אני עם הלהקה: אביגיל קולקר מחיה מחדש את הטי-שירט הישן שלכם

תמיד פנטזתם לקבל חולצת להקה מקורית עם קצת זיעת ריקודים והרבה זיכרונות? אביגיל קולקר תרקום עליה חלומות

אביגיל קולקר. צילום: אורן זיו
אביגיל קולקר. צילום: אורן זיו

מהו בגד סנטימנטלי? לרוב מדובר בפריט מרופט עם סממן שייכות לקבוצה: מדי בית ספר, נבחרת ספורט או אפילו חולצת פלוגה. ועבור מבוגרים שהטינאייג'ר שבהם בילה במחששה, חולצת להקה, זו שאלבומיה חתומים על פסקול הנעורים, עשויה לתרגם את אותה תחושת שייכות, וללכוד את הרגע שבו מצאת את עצמך בשוליים של התרבות. המעצבת אביגיל קולקר, בוגרת שנקר, הייתה גם היא נערה כזו ובבגרותה הפכה למעצבת אופן שעדיין מתחבטת בשאלות המיקום שלה במיינסטרים האופנתי. במשך שנים היא אגרה טי שירטס של להקות, ולפני כשלוש שנים החלה לרקום על החולצות באוסף המרשים שלה תחת המותג AKA. את הרקמה עשתה בתהליך של קוסטומייזינג – כל חולצה עם דימוי ייחודי והומור משלה. 

האוסף שלה וכנראה גם הטעם המוזיקלי עוררו עניין, והחולצות נמכרו בחנות של שרה בראון, אבל מהר מאוד הגיעו אליה גם פניות של לקוחות שביקשו שתרקום להם חלומות (כלומר טי שירט) – הפעם עם חולצת הלהקה שהם תמיד אהבו. "זה תהליך מאוד אישי", מספרת קולקר, "הם מגיעים אליי, לפעמים מחטטים בחולצות שיש אצלי במגירות ולרוב אנחנו פשוט יושבים על האינטרנט ומאתרים ביחד את החולצה שתהווה את הבסיס. עוד לפני שאני מתחילה את עבודת הרקמה, אנחנו עורכים שינוי גזרה לחולצה כך שתתאים למידות האישיות של הלקוח".

מכאן הלקוחות נותנים לה את החופש "לקשט בעבודת יד" את הפריט הנוסטלגי, וקולקר רואה בכך אחריות כבדה, "בייחוד אם הלקוח מחובר בצורה עמוקה ללהקה. בחולצות רבות שאני יוצרת לקמעונאות גלום הומור על סף הדאחקה, וזה פחות מתאים כשלמישהו יש מטען רגשי לחולצה".

רקמי לנו הארדקור. אביגיל קולקר בפעולה. צילום: אורן זיו
רקמי לנו הארדקור. אביגיל קולקר בפעולה. צילום: אורן זיו

אחת העבודות האהובות עליה מהזמן האחרון היא צמד חולצות שנוצרו בעבור אח ואחות, מעריצי ג'וי דיוויז'ן. היא מצאה בשבילם חולצות עם הדפסי גלי הקול האיקוניים שיצר המעצב פיטר סאביל לאלבום הלהקה "Unknown Pleasures" משנת 1979. "בחולצה שלה רקמתי מטפסי הרים שכאילו מטפסים מעל גלי הקול, ובשלו רקמתי את קו הרקיע של לונדון", היא מספרת. 

וכמו שהחולצות מזכירות לבעליהן שאריות ממרד נעורים, כך קולקר מרגישה לגבי העשייה שלה. "יש אמירה חזקה בלקחת טי שירט מהוה בת עשרות שנים ולעבוד עליה בטכניקות של קוטור", היא מסבירה. "וגם תזכורת לכך שלא צריך לקנות המון ומהר מהר. החולצות האלו נראות טוב עד היום, משום שבעבר אפילו טי שירט בסיסית יוצרה במחשבה שתילבש הרבה פעמים ולאורך זמן. בעבודת היד שלי אני מבקשת להחדיר בהן ערך שנעלם, שיגרום להן להיות פריט לכל החיים שמייצג את הלובש ולא עוד מוצר שנלבש לעונות בודדות".

550־690 ש"ח, להזמנות: 4796372־054