עיצוב דעת קהל: 10 חנויות העיצוב הטובות בעיר

מכורסאות מפעימות, דרך מצעים מפנקים ועד כריות ששווה למות בשבילן. אלו הן חנויות העיצוב הטובות בעיר

אייטמס גלרי. צילום: אביעד בר נס
אייטמס גלרי. צילום: אביעד בר נס
7 בפברואר 2016
אסופה. צילום: עידו אדן
אסופה. צילום: עידו אדן

אסופה
באסופה מתגאים באוסף נאה של פריטים פונקציונליים יותר ופחות, אך בעיקר בעובדה כי כולם ללא יוצא מן הכלל הם בעיצוב מקומי. מעצבי מוצר עצמאיים רואים בחלל היפואי בית חם להתארח בו מבלי כאבי הראש הלוגיסטיים והכלכליים שכרוכים בתפעול חנות פרטית, תיירים יכולים למצוא בו מזכרות לא שגרתיות ואילו חובבי העיצוב באשר הם מוזמנים להתוודע מקרוב לעשייה המקומית ולמעצבים חדשים.
יהודה מרגוזה 12, 03-6041405

סאגה. צילום: איתי בנית
סאגה. צילום: איתי בנית

סאגה
אחותה הגדולה (בהיקף, לא בגיל) של אסופה, שממש כמותה מתהדרת בארסנל מרשים של מעצבים מקומיים תחת קורת גג מעוצבת אחת. לעומת אסופה הניחנת במנעד מחירים ידידותי יחסית, סאגה ידועה כמחוז חפצם של חובבי העיצוב הכבדים יותר והמחיר בהתאם. אמנם תצליחו לאתר כאן גם פריטים קטנים במחירים צנועים יותר שמתחילים ב-100 ש"ח, אבל זהו בעיקר המקום לפיסות ריהוט מהממות באלפי שקלים ואילך.
רבי פנחס 4, 03-6706062

Craft & Bloom. צילום: נמרוד סונדרס
Craft & Bloom. צילום: נמרוד סונדרס

Craft & Bloom
עופר ואמה שחר, איתי כהן ורונה רוט הם ארבעה שותפים צעירים שחנכו ביפו חנות מסוג אחר לחלוטין. מדובר בבית מלאכה לעיצוב רהיטים שמתפקד גם כחלל תצוגה, בו ניתן להזמין פריטים בעיצוב אישי ובטווח מחירים רחב, תוך התאמה אישית, אדיבה ומחויכת למסגרת התקציב שלכם. בחלל הגדול מעבירים גם סדנאות מסוגים שונים, כאשר השותפים מאפשרים למעצבים צעירים לשתף עמם פעולה ואף לשכור במקום חלל עבודה משלהם. לצד הרהיטים המודרניים והפרקטיים תמצאו גם מחלקת סוקולנטים ענפה, וגם יצירות אמנות במחווה לאותה הצמחייה.
דיצה 4, 03-5180124

שרון ברונשר אטלייה. צילום: רון קדמי
שרון ברונשר אטלייה. צילום: רון קדמי

שרון ברונשר אטלייה
אין כמו ביקור באחת משתי החנויות של שרון ברונשר בשוק הפשפשים כדי להרגיש שאתם חיים חיי מותרות. באטלייה אמנם תלויים גם בגדי המעצבת, אך החנות בעיקרה מבוססת על פריטי עיצוב שנאספו בקפידה ובטעם משובח ומינימליסטי. המחירים אינם זולים במיוחד, אך הכל יפה כל כך שפשוט אי אפשר לעמוד בפיתוי – בין אם מדובר במצעים מפנקים, כלי בית, מחברות שרק יחריפו את אובססיית מוצרי הנייר שלכם או אחד ממיני הניחוחות המרטיטים לבית. בקיצור, זהו ללא ספק הספוט לקנות בו מתנה. לעצמכם.
רבי יוחנן 4, 077-4602706

