוסים בריטיים. הוא יושב לימיני על כיסא בר ומביט בי בהבעה שמזכירה לי להתעורר מהסימולטור שמולי, שאליו התמסרתי בקלות מדי.

"דוושי מהר יותר", הוא מצווה תוך קילוף אינטנסיבי של עטיפת קרמבו, "אם את מורידה קצב, אני מוריד אותך מהאופניים". אני לא רוצה לרדת מהאופניים, בעיקר כי נזכרתי שאני לא באמת בלונדון.

יניב כתר, המכונה בפי כל "גונדה", הוא מאמן טריאתלון ושחייה בוגר וינגייט, שלרוב קוטף בתחרויות טריאתלון ארציות את אחד משלושת המקומות הראשונים. איש הברזל מאמן גם קבוצת ריצה של נייקי, מוביל בחדר הכושר שבנורדאו אימון הכולל אופניים, ריצה וכוח שעליו כתבנו במדור זה ומככב בחשבונות האינסטגרם של שלל אושיות עירוניות בגלל האימון שהוא מעביר בביתו – אימון רכיבה על אופני כביש בחלל סגור. האימון מתקיים במסגרת אישית, על מערכת סימולטור של חברת TACX ההולנדית שמחוברת לאופניים, למסך המחשב ולטלוויזיה ומדמה רכיבת חוץ. המערכת עובדת על שעוני דופק ועל קובצי GPS שמאפשרים לה לדייק בהערכת זמן, מהירות, קצב, יחידות עוצמה ושיפוע. מלבד זאת אפשר לשלב בתוכנה מסלולי רכיבה (לפי Google Earth) וכך יכול המתאמן לחגוג על מסלול "אמיתי" אי שם בעולם, בלי לעבור בדיוטי פרי.

"בשנה שעברה התחריתי בשבדיה. הורדתי את מסלול הרכיבה אל התוכנה שיודעת להקשות על הגלגל בעלייה ולהקל בירידה, כך שכבר הגעתי לשם כשאני מכיר את המסלול בעל פה", הוא מספר מבעד לאגלי הזיעה שנוטפים מבין הגבות שלי.

האימון, שאורכו 40־50 דקות (בהתאם לרמת המתאמן), מתאים לכולם, כולל למי שאינו יודע לרכוב על אופניים, ובלבד שאתם מוכנים להזיע בגלונים. אל חשש, באימון הראשון תלמדו להכיר מקרוב את הגלגלים ואת טכניקת הרכיבה. יותר מדי מקרוב. העבודה היא בעיקר אירובית, מה שמבטיח שרפת שומן, חיטוב, חיזוק שרירי הרגליים, הגב התחתון והבטן ושיפור סבולת לב ריאה. מנגד גונדה מוריד ומעלה את רמת ההתנגדות. זה לא קל, לעתים זה גובל בסכנת טביעה בזיעה עצמית, אבל בשלב כלשהו נכנסים לטראנס ופשוט רוכבים כאילו אף אחד לא רואה אתכם. ובאמת כמעט אף אחד לא רואה אתכם, כי אתם בבית.

אימון רכיבה Indoor,י250 ש"ח לאימון, העבודה 26, 8088251־054

בואו לעקוב ולדבר איתנו גם בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם. עדכונים יומיים על הכתבות הנבחרות בטיים אאוט ניתן לקבל בניוזלטר היומי שלנו

תגובות

Silence is Golden SRV:SRV2 on: 8082bf89e10ecc2e03c