המשקף והאגדה: Ray-Ban חוגגים 80 של סטייל

ממשקפי‭ ‬טייסים‭ ‬פונקציונליים‭ ‬למותג‭ ‬הכי‭ ‬נחשק‭ ‬בהוליווד: ‬לכבוד‭ ‬יום‭ ‬ההולדת‭ ‬ה‮–‬80‭ ‬ של ‭ ‬,Ray-Banחזרנו‭ ‬לכמה‭ ‬נקודות‭ ‬מפתח‭ ‬בחיי‭ ‬המותג‭ ‬שהפכו‭ ‬אותו‭ ‬לשם‭ ‬נרדף‭ ‬לסוואג‭ ‬

29 ביוני 2017

תוכן ממומן | Ray-Ban

סיפור ההצלחה המסחרר של מותג משקפי השמש Ray-Ban התחיל בכלל בצורך של טייסי הקרב האמריקאים במשקפיים שיגנו עליהם מפני קרינת השמש האינטנסיבית. לימים השילוב של דבקות בעיצוב הקלאסי וחדשנות טכנולוגית הקפיץ אותו לשורה הראשונה של המותגים הנחשקים בעולם, שנחו על אפיהם של הכוכבים הכי חמים של הרגע: מג'יימס דין עד וויל סמית ומייקל ג'קסון. לכבוד יום הולדתו ה–80 מיפינו את החידושים, את האנשים ואת האירועים שהפכו את המותג למה שהוא היום.

1937

חברת Ray-Ban מוקמת כדי לספק לטייסים הגנה מפני קרינת השמש. צורת הטיפה של העדשה שהפכה עם השנים לסימן ההיכר של המותג נועדה במקור לספק הגנה מרבית על אזור העיניים, והעדשה המדורגת אפשרה לטייסים לראות למרחק בלי להסתנוור.

1940

במהלך מלחמת העולם השנייה הופכים הטייסים לאייקוני אופנה. משקפי הטייסים נכנסים אל אור הזרקורים והופכים לאקססורי נחשק. Ray-Ban ממתגים את משקפי הטייסים לציבור הרחב ומוציאים את דגם Aviator, בעל צורת הטיפה המוכרת ועדשות מראה.

1952

Ray-Ban מוציאים את משקפי Wayfarer וזוכים להופעת בכורה על המסך הגדול. הדגם החדש מתהדר במסגרת עבה ושחורה וזוכה לדימוי קולי ולא מתאמץ כאשר שני כוכבי הוליווד הגדולים של התקופה מרכיבים אותו בסרטיהם: ג'יימס דין ב"מורד ללא סיבה" ואודרי הפבורן ב"ארוחת בוקר בטיפני".

אודרי הפבורן ב"ארוחת בוקר בטיפני". צילום מסך מתוך הסרט
אודרי הפבורן ב"ארוחת בוקר בטיפני". צילום מסך מתוך הסרט

1965

Ray-Ban משיקים את Olympian -
דגם חדש בעל עדשות בהירות ומסגרת זהובה, וחוזרים למסכים, הפעם על פניו של פיטר פונדה בסרט ששיקף את רוח תרבות הנגד ההיפית של שנות ה–60 – "אדם בעקבות גורלו" (Easy Rider).

פיטר פונדה בסרט "אדם בעקבות גורלו". צילום מסך מתוך הסרט
פיטר פונדה בסרט "אדם בעקבות גורלו". צילום מסך מתוך הסרט

1974

Ray-Ban ממשיכים לעמוד בחזית החידושים הטכנולוגיים בתחום האופטיקה ומוציאים לשוק את עדשות Ambermatic הזהובות שמשנות צבע בהתאם לתאורה הטבעית. הטכנולוגיה החדשה מיועדת בעיקר לשימוש בתנאי התאורה הקיצוניים באזורים מושלגים ונותנת לכל ספורטאי חורף מעמד מיידי של פאשיניסטה.

