מתחשמלים: המדריך השלם למתחם גן החשמל

על אף עבודות הרכבת הקלה ולמרות ההספדים, מסתמן כי גן החשמל חוזר להיות מתחם האופנה החם בעיר. קבלו את המדריך השלם לחשמלאי האורבני

אגלי דאקלינג. צילום: אלונה הירש
אגלי דאקלינג. צילום: אלונה הירש

לא מעט גבות הורמו בשנת 2008, כשנאית רוזנפלדר החליטה לסגור את הבוטיק הנושא את שמה סמוך לגינת השרון, או כפי שהיא מכונה בתל אביבית – גן החשמל. רוזנפלדר, אחת המעצבות החלוצות באזור, הייתה גם אחת הראשונות לנטוש אותו. הסיבה, כדבריה, היא "תחושת מיצוי מהתחום, מהעיר ורצון לשינוי דרסטי". שלוש שנים מאוחר יותר עלו על הגל מעצבות נוספות כמו שירלי איציק מרובי סטאר, אילנה בורשטיין מאילוצ'קה, עידית ברק מדליקטסן, אליס דהאן משיין, נופר גלפז ושרון ברונשר. כך המתחם האורגני והשוקק שצמח בשכונה ואף הוכתר כסוהו של תל אביב – הלך והתרוקן מאותם בוטיקים שהציעו אופנה אורבניים עצמאית ומקורית.

פאלפ. צילום באדיבות החנות.
פאלפ. צילום באדיבות החנות.

לא חסרים אשמים במצב – יזמי נדל"ן חדי חושים שדחקו בבעלי החנויות לפנות שטחים בעלי פוטנציאל, הלקוחות שהעדיפו קניונים או מתחמים סטריליים יותר כגון מתחםהתחנה ושרונה, קשיי החניה, קשי ההישרדות הקבועים שעמם מתמודדים המעצבים המקומיים מדי יום ועוד.

כעת, כמעט עשור לאחר מכן, מסתמן שהחשמל חוזר לזרום בגן. במהלך השנה האחרונה הצליח המתחם להתנער מתחושת הנאחס ששרתה עליו. לא פחות מעשר חנויות חדשות נפתחו בפרק הזמן הזה, בהן בוטיק ראשון למותג בגדי האוברסייז Two Tone, חנות הבוטיק של מותג הקז'ואל האוונגרדי A22, חנות היד השנייה המהודרת צ'לסי, הגרסה הזרוקה וההיפסטרית יותר של איתי גונן, חנות הסטודיו של מותג הנייר האליטיסטי Pulp והחנות החדשה של מאיה בש ששיפרה עמדות ועברה לחלל משוכלל יותר באותה השכונה. נוסף על כך, בעתיד הקרוב צפוי המותג המקומי גרטרוד להעתיק את הסניף משדרות רוטשילד 1 לרחוב לבונטין.

מיכל סונסינו- גנור בחנותה צ'לסי. צילום: אלונה הירש
מיכל סונסינו- גנור בחנותה צ'לסי. צילום: אלונה הירש

בינתיים, מגבולו הצפון מזרחי של המתחם, מזרים הוסטל אברהם לשכונה צעירים עם מבטא זר, ולא הרחק משם חוגגים את הסניף השני והלבונטיני של מסעדת אוקינאווה היפנית.

אפילו ענני האבק והרעש העולים תדיר מיהודה הלוי הסמוך עקב עבודות הרכבת הקלה לא מצליחים להעיב על התחדשות המתחם. למעשה ייתכן כי אלה שגרמו לבלימה זמנית של עליית מחירי השכירות באזור, הם חלק מהגורמים לתחיית האזור. במילים אחרות, נדמה כי בפרק ב' שלו מצליח גן החשמל לגבש מחדש אופי אלטרנטיבי וייחודי על התפר שבין לב העיר היאפי והמבוסס ובין הדרום הזרוק וההיפסטרי.

