הסצנות הקולנועיות של השנה

אזהרת ספוילר! 5 הסצנות הקולנועיות שהכי אהבנו ב-2013

"Everytime" – "ספרינגברייקרס"

הסרט האנדרייטד של הרמוני קורין משופע בסצנות נהדרות – המונולוג של ג'יימס פרנקו בתפקיד הראפר ריף־ראף, המסיבות שוצפות ההורמונים, הסיום הרגשני. אולם זו שבה הבנות (בלבוש פוסי ריוטי) מבקשות מפרנקו שינגן על הפסנתר "משהו מרומם רוח ומעורר השראה", והוא בתגובה מנגן את "Everytime" של בריטני ספירס בסיקוונס שהופך למונטז' אלים ומדמם – היא רגע של טוהר קולנועי.

דבלה גליקמן יורד למרתף – "מי מפחד מהזאב הרע"

כשמדברים על להתחיל הכי מהר שאפשר ולאט לאט להגביר את הקצב, מתכוונים בדיוק לזה: הכניסה של דבלה גליקמן למרתף העינויים של בנו צחי גראד מצפה את "מי מפחד מהזאב הרע" בשכבה פסיכולוגית נוספת, מכניסה לו זץ של הומור גליקמני משובח וטוענת אותו בביקורת כלפי האלימות של הצבר הישראלית שעוברת מדור לדור. מעבר לכל אלה היא פשוט מרימה את האווירה.

גטסבי מגיע לפגוש את אהובתו – "גטסבי הגדול"

העיבוד של באז לורמן לרומן האמריקאי הגדול של פ' סקוט פיצג'רלד זכה לקיתונות של בוז צדקני וטהרני על כך שלא היה עמוק כמו הספר, אבל רק חמור עיוור יכול להתעלם מהרהב שקלח ממנו. יתרה מזאת, את הסצנה העדינה ורגישה ביותר בספר, זו שבה נפגשים שוב גטסבי ודייזי בביתו של המספר ניק, הצליח לורמן לתרגם היטב למדיום הקולנועי, כשהפרחים הצבעוניים צובעים את המסך, הגשם מצליף בזוג האוהבים וליאונרדו דיקרפיו כגטסבי נמצא על סף התמוטטות עצבים.

הסקס – "כחול הוא הצבע החם ביותר"

נכון, זהו סרט גדול שמציג באותנטיות, בחמלה ובאלגנטיות את רכבת ההרים של התאהבות ופרידה, עם דינמיקה נדירה בין שתי הכוכבות ועם אותנטיוּת שנוגעת בתיעודי, למשל סצנות ההפגנות ומסיבת יום ההולדת של אדל, שנראות כאילו צילומו על ידי דוקומנטריסט שעוקב אחרי פריזאית צעירה. ובכל זאת, בואו לא נתעלם מהפיל בחדר, כלומר מהממוטה האימתנית שנמצאת במרכזו: סצנת המין הלסבי המפורטת, הגרפית והמחרמנת ביותר שידע הקולנוע. את הסצנה עצמה אנחנו לא יכולים להציג כאן, אז בינתיים תסתפקו בנשיקה לוהטת של הבנות מתוך הסרט.

הניתוק – "כוח המשיכה"

היצירה המרהיבה של אלפונסו קוארון הצליחה להחזיר לתלת הממד את שמו הטוב וגם לגרום למיליוני אנשים לזנוח את חלומם להיות אסטרונאוטים. בסצנה המזעזעת והמרשימה ביותר בסרט נקטע באכזריות השקט בחלל על ידי תקלה טכנית שמנתקת את סנדרה בולוק ממעברות החלל שאליה הייתה מחוברת. בולוק, מבוהלת וחסרת אונים, מתחילה להסתחרר במהירות בחלל, בוואן שוט שגרם לנו לבחילה וגם להתקף לב.