הסרטים התיעודיים הטובים של השנה

לא רק "מחפשים את שוגרמן" - חמישה דוקומנטריים מצוינים מ-2013 יפתחו לכם את הראש

מעשה של הרג

הבמאי ג'ושוע אופנהיימר פנה לפושעי מלחמה אינדונזיים וביקש מהם לביים סצנות קולנועיות שמתארות את מעשי הטבח האכזריים שהם ביצעו במאות אלפי קומוניסטים בשנות ה־70. הם הסכימו. השאר זה הסרט המוזר, המדהים והסוריאליסטי הזה שקשה לתמצת במילים אחדות, אבל הוא טוב כל כך שוורנר הרצוג וארול מוריס חתומים עליו כמפיקים.

בלאקפיש

אם חשבתם ש"לשחרר את ווילי" גרם לכם להזדהות עם לווייתנים, חכו עד שתראו את הסרט הזה. יש בו הכל: תעלומת רצח, תאגיד מרושע, וכמה יונקים ימיים מגודלים שלא ממש אוהבים את הרעיון של לחיות בשבי.

פוסי ריוט: תפילת פּאנק

סיפורן המרתק של להקת הבנות הכי קשוחה בהיסטוריה. לנוכח העובדה שהממשל הרוסי רק הפך גזעני וחשוך יותר מאז ההופעה הגורלית של הפוסי בכנסייה, הסרט הפך רלוונטי ומעניין אף יותר. רק השבוע שוחררו הבנות מהכלא הרוסי, אנחנו מחכים לסרט ההמשך.

A Band Called Death

הסרט הזה, בעל העוצמות הרגשיות המפתיעות – על להקת פּאנק שחורה מדטרויט של שנות ה־70 שנשכחה ברבות השנים – הוא כל מה ש"Searching for Sugar Man" התיימר להיות והרבה יותר מזה.

סיפורים שאנו מספרים

הבמאית שרה פולי צוללת לתוך הארכיון המשפחתי הסבוך שלה, בסרט שהוא דיוקן עצוב ומרגש על סודות, שקרים וזיכרון. מומלץ להתאזר בחבילת ממחטות לפני הצפייה.