סניף חדש: חנות חדשה מציעה בישום לחנויות ולחללי הבית

בוטיק ניחוחות חדש בגן החשמל מציע פתרונות מיתוג ריחניים בהתאמה אישית עבור מותגי אופנה, בתי מלון ומסעדות, אך לא רק. הכינו את הנחיריים

Fushia. צילום: יולי גורודינסקי
Fushia. צילום: יולי גורודינסקי
31 באוגוסט 2015

במרחק מדרכה וחצי מתעלת בלאומילך הזמנית שנחפרת מחוץ לגן החשמל, נפתחה לאחרונה Fushia – חנות קטנה ומטריפה למוצרי בישום חללים ואווירה. מאחורי התוספת החדשה והריחנית לשכונה המאובקת ניצבת שרי שאמי־קרן, מעצבת ויזמית שמציעה את ניחוחותיה גם למלונות בוטיק, למותגי אופנה ולמסעדות.

ההייפ התחיל לפני שלוש שנים, כאשר מתי ורותי ברודו מאימפריית R2M נתקלו במקרה באחד הניחוחות שרקחה שאמי־קרן והסתחררו. הם ביקשו ממנה לפתח סדרת מוצרים עבור הוטל מונטיפיורי שבבעלותם, ותוך זמן קצר התרחבה הסדרה לעולם שלם של סבונים, מפיצי ריח ומבשמי טקסטיל וארונות. הבשורה נישאה מאף לאוזן והגיעה עד בתי עסק כגון מסעדת קלארו ורשתות האופנה סאקס ורזילי.

"כל הקטע עם מיתוג בריח הוא להגיע ללקוח בדרך הכי ישירה והכי בלתי אמצעית, אך עם זאת מתוחכמת", מסבירה שאמי־קרן. "מאחר שהאזור האחראי עליו במוח צמוד לאחד מאזורי הזיכרון, חוש הריח ניחן בתגובה המהירה ביותר מבין כל החושים. המטרה שלי היא להכניס את הלקוח למוד הנכון, כך שהחוויה תהיה כמה שיותר מעניינת ועשירה בתחושות, זיכרונות וריגושים".

כל תינוק יודע שבסופר מפיצים ריחות של רוגלך או חלה טרייה כדי לעורר את מיצי הקיבה, אבל מה הטריק במקומות כמו מלון או חנות בגדים?

"זה לא עניין של טריק, אלא של התאמה מושלמת בין האווירה שמקום מסוים רוצה לשדר לבין הריח הנכון. למלון בוטיק, למשל, אעצב תמהיל ריחות שמעורר תחושות של חופש, ניקיון ויוקרה. ברשתות אופנה המטרה היא ליצור שילוב הרמוני עם הקולקציות ועם עונות השנה. אפשר לומר שבגדול, הריח הספציפי של כל מקום צריך לגרום ללקוחות להימשך פנימה ולרצות להישאר".

צילום: יולי גורודינסקי
צילום: יולי גורודינסקי

 

איזה סוג ריחות חביב במיוחד על המרחרח הישראלי?

"חמצמצים וקלילים, פירות הדר למשל. אלו ריחות שמתאימים מאוד לזמן, למקום ולאקלים".

עם כל הכבוד, לא פשוט יותר לסגור עניין עם תמצית ריח במערכות האוורור כמו שעושים בבתי כלבו מעבר לים?

"ברור שזו שיטה אפקטיבית וכלכלית יותר, ודאי כשמדובר בחללים גדולים, אבל אם בית עסק רוצה לטפח תדמית מתוחכמת ושיקית לטווח ארוך – הפצת ריח מעודנת ובוטיקית יותר תעשה לו רק טוב".

התענוג שמור רק לבעלי עסקים גדולים, או שגם לקוחות פרטיים מוזמנים לרקוח ניחוחות בוטיק?

"יש סקאלה רחבה של ריחות ומוצרים שמתאימים גם לבית הפרטי, וכל לקוח מקבל כמובן עזרה והכוונה בבחירת הניחוח הנכון לו. בסופו של דבר התהליך המלא כולל תמהיל מדוקדק של תמציות ריח, לכן הוא ארוך, מורכב ויקר. מטבע הדברים נמשכים אליו בעיקר בעלי עסקים עם ממון".

Fushia , לבונטין 13, 99-289 שקלים