לא לשכוח לנשום

סטודיו חדש לג'יירוטוניק ולג'יירוקינסיס מעיר את הצפון הישן

סטודיו 8 (צילום: יולי גורודינסקי)
סטודיו 8 (צילום: יולי גורודינסקי)
24 באפריל 2014

לפני חודשים מספר, ביהודה המכבי המנומנמם, אזור שבו אתה מתהלך עם עגלה או בתוך אחת, נפתח "סטודיו 8" – חלל מתוק ומעוצב להפליא שבו מתרגלים את שיטת הג'יירוטוניק והג'יירוקינסיס – הכוללות מכשירים ייחודיים או כסא, על הרצפה ובעמידה. השיטה התחילה כ"יוגה לרקדנים" ופותחה על ידי ג'וליו הורבאת', רקדן שנפצע ונאלץ לחקור שיטות שונות של תנועה ושיקום, ובבסיסה עבודה ללא מכשירים (ג'יירוקינסיס) שהתפתחה בהמשך לג'יירוטוניק – מעין שדרוג בתוספת מכשירים ייעודיים.

מתוחה אך משוחררת. אימון ג'יירוקינסיס (צילום: יולי גורודינסקי)
מתוחה אך משוחררת. אימון ג'יירוקינסיס (צילום: יולי גורודינסקי)

בשורה התחתונה – מדובר בשיטת אימון לגוף ולנפש שעובדת על תנועות מעגליות, נשימות והרמוניה, תוך חיזוק הגוף, הגמישות והקואורדינציה. בשיטה משולבים עקרונות טאי צ'י, מחול, יוגה ופילטיס – ולכן אידיאלית למי שמעוניינת לעודד את המטבוליזם שלה, שלא בשיעורי אגרוף, ריצה או זומבה, למי שמנוסה בפעילות גופנית אינטנסיבית ומחפש אימון מאזן, ואפילו לנשים בהיריון.

קסם של מקום. סטודיו 8 (צילום: יולי גורודינסקי)
קסם של מקום. סטודיו 8 (צילום: יולי גורודינסקי)

בראש הסטודיו עומדת תמר שטיין־קסמן, מאמנת מוסמכת בשיטת ג'יירוטוניק וג'יירוקינסיס שמגיעה מעולם המחול ומפזרת את האנרגיות החיוביות (והיופי!) שלה לכל עבר, בסבלנות אינסופית, גם לאלה שבורכו בגמישות של היפופוטם גמדי, כמוני. במקום אפשר להתנסות בשיעורי ג'יירוקינסיס קבוצתיים, בשיעורי ג'יירוטוניק פרטיים ואפילו בשיעורים זוגיים – דרך מופלאה לרמוז לבן הזוג, לאחר החגים, שיש לו חרוסת סביב המותניים. אל תבזבזו עוד דקה מיותרת בספינינג.

כך זה נראה:

סטודיו 8, יהודה המכבי 47א' תל אביב, 3380834־077