יאללה, מסיבה: המועדונים והברים הכי טובים של פראג

אוכל לצלילי מוזיקה, פופ ודיסקו לאורך הנהר, אלקטרוניקה במבנים מרופטים, הימורים ומקומות מפוקפקים. מצפה לנו לילה ארוך

פראג (צילום: Shutterstock)
פראג (צילום: Shutterstock)

פראג היתה אחת מערי המסיבות הסוערות באירופה מאז ימי הקיסר המשוגע רודולף השני, ועל כן קל להמר שבכל מקום שתגיעו אליו לא תיתקלו בביישנות. בכמה מקומות תיתקלו בתחרות עזה על פרס הלבוש האופנתי, ובמקומות אחרים לא אכפת לאיש גם אם תגיעו בתחתונים. בין אלה לאלה יש דור חדש של מקומות בילוי קטנים הצמודים למסעדות מצליחות ולברים בזכות עצמם. מקומות אחרים משמשים גם כמזללות, אך בדרך כלל תגלו כי בירה היא מקור החלבונים היחיד כשיוצאים בשעה מאוחרת.

תרבות הדי.ג'ייז מושלת בכיפה בפראג, אך היא נשלטת על ידי טכנו כפי שאפשר לראות במועדונים החזקים בעיר, ובשאר המקומות מעדיפים להשמיע את מצעד הלהיטים הנוכחי כגון Klub Lávka ו-Double Truble. מועדונים לפאנק רקיד, למוזיקת נשמה או לריתם אנ' בלוז, כמעט שאינם קיימים.

מקומות נפתחים ונסגרים כל העת, כמו בעולם המועדונים בכל מקום ועוד יותר, שכן בפראג המועדונים נוטים לחלוק את משכנם עם דירות מגורים והצ'כים משכימים קום. ההיבט הייחודי השני במועדוני פראג הוא תחושת האנרכיה השלטת במקום שאין בו כמעט כללי בטיחות או תרבות של תקינות פוליטית, ולעתים נראה גם שאין דין ואין דיין. זכרו רק כי אם תיתפסו עם סמים, הבעיה כולה שלכם. המשטרה עוצרת כל מי שברשותו משהו, שהוא בעיניהם "יותר מקצת" חומר בלתי חוקי ובתי הכלא מלאים באנשים שטרם הורשעו. ההימורים, לעומת זאת, חוקיים לחלוטין ומהמרים כבדים ימצאו כי בעיר אין כל מחסור בבתי קזינו.

מצד שני ביטניקים וחובבי צ'רלס בוקובסקי ימצאו המון חומר ב-Herna Bars הנפוצים בפראג. מדובר בברים אפלוליים ואפופי עשן המצוידים במכונות מזל – אותם יצורים אלקטרוניים חד-זרועיים.

Mecca

דוגמה נהדרת לאפשרויות סצינת המסיבות המזרח אירופית לשעבר: בית חרושת נטוש שהפך לארמון ריקודים גדול ומסביר פנים, ובו מסעדות מכובדות המגישות אוכל עד תחילת המסיבה, ואז ריקודים עד אור הבוקר, מסיבות נושא ומיטב הדי.ג'ייז בעיר. מועדון C למטה מציע חללי צ'ילאאוט ואת הבר הרגוע ביותר מבין הברים הנוצצים שבפנים. קצת מרוחק, אבל שווה את הנסיעה להולשוביצה, בפרט להופעות של הדי.ג'ייז לוטקה או בראון.

כתובת: U pràhonu 3, Holešovice, Prague 7

 

Roxy

הרוקסי המרופט הוא אחד המוקדים העיקריים בפראג להאוס, דאב וג'אנגל. עוד אפשר לתפוס מדי פעם הופעות של מד פרופסור ולהקות רוק מקומיות, אך הסייבר-גלריה NoD ממלאת את המקום בכמה מפלסים של תרבות נועזת ולא מסחרית ושל אמנות שוליים. נוסף לכך יש במקום מסיבות חינמיות לנשים, ליינים עם די.ג'ייז מקומיים כגון לוטקה או כריס סדלר והמון בני נוער.

כתובת: Dlouhá 33, Staré Město, Prague 1

 

Radost FX

מקום אחד שמכיל בתוכו בית קפה צמחוני טוב, גלריית אמנות ומועדון קטן ונאה למטה, ובו מסיבות נושא נוצצות עד גיחוך, תצוגות אופנה ללא קץ, כוכבי האוס וטכנו מקומיים ואחד הבראנצ'ים הטובים בעיר בימי ראשון.

כתובת: Bělehradská 120, Nové Město, Prague 2

 

TERmix

בר מעוצב ומסוגנן. בפנים תמצאו בר זכוכית ארוך, מסכי טלוויזיה ענקיים, ספות מפנקות ומכונית שחונה על הקיר. רחבת הריקודים עמוסה כל הזמן והדי.ג'ייז מפציצים בסגנונות מוזיקליים שונים (הלהיטים הצ'כיים המקומיים והמוזיקה הלטינית הם האהובים ביותר).

כתובת: Trebizskeho 4A, Vinohrady, Prague 2

View this post on Instagram

Last night in #prague#termixprague

A post shared by Jovanie Narvaez Allende (@jojola12) on

 

Gin & Tonic Club

כשמו כן הוא, הבר הזה מתמחה בדרינקים של ג'ין ומציע מספר עצום של אפשרויות לקוקטיילים. אפשר ללכת ביי דה בוק ולהזמין את מה שהתפריט מציע, אבל הנועזים שבינכם יכולים גם לבקש שיכינו לכם משהו מיוחד ומפתיע.

כתובת: Navrátilova 1421/11