מכון הפילאטיס האינטראקטיבי שיחזיר לכם עודף מחמישים

סטודיו פרילאטיס לפילאטיס מכשירים מציע למתאמנים להתנתק מהמדריך ולהתחבר לאוזניות אלחוטיות ולמסך הטלוויזיה. על הדרך תוכלו לחסוך לא מעט כסף 

פרילאטיס (צילום: אילן בר)
פרילאטיס (צילום: אילן בר)
18 ביולי 2016

פילאטיס מכשירים הוא עסק יקר. סטודיו פרילאטיס (הכלאה בין Free לפילאטיס) בניהולם ובייסודם של אסף ושלי בר – מאמני פילאטיס ותיקים ובעליהם של מכונים בפתח תקווה ורמת אפעל – נפתח לפני כחצי שנה במטרה לפתור את הסוגיה הכלכלית הכאובה הזאת.

פרילאטיס (צילום: אילן בר)
פרילאטיס (צילום: אילן בר)

בסטודיו מוצעים אימונים אינטראקטיביים, והמתאמן עובד על פי רמתו האישית עם אוזניות אלחוטיות תוך צפייה בסרטוני הדרכה על גבי מסכי LCD. המדריך מחלק את זמנו בין דלפק הקבלה לסיבובי השגחה על המתאמנים, אך אינו מעביר את האימון בעצמו – מה שמוזיל משמעותית את מחיר השיעור.

עוד כתבות שיכניסו אתכם לכושר:
יש סקי מים בתל אביב – וזה ממכר
מרימים את הקרש: אימון כושר חדש משלב TRX, יוגה וסקייטבורד
אקרו־יוגה: כך תעופו על עצמכם (בקטע טוב)

הפורמט מאפשר לסטודיו לגבות 29 ש״ח בלבד עבור שיעור בודד (אם תרכשו חבילה של 30 שיעורים) או 340 ש"ח עבור כרטיסיית חופשי־חודשי. בהתחשב בכך שהמחיר הממוצע בשוק נע בין 60 ש"ח ל־80 ש"ח לשיעור, אין ספק שמדובר בעסקה משתלמת. "שברנו את הראש איך אפשר לפתור את בעיית המחירים הגבוהים של פילאטיס מכשירים", אומר אסף. “ניסינו גם לחשוב על הפורמט הנכון משום שאימון בקבוצה לאו דווקא אפקטיבי עבור אנשים שצריכים את הקצב שלהם. מצד שני מאמן אישי עולה הון תועפות״.

“אז למה לא להתאמן בבית מול יוטיוב?״, אני שואלת כשה תמים וקמצן. “מסוכן להתאמן ללא השגחה מקצועית״, מסבירה שלי. “בסטודיו תמיד נמצא מישהו שמפקח על המתאמנים, וחוץ מזה, בבית אין את המכשירים הכבדים והיקרים״.

אל תנסו את זה בבית. פרילאטיס (צילום: אילן בר)
אל תנסו את זה בבית. פרילאטיס (צילום: אילן בר)

האימון נפתח בסרטון הדרכה ידידותי שנמשך כרבע שעה, וכלל הסברים על מיטת הפילאטיס ועל תרגילי הבסיס. אף שלא התנסיתי יותר מדי בפילאטיס מכשירים בעבר, מצאתי את עצמי נכנסת לעניינים בקלות כמו פילאטיסיונרית מן המניין. במקרים שבהם משהו לא היה מובן, המבוגר האחראי בסטודיו ניגש אליי כמובטח והסביר לי בסבלנות מה לעשות. עם זאת, האינטראקטיביות היא עניין חמקמק. היתרונות ברורים: המתאמן יכול לעבוד על פי התקדמותו האישית, לשלוט על רמת הקושי ולעצור לנוח מתי שהוא רוצה, אבל הוא לגמרי לבד בזה, וזה המינוס העיקרי של הפרילאטיס. יש משהו חברתי מאוד בכושר, אם אלה הקליקות שנוצרות בקרב המתאמנים, אווירת הסחבקיות הכללית או הקשר שנוצר עם המאמן. חיות חברתיות עלולות להתחרפן בשלב מסוים מהשקט ומתחושת ההתכנסות, אבל אם ראש שקט עושה לכם את זה, פרילאטיס יעשה את העבודה. המחירים מעולים, הסרטונים מצליחים להעביר את התרגילים בבהירות, הציוד חדיש ולוח הזמנים בסטודיו גמיש. אם אתם בכל זאת צריכים קצת רעש אנושי, זה פחות המקום בשבילכם.

פרילאטיס, 340 ש"ח למינוי חופשי־חודשי, שינקין 9 תל אביב, 03-5375573. לאתר

לא לחיות חברתיות. פרילאטיס (צילום: אילן בר)
לא לחיות חברתיות. פרילאטיס (צילום: אילן בר)

עוד מקום חדש לעשות בו פילאטיס

פנינת חמד טרייה בבעלותה ובניהולה של הכוריאוגרפית ואשת הפילאטיס אלה בן־אהרון נפתחה בחודש שעבר ברחוב מזא"ה בעיר. המקום הוא למעשה הסניף החמישי של רשת סטודיו נעים, ולצד שיעורי פילאטיס מוצעים בו גם תרגולי יוגה, פלייפיט ו־TRX. כמו כן פועלת בסטודיו קליניקה לטיפולים אלטרנטיביים, ובהמשך הקיץ מתוכנן להיפתח לצדה גם חלל להצגות פרינג' שיפעל בערבים.

נעים במזא"ה, 196־440 ש"ח למינוי חודשי, מזא"ה 42 תל אביב 5188998־03