1980

דגם Wayfarer הקלאסי חוזר למסכים בתפקיד כפול כמשקפיהם של ג'ון בלושי ודן אקרויד בקומדיית הפשע המוזיקלית "האחים בלוז".

ג'ון בלושי ודן אקרויד בסרט "האחים בלוז". צילום מסך מתוך הסרט
ג'ון בלושי ודן אקרויד בסרט "האחים בלוז". צילום מסך מתוך הסרט

1984

אחרי שכבש את השמים ואת הוליווד, דגם Aviator מסמן וי גם על תעשיית המוזיקה: מייקל ג'קסון זוכה בפרס גראמי על שירו Thriller ועולה לבמה עם ג'קט עור מעוטר, כפפה לבנה אחת ומשקפי שמש של Ray-Ban – שלושה פריטי סטייטמנט שהופכים להיות חלק בלתי נפרד מהמיתוג האופנתי של מלך הפופ, עד מותו ב–2009.

זכייתו של מייקל ג'קסון בגראמי ב-1984. צילום מסך מהטקס
זכייתו של מייקל ג'קסון בגראמי ב-1984. צילום מסך מהטקס

1986

זה היה רק עניין של זמן עד שמשקפי הטייסים יככבו בסרט על טייסים: בעקבות הופעתם בסרט "אהבה בשחקים" שבו כיכב החתיך התקופתי טום קרוז (הרבה לפני התקופה שבה קפץ על ספות והפך לנער הפוסטר של ההתחרפנות ההוליוודית), חל זינוק במכירת משקפי Aviator ובשיעור המתגייסים לצבא ארצות הברית.

טום קרוז בסרט "אהבה בשחקים". צילום מסך מתוך הסרט
טום קרוז בסרט "אהבה בשחקים". צילום מסך מתוך הסרט

1997

וויל סמית וטומי לי ג'ונס משתמשים בדגם ה–Predator כמשקפי המגן בסרט "גברים בשחור", ויורשים את מקומם של האחים בלוז כצמד שחורך את המסך הגדול.והפעם, אם הצלחתם בטעות לפספס את ה–Product placement, המותג מוזכר גם בשיר הנושא של הסרט, שלא יצא לנו מהראש כל הקיץ.

וויל סמית' וטומי לי ג'ונ בסרט "גברים בשחור". צילום מסך מתוך הסרט
וויל סמית' וטומי לי ג'ונ בסרט "גברים בשחור". צילום מסך מתוך הסרט

2010

Ray-Ban חוגגים את הקשר ארוך השנים עם תעשיית המוזיקה בהופעת לייב ענקית בניו יורק, במרכזה איגי פופ ו–The Stooge. האירוע תועד בידי צלם האופנה קווין קאמינס שגם צילם את המשתתפים מרכיבים את דגם Aviator הנצחי.

איגי פופ באירוע של Ray-Ban ב-2010. צילום: GettyImages
איגי פופ באירוע של Ray-Ban ב-2010. צילום: GettyImages

2017

Ray-Ban חוברים לצלם האופנה סטיבן קליין, לקמפיין יום הולדת 80 למותג. צילומיו של קליין מתארים זוג מבוגר מחוץ למועדון, זמרת שבורחת מטקס הגראמי מהדלת האחורית וסיטואציות נוספות שבהן אנשים עוזבים עולם אחד ונכנסים לאחר בלי להסתכל לאחור. הקמפיין חוגג את דגמי המותג הנמכרים והאהובים ביותר, בראשם Wayfarer, Ja Jo המוקדש למלכה הבלתי מעורערת של הרוקנ'רול ג'ניס ג'ופלין, וכמובן Aviator, שגם 80 שנה אחרי שהגנו על עיניהם של הטייסים האמריקאים שומרים על תדמית קלאסית ומודרנית בו זמנית.

קמפיין יום ההולדת ה-80 של Ray-Ban. צילום: יח"צ
קמפיין יום ההולדת ה-80 של Ray-Ban. צילום: יח"צ