איפה לאכול בפריז?

חוויה דקדנטית בסגנון המאה ה-19, מסעדה שמוקדשת לאמנות המתאבנים או שלל קרפים מברטון? הבחירה בידיכם

(צילום: טיים אאוט)
(צילום: טיים אאוט)
29 באוקטובר 2013

חלפו הימים שבהם פריז הציעה ניסים ונפלאות קולינריים בכל פינת רחוב. למרבה הצער, למרות איכות המוצרים, התוצאה הסופית נמצאת על המדרון החלקלק מטה. המצב הנוכחי בהחלט מסכן את המוניטין הגסטרונומי של העיר, בעיקר כשמשווים את הבירה הצרפתית לסצינות אוכל הרפתקניות במיוחד כמו בלונדון, בניו יורק או בסידני. ובכל זאת, תאמרו, האור בקצה המנהרה? כמה שפים צעירים ונועזים נלחמים בנטייה הכללית העגומה מתוך המטבחים הקטנים שלהם. Chris Wright, למשל, מ-Le Timbre הוא אחד מאותם אידיאליסטים המנסים להוכיח שיש עתיד לאוכל בפריז. Christian Consant, האב הרוחני של שפים מקומיים רבים, מראה מצידו כיצד ביסטרו צריך ויכול להיראות ב-Le Café Constant. המקומות האלה ידועים בימינו בתור ניאו-ביסטרו, כדי להדגיש את ההבדל בינם לבין הביסטרו המסורתי שנס לחו.

אם ביסטרו הוא הזן הנפוץ יותר בעיר, אפשר בימינו להבחין במספר הולך וגדל של מסעדות הגובות מחיר סביר עבור מטבח עכשווי, בהשוואה למסעדות גורמה. אופציה טובה היא L'Atelier de Joël Robuchon, ואופציה מעניינת היא Gaya Rive Gauche.

מסעדות הבראסרי לעומת זאת כבר מזמן שקעו עמוק בתהומות הנשייה, מאחר שמרביתן מנוהלות בידי רשתות. אם בכל זאת יוצא לכם לבקר באחת, לכו על האזורים ההיסטוריים של העיר, האווירה התוססת ומגשי פירות הים. אפשר בדרך כלל לסמוך גם על הקינוחים.

למעט במסעדות הפשוטות ביותר, לרוב מומלץ להזמין שולחן מראש. בדרך כלל מספיק להתקשר ביום הביקור המתוכנן. יוצאות הדופן הן מסעדות גורמה, שאליהן יש להתקשר כמה ימים ואולי שבועות מראש. אם לא הצלחתם להיכנס לרשימת המוזמנים, נסו להיכנס לרשימת ההמתנה יומיים לפני כן, כי הביטולים נפוצים. ואם במסעדות יוקרה עסקינן, זכרו שהן מציעות לארוחות צהריים תפריטים זולים בהרבה מארוחות הערב. עדיין לא מדובר בתענוג שווה לכל כיס, אבל המחיר הסופי לא נשאר תקוע בגרון.

קחו בחשבון שמסעדות רבות סגורות בחודש אוגוסט, אחרות יוצאות לחופשה בסביבות חג המולד. המחיר של מנה עיקרית המצוין במדריך מתייחס למחיר מנה ממוצעת. תפריט קבוע מתייחס לתפריט הכולל כמה מנות קבועות שהמסעדות מציעות לפעמים ללקוחות. כל המסעדות כוללות את השירות במחיר, אך נהוג להשאיר כמה מטבעות יורו מתוך נימוס, אלא אם כן אתם ממש לא מרוצים מהשירות.

Café de la Paix

מסעדה עם טרסה מפוארת, המדיפה ניחוח היסטורי מכל עבר. כאן תשבו תחת התקרה המפוסלת או מול בית האופרה, ותדמיינו שאוסקר וויילד או אולי אפילו אמיל זולה ישבו באותו שולחן בדיוק. השירות אלגנטי ומנומס ומשלים את החוויה הדקדנטית האותנטית בסגנון המאה ה-19.

כתובת: 12 boulevard des Capucines

Drouant

בראסרי מ-1880 שהתקדם למאה ה-21 עם כורסאות וספסלי ברונזה, רצפת פרקט בהירה וקירות בגוון צהוב-חמאה. המסעדה מוקדשת לאמנות המתאבנים, מהגלובלי (סלט בקר תאילנדי) ועד הנוסטלגי (כרשה בוויניגרט).

כתובת: 18 rue Gaillon רובע 2

אתר: www.drouant.com

Drouant (צילום: טיים אאוט)
Drouant (צילום: טיים אאוט)

Crêperie Bretonne Fleurie

הכל במסעדה הזו אותנטי, החל מהעיצוב ועד חולצת הימאים המפוספסת של הבעלים. התפריט פשוט להבנה: מלאו את הקרפ בקומבינציות שונות של ביצה/נקניק חזיר/גבינה או לכו על הצירוף המקורי יותר של גבינת קממבר ואגוזים. לקינוח לכו על קרפ אגסים ושוקולד או בננות ושוקולד. באופן עקרוני, שיכר תפוחים יבש נחשב למשקה האופטימאלי לארוחה שכזו, אבל קשה לעמוד בקסמו של בקבוק הקולה הבריטונית.

כתובת: 67 rue de Charonne, רובע 11

Crêperie Bretonne (צילום: טיים אאוט)
Crêperie Bretonne (צילום: טיים אאוט)