כלבה, הכסף: מה באמת הפריע לנו בקליפ של ריהאנה

הבעיה בקליפ שיצרה ריהאנה לשיר ״Bitch Better Have My Money״ היא לא המה, אלא האיך

מוגזמת. ריהאנה בקליפ ל-Bitch Better Have My Money (צילום מסך)
מוגזמת. ריהאנה בקליפ ל-Bitch Better Have My Money (צילום מסך)
31 בדצמבר 2015

יש שירים כל כך מידבקים, עוצמתיים וכל כך מצוינים, שברגע שעושים להם קליפ סנסציוני הם מאבדים מהכבוד הטהור שהיו ראויים לו. מה שקרה ב-"Hotline Bling" של דרייק, להיט שלווה בקליפ מוזר ומיותר, קרה לריהאנה באורח גרוע פי כמה.

הקליפ ל"כלבה, תביאי את הכסף" שוחרר ב־1 ביולי וגרף עד כה 64,722,721 צפיות בגרסתו הלא מצונזרת הכוללת נשק, דם, פטמות, תחת אחד מושלם, באנגים מוזרים מזכוכית והרבה ספליפים. בשבע דקות הצליחה ריהאנה, שביימה את הקליפ עם מגהפורס, להעביר מסר מחאתי חשוב על נושא כאוב ורגיש בארצות הברית – שלטון האדם הלבן.

הבעיה היא לא המה אלא האיך – שילוב של פורנו רע, פרק מהעונה השנייה של “דקסטר" וגרסת הסנאף של “מעודדות צמודות". ריהאנה ושתי חברותיה – האחת ממוצא הודי והשנייה מרקע שאינו חד משמעי – מתעללות בקליפ באישה לבנה ועשירה, המייצגת את אותה הדמות שלאמריקאים כל כך קשה עמה.

בסוף הקליפ מתברר שהביץ' בסיפור הוא בכלל גבר בגילומו של מאדס מיקלסן, הלוא הוא “חניבעל". כך באה לידי ביטוי המחאה כנגד הפטריארכיה, אך לא לפני שראינו אישה עירומה תלויה באוויר, חנוקה, טובעת בבריכה לצד תחת שזוף, קשורה ועוברת שלל התעללויות. תודה רבה, ריהאנה. נכון, כפמיניסטית בסוף רצחת את הגבר, אבל רק אחרי עינוי שנמשך שש דקות וחצי. גבר או אישה, מדובר בקליפ אלים, מגואל בדם, חסר אחריות ונגוע בצומי. בוז.