שעה שמחה: פילאטיס על בר כבר ניסיתם?

סטודיו Other Space מציג את האימון הכי אלגנטי בעיר: פילאטיס על בר. היכונו לשחרר את הבלרינה הפנימית שבכם

פילאטיס על הבר. רות לינדנר וענבל לוינסון (צילום: יולי גורודינסקי)
פילאטיס על הבר. רות לינדנר וענבל לוינסון (צילום: יולי גורודינסקי)
12 בינואר 2016

כילדה שנשלחה לשיעורי בלט ועמדה ליד הבר כשהיא נראית כמו אבוקדו עם טוטו, לא הייתה סקפטית ממני כשהוזמנתי להתנסות בטרנד שכבר הספיק לכבוש את לונדון ואת ניו יורק, אך לעירנו הגיע רק השבוע: פילאטיס על בר. אל דאגה, אין צורך ברקע של סיבובי פירואט, במשטר סובייטי ובנעלי פוינט. מדובר באימון המשלב את תרגילי הפילאטיס והיוגה, עם תפנית בעלילה בדמות הבר הבלריני המוכר שמתגלה כממכר. בדומה לשיעורי בלט, העבודה מתבצעת ליד הבר ובאמצעותו, והתרגילים מתמקדים בחיזוק פלג הגוף התחתון ושרירי הליבה ובשיפור היציבה, הגמישות והכוח.

אין צורך בחינוך סובייטי קודם. רות לינדנר וענבל לוינסון (צילום: יולי גורודינסקי)
אין צורך בחינוך סובייטי קודם. רות לינדנר וענבל לוינסון (צילום: יולי גורודינסקי)

רות לינדנר וענבל לוינסון, מדריכות פילאטיס זה עשור שהכירו בסמינר הקיבוצים בתואר להוראת מחול, חברו לשיתוף פעולה בקיץ האחרון בפופ אפ פילאטיס במרינה בתל אביב, ובעקבותיו החליטו לאחד כוחות באופן קבוע ב־Other Space – סטודיו קטן ואינטימי בבניין אורבני וקסום ברחוב מונטיפיורי.

"האימון נותן מענה לחלום הילדות שטמון בכל אחת מאיתנו – להיות בלרינה", מנמקת לינדנר. "מעבר לעובדה שהוא מחטב ומעצב, הוא עובד המון על ריכוז ולא פחות על שרירי ההערכה העצמית. טכניקת הבר תפסה תאוצה מטורפת בארצות הברית, והשיעור שבנינו שואב השראה מהעולמות שעובדים הכי טוב בשבילנו – יוגה ופילאטיס. באמצעות הבר אנחנו מנגישות את השיטה הקלאסית לקהל הרחב".

חופשיות על הבר. רות לינדנר וענבל לוינסון (צילום: יולי גורודינסקי)
חופשיות על הבר. רות לינדנר וענבל לוינסון (צילום: יולי גורודינסקי)

את השיעור הן מעבירות בפני קבוצות קטנות בנות שש מתאמנות לכל היותר. חלקו הראשון של השיעור מועבר על מזרנים, כתרגול פילאטיס לכל דבר, ולאחריו מוצב הבר במרכז הסטודיו, כשסביבו המתאמנות מבצעות תרגילים חדשים שלוקחים את תרגול המזרן צעד אחד קדימה. אוי, כמה שזה כיף. בחלקו האחרון של התרגול חוזרים למזרן לתרגילי כוח מסורתיים, רק בשביל לגלות שברגע שעולים על הבר קצת קשה להיפרד ממנו. כי לאחר שהפרימה בלרינה יוצאת מכן – לכו תחזירו את הדיווה לרצפה.

Other Space,י55 ש"ח לשיעור, מונטיפיורי 25, 8524390־052