לאב מי טינדר

יותר ויותר תל אביבים מצטרפים לאפליקציית הסטוצים טינדר, שכבר הפכה ללהיט עולמי וזכתה לכינוי "הגריינדר של הסטרייטים". מוכנים להשתתף בניסוי?

טינדר
טינדר
28 בדצמבר 2013

אם השם טינדר (tinder) לא מצלצל לכם מוכר, כנראה שהחברים שלכם לא נועזים מספיק. אפליקציית הסטוצים, שנוחלת לאחרונה הצלחה גדולה מעבר לים, עלתה לפני מספר חודשים ארצה והפכה תוך מספר חודשים לדבר הכי חם בשוק הפנויים פנויות.

האפליקציה מתחברת לפרופיל הפייסבוק של המשתמש, שואבת משם מספר תמונות פרופיל ונתונים אישיים, ומציגה אותם עבור כל אחד מהזיווגים האנונימיים הקרובים לביתך (לפי GPS), כשהיא לוקחת בחשבון משתנים כמו כמות החברים ותחומי העניין המשותפים שלכם.

הגימיק המוצלח של האפליקציה הוא שרק אם אתם אישרתם מישהו וגם הוא אישר אתכם תוכלו לדבר. החלקתם אצבע לימין – אישרתם; החלקתם לשמאל – פסלתם. שניכם החלקתם לימין – בינגו. טינדר כבר זכתה לכינוי "הגריינדר של הסטרייטים", אבל האם בכל זאת יש בה משהו קצת יותר מעודן ודייטינג־אוריינטד מהמקבילה ההומואית שלה? רק בכאילו.

אוהד (29) נחשף לאפליקציה בביקור באמסטרדם, ובחודשים האחרונים החל להשתמש בה בתל אביב. "לפעמים אני פשוט מנהל שיחות חולין וירטואליות נחמדות מאוד דרך האפליקציה ולפעמים גם מתפתחים דברים אחרים – היו לי פגישות שהמשיכו למספר דו ספרתי של דייטים והיו כאלה שנגמרו בסטוץ. במקרים כאלה כבר בשיחה ברור לשני הצדדים שזה הולך לכיוון הזה".

אוהד טוען שמרכיב חשוב בהצלחת האפליקציה הוא הידידותיות שלה למשתמשות: "הממשק של האפליקציה נועד לצמצם הטרדות שבנות סופגות תמיד באתרי היכרויות אחרים – בטינדר הן אלה שמאשרות עם מי הן רוצות לדבר. אי אפשר להציק".

ארז (32) שבר את היד לפני חודשיים ומאז הוא מרבה לשכב במיטה ולגלוש בטינדר. "אני מוריד כל אפליקציה חדשה שיוצאת לשוק בשביל העניין", הוא אומר. "בהתחלה התייחסתי אל זה כאל משחק כיפי שנותן לך את האפשרות לשפוט אנשים, ולטובת המחקר סימנתי ב'כן' יותר ממאה אנשים כדי לראות איך זה מתפתח. הקסם האמיתי קרה כשמישהי כתבה לי 'היי'. ישר כתבתי לה בחזרה כדי להשיג זיונים וזה שבה אותה. למדתי שאם אתה רוצה להשיג זיונים, אתה צריך להגיד להן שאתה לא רוצה סקס".

הטינדריות איה (32) ויפעת (32) מתבאסות מהרדידות של האפליקציה. "טינדר זה סיפור די פשוט: תמונות של בחורים, כן או לא, וזהו. כאן זה מסתיים", מסבירה איה. "אין עוד מידע כמו באפליקציות אחרות, ולכן קשה לקחת את האנשים שם ברצינות. מחליפים כמה מילים, עוברים לפייסבוק, שואלים אותך מאיפה את ואז מגיע המשפט הקבוע – 'וואי את ממש שכנה', ואת מבינה שהבחור חותר למגע".

גם יפעת מסכימה ש"זה לא המקום למי שמחפש מערכת יחסים רצינית. השיחות תמיד בעלות אופי מיני – מבחור שמציע לך להצטרף אליו לריצה בפארק הירקון באחת עשרה בלילה ועד בחור ששואל אותך אם עשית פעם שלישיה, כשיש לך איתו 15 חברים משותפים בפייסבוק. יותר תעוזה מזה?".

בטינדר אפשר למצוא משתמשים בני 17 ומשתמשים בני 60, וכן – תמצאו שם גם נשואים ונשואות. האפליקציה לא מאפשרת העברת תמונות חופשית ולכן משמשת בדרך כלל כתחנת ביניים שממנה עוברים אחר כך לפייסבוק. בעוד שהשימוש בה הולך וגובר במקומותינו, נראה שהסטרייטים והסטרייטיות הישראלים עדיין לא ממש מוכנים לישירות שמציעה האפליקציה, זו שכל כך קוסמת לקהילה הלהט"בית המקומית שטוחנת את הגריינדר. טינדר משמשת בכל העולם כפתרון דיגיטלי פשוט למי שמחפש מין מזדמן ומתעצל לצאת מהבית. האם יכולה לצאת משם זוגיות? אולי, אבל רק בתנאי שהסקס יהיה טוב.