מולה. צילום: בן קלמר
מולה. צילום: בן קלמר

מולה
בתום שהות ארוכה בלוס אנג'לס, החליטה מעצבת הפנים מאי מורגנשטרן לפזר קצת קסם מעוצב בלבנט ולפתוח חנות עיצוב קטנטנה ברחוב המקביל לשוק הכרמל. המקום מבוסס כולו על טעמה האישי של מורגנשטרן, כאשר לצד מוצרי ייבוא (שאת חלקם ניתן למצוא גם בחנויות אחרות בעיר), חבויה הפנינה העיקרית – מוצרי הטקסטיל. מורגנשטרן אינה מחובבות הז'אנר המונוכרמטי שחולש על כל פינה בעיר, אלא היא מתעקשת לייבא בדים איכותיים וצבעוניים להפליא ממקומות אקזוטיים כמו מקסיקו. בקיצור, הגעתם למקום המושלם למצוא בו פריטים שיכניסו צבע ואישיות לבית מלאחר שסיימתם לרהט אותו באיקאה. כמו כן, ניתן למצוא בחנות עבודות פרי ידיה של האמנית תמרה מורגנשטרן, אמה של מאי – החל מבולי עץ מאוירים בעבודת יד קפדנית ועד לכרזות פמיניסטיות נהדרות מתערוכה ישנות. טווח המחירים רחב ביותר כך שהסיכוי לצאת בידיים ריקות הוא קלוש.
יום טוב 31, 052-5735950

One Bedroom. צילום: ענר גלם
One Bedroom. צילום: ענר גלם

One Bedroom
החנות של לימור בן שושן נראית בדיוק כפי שמשתמע משמה. החלל היפואי נראה כמו דירת סטודיו חמימה, ובגדול מאגד בתוכו את כל מה שבעלת הבית אוהבת – בלי יותר מדי חוקיות אך עם הרבה סטייל: כריות נוי, רהיטי עץ, כובעים, ג'ינסים, נעליים, כלי בית ושאר ממתקים מעוצבים נוספים בייבוא אישי.
יהודה מרגוזה 12, 03-6836908

אייטמס גאלרי. צילום: אביעד בר נס
אייטמס גאלרי. צילום: אביעד בר נס

אייטמס גאלרי
חנות רהיטים שתוכלו למצוא בה את כל מה שטרנדי בעולם העיצוב העולמי, אך במחירים ידידותיים בהרבה ובהתאמה אישית במידת הצורך. לחנות שלוחות נוספות – וינטג', המתמחה בשחזור רהיטים סקנדינביים מאמצע המאה הקודמת, אייטמס אינדסטריאל המציעה רהיטים במראה תעשייתי ומטרו שהינה ממלכת טקסטיל. בנוסף, מארחים באייטמס מעצבים ישראלים שמתמחים בהום סטיילינג. בקיצור, הא לכם וואן סטופ שופ לעיצוב הבית.
עולי ציון 13, 03-6811307

גלוריה מונדי. צילום: יח"צ
גלוריה מונדי. צילום: יח"צ

גלוריה מונדי
מיקומה של גלוריה מונדי באזור חף מחנויות עיצוב, קוסם מצד אחד ליודעי דבר אך מהווה גם תגלית משמחת עבור עוברי האורח החולפים על פני מגדל שלום האפרורי ולפתע נתקלים בחלון הראווה המרהיב. משמעות שמה של החנות המשתרעת על פני שלוש קומות, היא תהילת עולם – מה שאכן מתאים למתחולל במקום: רהיטים, תמונות, כריות, אגרטלים וכל פריט עיצוב יפהפה שניתן להעלות על הדעת בייבוא אישי מאירופה.
אחוזת בית 1, 077-4605065

Fine Lab. צילום: יח"צ
Fine Lab. צילום: יח"צ

Fine Lab
הכירו את התרגום המדויק ביותר שמציעה זירת העיצוב המקומית למה שמתרחש בפינטרסט, שהוא כידוע מקור ההשראה של רוב חובבי עיצוב הבית מהדור החדש. כלומר, אלה שיש להם טעם משובח, קצת חוש הומור ולא הרבה כסף בכיס. פלטת הצבעים בחנות מונוכרומטית למדי, אך ההדפסים הגרפיים והציטוטים החמדמדים המודפסים בין היתר על מצעים, תמונות ודליי פח גדולים – מוסיפים את הקריצה הפוטוגנית שהאינסטגרם אוהב כל כך.
שבזי 7, 09-7725549

בית יוסף ויעקב. צילום: יואב פלד
בית יוסף ויעקב. צילום: יואב פלד

בית יוסף ויעקב
במהלך מפתיע ולא שגרתי, החליט מעצב האופנה הוותיק יוסף פרץ לטרוף את הקלפים ולתת דרור לאובססיה החדשה-ישנה שלו: עיצוב רהיטים ופריטים לבית. כמו בבגדים שהוא יוצר, גם כאן הדגש הוא על הטקסטילים המוטרפים שלו, כשבתפריט ניתן למצוא ספות וכורסאות מלאות נוכחות, גופי תאורה מרשימים, טפטים צבעוניים וכריות נוי ששווה למות בשבילן.
יהודה מרגוזה 28, 03-5298991