זהר כלב ושמעון אזקיאל מהמותג Two Tone. צילום: נמרוד סונדרס
זהר כלב ושמעון אזקיאל מהמותג Two Tone. צילום: נמרוד סונדרס

מדריך חנויות לגן החשמל:

צ'לסי – חנות יד שנייה
כתובת: מקווה ישראל 22
ותק: שלושה חודשים
טווח מחירים: 30־300 ש"ח
הבוטיק המהודר, רחב הידיים וגבוה התקרה מציע מבחר מרשים של פריטי יד שנייה במצב מצוין. הפריטים לוקטו ומוינו על ידי מיכל סונסינו־גנור, בעלת החנות, שמטרתה לייצר חוויית רכישה אופנתית, מסוגננת וכיפית ולא פחות חשוב מכך – ידידותית לכיס.

Pulp – מוצרי נייר
כתובת: ברזילי 11
ותק: שישה חודשים
טווח מחירים: 2.5־200 ש"ח
חלון הראווה, המשרד והמרכז הלוגיסטי של מותג הנייר המקומי בעל האפיל החו"לי והקולי משמש שלוחה פיזית לחנות האונליין שמציעה מחברות בגדלים שונים, פנקסים, דפי ממו, ספרי סקיצות ועפרונות מעוצבים. בחדר האחורי פועלות ללא הפסקה מכונות הדפוס הענקיות ומי שיבקש יפה יורשה להציץ.

פאלפ. צילום באדיבות החנות.
פאלפ. צילום באדיבות החנות.

Fushia – בוטיק ניחוחות
כתובת: לבונטין 13
ותק: שנה וחצי
טווח מחירים: 54־460 ש"ח
בחלל הקטנטן והשיקי תמצאו את כל הדרוש לעיצוב אווירה באמצעות ריח – נרות אווירה, תרסיסים, מפיצי ריח וסבונים במגוון ניחוחות שבעלת הבוטיק, שרי שמאי קרן, רוקחת ידנית. טיפ שלנו: אל תגיעו מצוננים.

Ugly Duckling – הלבשה תחתונה ובגדי ים
כתובת: לבונטין 7
ותק: שנה וארבעה חודשים
טווח מחירים: 50־650 ש"ח
חנות הסטודיו של המעצבת גל אנג'ל שאוטוטו מסכמת עשור של בגדי ים רטרואיים, תחתונים, חזיות וקומבניזונים עתירי סבתא שיק. בקיצור, הברווזון המכוער הכי סקסי בעיר.

אגלי דאקלינג. צילום: אלונה הירש
אגלי דאקלינג. צילום: אלונה הירש

יוגה סטור – ציוד ליוגה
כתובת: לבונטין 4
ותק: שנה
טווח מחירים: 10־1,000 ש"ח
חנות קונספט המאגדת בתוכה את כל מה שצריך בשביל לעשות יוגה ומדיטציה – ממזרנים ובגדי תרגול, דרך ספרי העשרה בנושא ועד כריות ושרפרפים מעוצבים למדיטציה עם שיק.

איתי גונן וינטג' סטייל – חנות וינטג' 
כתובת: ברזילי 6
ותק: שנה
טווח מחירים: 50־1000 ש"ח
כפי שמשתמע משמה, ממלכת הווינטג' של איתי גונן מציעה פריטי וינטג'. בין הקולבים תוכלו לאתר מעילי עור, אוברולים, בגדי ים ועוד שלל פריטים עם קריצה והרבה צבע. אם יתמזל מזלכם, תצליחו לשים יד על שמלות וינטג' מטוקיו או על חולצות של אתא משנות ה־60.

איתי גונן. צילום: בן קלמר
איתי גונן. צילום: בן קלמר

A22 – בגדים ואקססוריז
כתובת: הרכבת 4
ותק: ארבעה חודשים
טווח מחירים: 150-800 ש"ח
החנות של המעצבת ענת צפריר מאופיינת בווייב אורבני, מהונדס ומחוספס – וכך גם הבגדים שהיא מעצבת. נוסף לפריטי הלבוש הסמי אוונגרדיים שתלויים להם על הפיגומים (בהשראת עבודות הרכבת הקלה, נו מה), ניתן למצוא בחנות תיקי ניילון בצבעים זרחניים, תכשיטי בד ויצירות אמנות.

ענת צפריר בחנותה A22. צילום: אלונה הירש
ענת צפריר בחנותה A22. צילום: אלונה הירש